330d - buczy, dudni podczas przyśpieszania

Wszystko co dotyczy układu hamulcowego, zawieszenia, układu kierowniczego i napędowego, skrzyni biegów
Capaz
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 13 kwie 12, 18:05
BMW: E46 M57+
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#11

Post autor: Capaz »

Po odłączeniu przepływomierza nie ma dudnienia, ale samochòd nie ma mocy. Przepływomierz jest nowy. Tak więc napęd może nie bić, bo przekazywana na koła moc jest niewielka.

Czy brak bicia przy odłączonej przepływce może świadczyć, że wał jest ok, skoro mocy jest mało?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#12

Post autor: MARC »

Capaz pisze:Po odłączeniu przepływomierza nie ma dudnienia, ale samochòd nie ma mocy. Przepływomierz jest nowy. Tak więc napęd może nie bić, bo przekazywana na koła moc jest niewielka.

Czy brak bicia przy odłączonej przepływce może świadczyć, że wał jest ok, skoro mocy jest mało?
Nie. Źle Cię zrozumiałem, myślałem że po odpięciu jej silnik przestał się dławić i pracuje prawidłowo.
Capaz
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 13 kwie 12, 18:05
BMW: E46 M57+
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#13

Post autor: Capaz »

Próbuję jeszcze wgrać czyste oprogramowanie, ponieważ samochód jest po programie, a przepływomierz zmieniałem kilka dni temu.
Oprogramowanie jest najnowsze, ale może chip coś bruździ.

Niestety DIS ma problem z komunikacją przez mój kabel - nie wykrywa zapłonu.

Wiecie może jak powinien się zachowywać silnik bez przepływki? Powinien pracować prawidłowo, czy mieć 50% mniej mocy i trochę dymić?
commet465
Posty: 6
Rejestracja: 28 lis 12, 8:31
BMW: e46 328i M52b28TU
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#14

Post autor: commet465 »

Sprawdź też stan poduszek silnika których nie wymieniałeś. Może są już słabe i silnik za mocno się wychyla przy dużym obciążeniu. Najlepiej je sprawdzić na zaciągniętym ręcznym. Niech ktoś próbuje ruszyć aż prawie do zgaśnięcia silnika a ty obejrzyj od spodu jak się zachowują.
Capaz
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 13 kwie 12, 18:05
BMW: E46 M57+
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#15

Post autor: Capaz »

Właśnie wczoraj robiłem podobny test poduszek. Ręczy i ruszanie z jedynki przez jedną osobę, a druga obserwowała zachowanie silnika. Poduszki na pewno nie działają jak nowe, ale nie sprawiają wrażenia zużytych. Ogólnie na wolnych obrotach w samochodzie nie jakiś specjalnych wibracji, bicia spowodowanego silnikiem.
Pewnie je w tym tygodniu zamówię i wymienię dla świętego spokoju (może auto będzie kulturalniej gasnąć), ale powodem tych kłopotów z biciem poduchy na 99% nie są.

Coraz bardziej obawiam się że problem będzie po stronie fabrycznie skopanego dwumasu/sprzęgła, ponieważ kiedy auto ma mniej mocy, bicia nie ma...
pawel120781
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 30 cze 12, 21:31
BMW: 318ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: elblag

#16

Post autor: pawel120781 »

Sprawdziles krzyzak przy dyferencjale?Ja mialem u siebie ze wpadal w wibracje calego auta.Okazalo sie ze byl zapieczony i wywalil lozysko na dyferku.Zobacz czy niema bicia i czy luzno chodzi.Pozdrawiam
Capaz
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 13 kwie 12, 18:05
BMW: E46 M57+
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#17

Post autor: Capaz »

Nie wiem czy chodzi o element, o którym myslę, ale podczas wymiany tulei tylnej belki, kiedy dyfer był wyjęty, okazało się że uszkodzone jest gniazdo/przegub, przy samym dyfrze... wiem, że nie mogłem tego w ogóle zdobyć i kupiłem używkę za 350zł. Ponoć chodziła o niebo lepiej niż ten uszkodzony.

Mógłbyś wskazać mi konkretnie o którym elemencie mówisz?
Np. na tym schemacie:
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=AL91&mospid=47642&hg=26&fg=10

Pozdrawiam i dzięki za włączenie się w dyskusję i pomoc
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#18

Post autor: Maniek »

Krzyżak znajduje się na tym rysunku w tym miejscu :

Obrazek

Ważne jest to jak on pracuje. Czy nie stawia oporów, czy nie ma luzów itp. Bardzo istotny element.
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
Capaz
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 13 kwie 12, 18:05
BMW: E46 M57+
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#19

Post autor: Capaz »

Dzięki. Myślałem że chodziło o to gniazdo nr. 14.
Ten krzyżak nie był przeze mnie sprawdzany. Żeby to zrobić porządnie trzeba chyba podnieść tylne koła i sprawdzić jego pracę w ruchu.

Panowie, rozmawiałem dziś z jednym "masterem", który stwierdził, że jeśli uderzenia występują podczas dynamicznego przyśpieszenia na niskich obrotach, szarpie pedał sprzęgła, szarpie przy ruszaniu i cofaniu to wszystko wskazuje tylko na DWUMASOWE KOŁO ZAMACHOWE.
Koło zamachowe, które za 2k zł kupiłem i wymieniłem ostatnio. Dodam, że zakupu dokonałem w innym miejscu, niż montażu. Z gwarancją pewnie będzie problem.

Czy jest jakiś sposób, żeby przed demontażem skrzyni sprawdzić, czy uszkodzony/niewyważony jest dwumas? Jakaś konkretna metoda, która powie czy on jest problemem, czy nie?
Ostatnio zmieniony 2 gru 12, 22:29 przez Capaz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#20

Post autor: Maniek »

Moim zdaniem lepiej zrzucić wał napędowy i po prostu ręcznie sprawdzić. Podniesiony tył a co za tym idzie odciążony napęd nie pokaże Ci tego co możesz namacać ręcznie. :twisted: 8)
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Podwozie”