330D gwizd turbiny
-
- Bywalec forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 27 maja 16, 9:19
- BMW: 330d 184km
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Wyszków
- VIN: KG81017
Mam takie pytanie... czy taki dźwięk turbo jest normalny ?
https://www.youtube.com/watch?v=eWWxQ7s34pg
Mam dokładnie taki sam jak na filmie i już mnie to trochę wpienia. Co dziwne samochód zbiera się ładnie. Najgłośniej gwiżdże jak jest zimny silnik. Po rozgrzaniu jest mniej słyszalne.
Zrobiłem mały test:
Odpiąłem wąż od gruszki żeby sprawdzić czy działa podciśnienie(N75) i okazało się że po odpięciu gwizdanie ustało.
Czy to może być wina zmiennej geometrii ?
https://www.youtube.com/watch?v=eWWxQ7s34pg
Mam dokładnie taki sam jak na filmie i już mnie to trochę wpienia. Co dziwne samochód zbiera się ładnie. Najgłośniej gwiżdże jak jest zimny silnik. Po rozgrzaniu jest mniej słyszalne.
Zrobiłem mały test:
Odpiąłem wąż od gruszki żeby sprawdzić czy działa podciśnienie(N75) i okazało się że po odpięciu gwizdanie ustało.
Czy to może być wina zmiennej geometrii ?
- Dzidek90
- Przyjaciel forum
- Posty: 3655
- Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
- BMW: E91 Fl
- Rok produkcji: 2011
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Lędziny
- VIN: F038885
Tez tak mam, na zimnym bardziej slyszalny a na cieplym mniej...
Widocznie tak musi byc
Widocznie tak musi byc
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
- Samniewiemkto
- Bywalec forum
- Posty: 713
- Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
- BMW: 330i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Rybnik
Z tego co wiem taki gwizd, w zdrowym turbo nie powinien występować. Moim zdaniem świadczy to o zużyciu turbo. Z czasem gwizd staje się coraz wyrazniejszy, aż turbo pada. Miałem styczność z wieloma turbodieslami i żaden ze zdrowym turbo tak nie wyl.
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
To że na zimnym gwizda bardziej to zupełnie normalne, wcale nie musi oznaczać że turbo jest zużyte. Bierzcie pod uwagę że to nie nowe auta. Można zdjąć wąż z zimnej strony turbo i sprawdzić luzy na wirniku jeśli coś nie daje spokoju, tak dla świętego spokoju.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
- Samniewiemkto
- Bywalec forum
- Posty: 713
- Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
- BMW: 330i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Rybnik
Mi bardziej chodziło o to gdy używałem słowa "zużyte", że te sprężarki mają swoje lata i coraz bardziej donośne gwiazdy świadczą o powolnym zażywaniu się tego elementu, któremu jest już bliżej końca niż początku resursu. Ja bym zalecił każdemu posiadaczami auta z turbo, w którym słychać już dogodne gwizdy, żeby na zimnym silniku ograniczać użycie tego podzespołu do minimum i zawsze odczekać od 30s do minuty po każdej przejażdżce. Najlepiej jesli ktoś mieszka w strefie zamieszkania to zrobić te ostatnie 200 metrów do domu maksymalnie spokojnie aby chlodzić turbo. To gwizdzace może w zależności od stylu jazdy przejechać 20 lub 200 tys km zanim padnie. Turbo jest najszybciej obracajacym się podzespołem. Najszybciej się też nagrzewa i chłodzi oraz nie znosi gdy ktoś przerywa jego prace gdy jest rozgrzane. Turbo temperaturę robocza osiąga już po około 2 km jazdy. Nigdy nie powinno się go katowac na totalnie zimnym silniku. W sumie to jeden z głównych powodów dla których nie jeżdżę dieslem.
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Tu masz rację, żywotnośc tego podzespołu jest zależna od sposobu w jaki się używa, to jest absolutnie podstawą przy użytkowaniu Dodam że każda nieszczelność w układzie wydechowym potęguje głośność pracy turbo.Samniewiemkto pisze:Mi bardziej chodziło o to gdy używałem słowa "zużyte", że te sprężarki mają swoje lata i coraz bardziej donośne gwiazdy świadczą o powolnym zażywaniu się tego elementu, któremu jest już bliżej końca niż początku resursu. Ja bym zalecił każdemu posiadaczami auta z turbo, w którym słychać już dogodne gwizdy, żeby na zimnym silniku ograniczać użycie tego podzespołu do minimum i zawsze odczekać od 30s do minuty po każdej przejażdżce. Najlepiej jesli ktoś mieszka w strefie zamieszkania to zrobić te ostatnie 200 metrów do domu maksymalnie spokojnie aby chlodzić turbo. To gwizdzace może w zależności od stylu jazdy przejechać 20 lub 200 tys km zanim padnie. Turbo jest najszybciej obracajacym się podzespołem. Najszybciej się też nagrzewa i chłodzi oraz nie znosi gdy ktoś przerywa jego prace gdy jest rozgrzane. Turbo temperaturę robocza osiąga już po około 2 km jazdy. Nigdy nie powinno się go katowac na totalnie zimnym silniku. W sumie to jeden z głównych powodów dla których nie jeżdżę dieslem.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
- Dzidek90
- Przyjaciel forum
- Posty: 3655
- Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
- BMW: E91 Fl
- Rok produkcji: 2011
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Lędziny
- VIN: F038885
Wirnik sprawdzalem gdy robilem glowice, zadnego luzu, wszystko pieknie ladnie
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
- Dzidek90
- Przyjaciel forum
- Posty: 3655
- Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
- BMW: E91 Fl
- Rok produkcji: 2011
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Lędziny
- VIN: F038885
Wszystkierafał18 pisze:a masz katy?Dzidek90 pisze:Wirnik sprawdzalem gdy robilem glowice, zadnego luzu, wszystko pieknie ladnie
Brat wyciął kata i ma taki świst ale dużo głośniejszy a turbina była robiona jakiś rok temu
Z katem to samo miał, na zimnym było słychać głośniej a na ciepłym minimalnie, tak samo jak u mnie
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
-
- Bywalec forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 27 maja 16, 9:19
- BMW: 330d 184km
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Wyszków
- VIN: KG81017
Ale ciekawe jest to, że jak odpiąłem wąż od gruszki to przestało gwizdać.
Z tego co wyczytałem/zobaczyłem po odpaleniu sztanga jest wciągana... czyli uchyla klapki czy zamyka ?
Rozumiem to tak, że jak odpiąłem gruszkę to klapki były zamknięte co powodowało wolniejszy przepływ powietrza przez wirnik.
To gwizdanie jest dziwne i nie wydaje mi się, że regeneracja turbiny coś zmieni.
Najchętniej to bym wyciągnął turbo i rozebrał ale jest z tym trochę roboty...
Z tego co wyczytałem/zobaczyłem po odpaleniu sztanga jest wciągana... czyli uchyla klapki czy zamyka ?
Rozumiem to tak, że jak odpiąłem gruszkę to klapki były zamknięte co powodowało wolniejszy przepływ powietrza przez wirnik.
To gwizdanie jest dziwne i nie wydaje mi się, że regeneracja turbiny coś zmieni.
Najchętniej to bym wyciągnął turbo i rozebrał ale jest z tym trochę roboty...
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 13 Odpowiedzi
- 4153 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: bartrej
-
- 11 Odpowiedzi
- 6974 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: zibi_j1
-
- 6 Odpowiedzi
- 2485 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Frost
-
- 0 Odpowiedzi
- 1837 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kamyk28
-
- 5 Odpowiedzi
- 2409 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tomx
-
- 2 Odpowiedzi
- 2523 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Kamilek72
-
- 4 Odpowiedzi
- 2640 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Potwór
-
- 13 Odpowiedzi
- 11187 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rafał18
-
- 5 Odpowiedzi
- 1888 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: D3jw
-
- 0 Odpowiedzi
- 1417 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: szolus