330D odcina zapłon

pawelk-krk
Bywalec forum
Posty: 128
Rejestracja: 31 lip 19, 11:59
BMW: E46 Touring 330D 204HP
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: kraków

#1

Post autor: pawelk-krk »

M75N 204HP

Zrobił mi to w sumie może 4x w ciągu 6 miesięcy. Żadnych błędów wskazujących.
jedyny błąd pod tytułem "nikt nic nie wie" czyli 046d3 46D3 internal ECU 4

Objaw jak odcięcie zapłonu .. przy małych prędkościach często na luzie dotaczając się do skrzyżowania na wysprzęglonym silniku lub na luzie.
4x w ciągu 6 mies - sytuacja w której to ma miejsce = powtażalna. Za każdym razem jakbyś wyciągnął kluczyk ze stacyjki - wskazówki w dół, gaśnie "światło".

Zero ksztuszenia, nic . Jeden raz pamiętam, chciałem z nim zawalczyć, gaz wciskałem by może podbić obroty , uratować zapłon ;) na zasprzęglonym biegu. Nic to nie dało. Po zatrzymaniu, kluczyk w stacyjce pozycja ZERO i po przekręceniu zagadał kompletnie nie wzruszony - nic nie było, gramy dalej.

Dzieje się to na niedogrzanym silniku ( dziś - nagrzewnica elektryczna dobiła szybko do 55 - i to się stało koło 70 stopni ) lekkie falowanie ale nie że utrata mocy czy coś. Wykluczam filtry paliwa, pompy etc - wymienione - tygodniowo latam 700km to na te 6 mies 4x to może nie za wiele.

Wk..a mnie, jak nie wiem nawet gdzie szukać. Zawsze mam shizę że "a jak przy 200 mi odetnie ? to narobię głupot " ..

odcięcie jakby IMMO odcinał zapłon, jedynie na żółto świecą się kontrolki że się zgasło. Może podmienię kluczyk. polatam na drugim - zobaczę czy się powtórzy ? generalnie mocno stresująca sprawa.
Ostatnio zmieniony 5 gru 19, 8:17 przez pawelk-krk, łącznie zmieniany 1 raz.
"1N73LLIG3NC3 15 7H3 4B1L17Y 70 4D4P7 70 CH4NG3"
- 573PH3N H4WK1NG
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#2

Post autor: Broder »

czujnik polozenia walu
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10340
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#3

Post autor: maniek21112 »

Nie miałem takiego przypadku jeszcze, więc zajrzałbym do skrzynki z dde. Standardowo wtyczki i kontakt spray.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
pawelk-krk
Bywalec forum
Posty: 128
Rejestracja: 31 lip 19, 11:59
BMW: E46 Touring 330D 204HP
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: kraków

#4

Post autor: pawelk-krk »

@Maniek ok do skrzynki z "kontaktem" zajrzę jeszcze dziś ..kontakt wożę ze sobą - w skrzynce byłem jakiś czas temu wymieniałem bezpiecznik jak mi wiązkę od lambdy i sterownika przecieli przy montowaniu skrzyni - sucho tam / czyściutko, ale fakt - nie zaszkodzi.

@Broder : nie zostałby po tym błąd ? w pamięci ?

dziękuję Panowie.
"1N73LLIG3NC3 15 7H3 4B1L17Y 70 4D4P7 70 CH4NG3"
- 573PH3N H4WK1NG
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10340
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Jak takie przygody były to zdecydowanie szukałbym tam jakichś bubli.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
pawelk-krk
Bywalec forum
Posty: 128
Rejestracja: 31 lip 19, 11:59
BMW: E46 Touring 330D 204HP
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: kraków

#6

Post autor: pawelk-krk »

maniek21112 pisze: 5 gru 19, 10:05 Jak takie przygody były to zdecydowanie szukałbym tam jakichś bubli.
były były przygody .. wywaliło bezpiecznik od modułu, który miał za zadanie kontrolowac TURBO - efekt był taki, że odebrałem furę i miałem 3,0 DI wolnossaka xDDD
"1N73LLIG3NC3 15 7H3 4B1L17Y 70 4D4P7 70 CH4NG3"
- 573PH3N H4WK1NG
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#7

Post autor: Broder »

Jesli czujnik polozenia walu dopiero umiera to ma przerwe na ulamek sekundy i blad sie nie zapisze. Mialem kilka tkaich przypadkow ale dotyczyly benzyny.
Wybadaj czy to czasem nie dzieje sie np na hopce, moze jaka wtyczka nie jest wpieta do konca
Obrazek
pawelk-krk
Bywalec forum
Posty: 128
Rejestracja: 31 lip 19, 11:59
BMW: E46 Touring 330D 204HP
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: kraków

#8

Post autor: pawelk-krk »

Broder pisze: 5 gru 19, 17:32 Jesli czujnik polozenia walu dopiero umiera to ma przerwe na ulamek sekundy i blad sie nie zapisze. Mialem kilka tkaich przypadkow ale dotyczyly benzyny.
Wybadaj czy to czasem nie dzieje sie np na hopce, moze jaka wtyczka nie jest wpieta do konca
100% spraw to niedogrzany silnik, około 60-79 stopni .. 100% to dohamowanie przed przeszkodą na wysprzęgleniu na super asfaltach z prędkości 20km/h do zera .. i na wysprzęgleniu "trup". Miałem przypadki z czujnikami hall'a w S60 i w pajero - tam objawiało się to wypadaniem zapłonu, czasem telepawka + check engine, pajero stawał ( trzeba było wyłączyć / włączyć zapłon - po dodaniu gazu dusił sie chrząkał ), a s60 dało się przegazować, albo na redukcji złapać zapłon. Tu jest jak wyłączenie auta z immo. Ale fakt, każdy ECU zachowuje się inaczej. No nic - skrzynka wczoraj przeleciana kontaktem, jutro jak będe w domu - podmienie kluczyk czyli inne IMMO.

dzięki za podpowiedzi.
"1N73LLIG3NC3 15 7H3 4B1L17Y 70 4D4P7 70 CH4NG3"
- 573PH3N H4WK1NG
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”