330d pali za dużo, źle się zbiera

Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#11

Post autor: Broder »

kolektor stalowy, a wyciek od razu widac skad - uszczelka pokrywy zaworow
Obrazek
Obrazek
Obrazek
BMK
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 24 maja 20, 17:11
BMW: E46 330d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#12

Post autor: BMK »

Dzięki za odpowiedź, w takim razie wymienię odrazu szczelkę pokrywy zaworów. Co do turbo - okazało się ze padlina, mechanizm zmiennej geometrii był tak zajechany, że czyszczenie by nie pomogło, koras również leci nowy, czekam jeszcze na wycenę zrobienia hybrydy i za tydzień turbo wraca na swoje miejsce. Pytanie jeszcze co powinienem zrobić profilaktycznie aby to turbo długo posłużyło. Rozważam zdjęcie miski olejowej w celu sprawdzenia czy dużo pływa opiłków. Co mogę więcej zrobić? :unknown:
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#13

Post autor: maniek21112 »

Skoro jak stwierdziłeś luzu nie było to opiłków nie będzie. Pomyśl o wymianie kolektora wydechowego, szkoda zaraz znowu wyciągać turbo jak pęknie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
BMK
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 24 maja 20, 17:11
BMW: E46 330d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#14

Post autor: BMK »

Skoro jak stwierdziłeś luzu nie było to opiłków nie będzie.
Więc w tym przypadku jest sens ściągać miskę olejową, czy już sobie tę czynność darować?
Pomyśl o wymianie kolektora wydechowego
Świetna sugestia, zrobię to przy okazji wymiany uszczelki pokrywy zaworów.

Czytałem że warto po naprawie turbo wyczyścić cały dolot i sprawdzić wtryski, więc chyba tym też się zajmę. Gdyby ktoś miał jeszcze jakieś sugestie co mogę zrobić to jestem otwarty na sugestie.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#15

Post autor: maniek21112 »

Ty nie miałeś awarii turbo, po prostu niedomagało już. Więc jak wirnik nie tarł o obudowę to opiłków nie ma czyli ściąganie miski to przesada, jak turbo nie puściło oleju to w dolocie powinno być względnie czystko (w każdym uturbionym silniku jest trochę oleju w dolocie), reasumując możesz robić wszystko jak przy awarii turbo, ale z Twojego opisu wygląda, że nie ma takiej potrzeby.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
BMK
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 24 maja 20, 17:11
BMW: E46 330d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#16

Post autor: BMK »

Aktualizacja wątku - będę walczył aż znajdę przyczynę..
Co się zmieniło od ostatniego wpisu w tym wątku?

Turbo poddałem kompletnej regeneracji.
Wyczyszczony dolot
Wstawiony nowy IC FMIC 550 x 140 x 65mm
Sprawdzona szczelność dolotu
Nowe uszczelki pokrywy zaworów i kolektora wydechowego
Silnik został umyty w celu znalezienia potencjalnych wycieków
Nowe filtry i olej (5W40 Valvoline)

Spalanie spadło z 13 do 10.8 na kompie, nadal czuję że coś jest do poprawy, szukam dalej. Gdyby ktoś miał jakiś pomysły, proszę o podzielenie się nimi.

Podczas tych zabiegów auto stało nieużywane ponad miesiąc, pojawił się problem z czujnikiem wałka rozrządu (ten czujnik na pokrywie zaworów). Pierwsze dwa dni były problemy z rozruchem na ciepło, jak już zapalił to było ok, na zimnym palił na dotyk. Obecnie się "rozjeździł" i pali ładnie za każdym razem, czy powinienem ten czujnik wymienić, oraz czy może mieć on wpływ na spalanie?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#17

Post autor: maniek21112 »

Błąd się pojawił? Obecnie go nie ma? Jak odpala normalnie to znaczy, że działa.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
BMK
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 24 maja 20, 17:11
BMW: E46 330d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#18

Post autor: BMK »

Błąd się pojawił tylko gdy nie odpalała, teraz czujnik już działa niby normalnie, choć z rana po całej nocy stania odpala na dotyk, zaś gdy jest rozgrzany kręci nieco dłużej choć trzyma się w normie. Jeśli chodzi o błędy DDE to tylko EGR mi wywala, chyba się przycina, natomiast aktualnie wężyk jest zaślepiony, gdyż w planach jest zrobienie EGR off i chip na 270-290KM. Chcę tylko najpierw doprowadzić silnik do pełnej sprawności a wciąż mam wrażenie że nadal jest coś nie tak.
BMK
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 24 maja 20, 17:11
BMW: E46 330d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#19

Post autor: BMK »

BUMP
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#20

Post autor: maniek21112 »

Zrób test przelewowy po rozgrzaniu, wtedy gdy jest problem z rozruchem.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”