[ 330d 2004 r. ] Mala moc przy niskich obrotach?
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 23 paź 09, 19:39
- BMW: bmw e46 330d turning
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Wielka Brytania
- Województwo: ---
- Miasto: Hartlepool
Dobry Wieczór
Przy niskich obrotach do ok 1700 auto nie przyspiesza (gwałtowne wciśniecie gazu) auto wydaje się ociężałe ale nie dymi. Przy spokojnym wciskaniu gazu auto przyspiesza chyba normalnie. Ożywia się dopiero na wyższych obrotach. Może tak ma być ? ...nie mam niestety porównania. Takiego zjawiska nie ma w Passacie mojego kolegi. Jeśli ktoś ma taki samochód albo może coś podpowiedzieć proszę o kontakt. Dodam że jest to 204KM silnik.
Przy niskich obrotach do ok 1700 auto nie przyspiesza (gwałtowne wciśniecie gazu) auto wydaje się ociężałe ale nie dymi. Przy spokojnym wciskaniu gazu auto przyspiesza chyba normalnie. Ożywia się dopiero na wyższych obrotach. Może tak ma być ? ...nie mam niestety porównania. Takiego zjawiska nie ma w Passacie mojego kolegi. Jeśli ktoś ma taki samochód albo może coś podpowiedzieć proszę o kontakt. Dodam że jest to 204KM silnik.
Dosyć często spotykamy się z problematyką związaną spadkiem mocy we wszystkich modelach BMW z silnikami 2.0d oraz 3.0d , nawet serwisy nie potrafią ustalić przyczyny tego problemu.
Problem spadku mocy tkwi nie zawsze w uszkodzonej przepływce, zatkanym katalizatorze bądź w układzie paliwowym, albo nawet i w turbinie
Ojawy są następujące:
Autko na początku nie wykazuje żadnych problemów z wyjątkiem jednej rzeczy przy coraz to większej prędkości i wyższym biegu odczuwalny jest mniejszy wzrost obrotów silnika - tak jakby auto ciągło przyczepę z wysoką plandeka. Zdarza się nawet, że auto osiąga pewną prędkość i dalej nie chce już się rozpędzać.
Powodem tego zjawiska jest niewłaściwa praca turbiny, ale nie w wyniku tego że jest padnięta, lecz z powodu braku proporcjonalnej jej pracy do wymagań silnika (obroty i obciążenie)
Podobny problem dotyczy się również objawów, które zdażaja kiedy auto nie potrafi płynnie ruszyć z miejsca. Silniki diesla nie wymagają dodawania gazu przy ruszaniu a w tym wypadku jest taka konieczność, gdyż potrafi żabkować lub nawet i zgasnąć.
W jednym i drugim przypadku problem tkwi w sterowaniu podciśnieniowym siłownika przy turbinie i zaworu AGR na dolocie do kolektora ssącego. Sterowanie tymi podciśnieniami odbywa się za pomocą elektrozaworów którymi steruje moduł silnika. Komputery diagnostyczne nie wykazują problemu, gdyż elektrozawory te są sprawne a wykonywana przez nie praca jest odczuwalna w pracy silnika, lecz jedna rzecz jest zawsze pomijana przez każdego.
Zadaniem elektrozaworu jest załączenie dwóch obiegów: jednego obiegu z podciśnieniem oraz drugiego obiegu ze zwykłym cisnieniem atmosferycznym. Podciśnienie przeważnie zawsze jest bo gdyby go nie było to pompa podcisnieniowa byłaby padnięta co odczuwałoby się na twardym pedale hamulca, ale warto zawsze obejrzeć wężyki podcisnieniowe, czy są prawidłowo szczelne.
Z drugim obiegiem jednak jest problem. Aby do układu podcisnieniowego nie dostawało się brudne powietrze atmosferyczne, na elektrozaworkach umieszczone są małe filterki uniemozliwiające dostawanie się brudu do tego układu I TO ONE STANOWIĄ TEN PROBLEM. Zatykaja się one bowiem z biegiem czasu co powoduję że w obiegu drugim zamiast powietrza atmosferycznego uwalniającym pracę siłowników wytwarza się również podcisnienie lecz o mniejszym stopniu ale spowalniającym pracę tych silowników. W rezultacie czego turbina załącza się zbyt późno a zawór AGR nie potrafi zamknąć się do końca przez co silnik przy ruszaniu jest zdławiany własnymi spalinami.
W jednym i drugim przypadku od obu urządzeń jest osobny elektrozawór.
Wyjmijcie je, zdemontujcie filterek z nich, rozbieżcie pokrywkę filterka i wyczyście go.
część nr 2
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2229&hg=11&fg=45
Problem spadku mocy tkwi nie zawsze w uszkodzonej przepływce, zatkanym katalizatorze bądź w układzie paliwowym, albo nawet i w turbinie
Ojawy są następujące:
Autko na początku nie wykazuje żadnych problemów z wyjątkiem jednej rzeczy przy coraz to większej prędkości i wyższym biegu odczuwalny jest mniejszy wzrost obrotów silnika - tak jakby auto ciągło przyczepę z wysoką plandeka. Zdarza się nawet, że auto osiąga pewną prędkość i dalej nie chce już się rozpędzać.
Powodem tego zjawiska jest niewłaściwa praca turbiny, ale nie w wyniku tego że jest padnięta, lecz z powodu braku proporcjonalnej jej pracy do wymagań silnika (obroty i obciążenie)
Podobny problem dotyczy się również objawów, które zdażaja kiedy auto nie potrafi płynnie ruszyć z miejsca. Silniki diesla nie wymagają dodawania gazu przy ruszaniu a w tym wypadku jest taka konieczność, gdyż potrafi żabkować lub nawet i zgasnąć.
W jednym i drugim przypadku problem tkwi w sterowaniu podciśnieniowym siłownika przy turbinie i zaworu AGR na dolocie do kolektora ssącego. Sterowanie tymi podciśnieniami odbywa się za pomocą elektrozaworów którymi steruje moduł silnika. Komputery diagnostyczne nie wykazują problemu, gdyż elektrozawory te są sprawne a wykonywana przez nie praca jest odczuwalna w pracy silnika, lecz jedna rzecz jest zawsze pomijana przez każdego.
Zadaniem elektrozaworu jest załączenie dwóch obiegów: jednego obiegu z podciśnieniem oraz drugiego obiegu ze zwykłym cisnieniem atmosferycznym. Podciśnienie przeważnie zawsze jest bo gdyby go nie było to pompa podcisnieniowa byłaby padnięta co odczuwałoby się na twardym pedale hamulca, ale warto zawsze obejrzeć wężyki podcisnieniowe, czy są prawidłowo szczelne.
Z drugim obiegiem jednak jest problem. Aby do układu podcisnieniowego nie dostawało się brudne powietrze atmosferyczne, na elektrozaworkach umieszczone są małe filterki uniemozliwiające dostawanie się brudu do tego układu I TO ONE STANOWIĄ TEN PROBLEM. Zatykaja się one bowiem z biegiem czasu co powoduję że w obiegu drugim zamiast powietrza atmosferycznego uwalniającym pracę siłowników wytwarza się również podcisnienie lecz o mniejszym stopniu ale spowalniającym pracę tych silowników. W rezultacie czego turbina załącza się zbyt późno a zawór AGR nie potrafi zamknąć się do końca przez co silnik przy ruszaniu jest zdławiany własnymi spalinami.
W jednym i drugim przypadku od obu urządzeń jest osobny elektrozawór.
Wyjmijcie je, zdemontujcie filterek z nich, rozbieżcie pokrywkę filterka i wyczyście go.
część nr 2
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2229&hg=11&fg=45
- zdeniu
- Bywalec forum
- Posty: 462
- Rejestracja: 8 wrz 09, 22:46
- BMW: 320d M47N Touring
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Słupsk
- Lokalizacja: Słupsk
chyba raczej część nr 1OSA BMW pisze:część nr 2
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2229&hg=11&fg=45
część nr 2 to nakrętka
poza tym całkiem niezłe info
Faktycznie nr 1,sory za pomylke
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 23 paź 09, 19:39
- BMW: bmw e46 330d turning
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Wielka Brytania
- Województwo: ---
- Miasto: Hartlepool
Bardzo dziękuję za podpowiedź.
Rozpoczął się kolejny tydzień pracy więc krucho z czasem.
Jeśli angielska pogoda pozwoli w weekend spróbuję zaglądnąć pod maskę.
Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję.
Rozpoczął się kolejny tydzień pracy więc krucho z czasem.
Jeśli angielska pogoda pozwoli w weekend spróbuję zaglądnąć pod maskę.
Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 3 Odpowiedzi
- 2809 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 1 Odpowiedzi
- 783 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pietja321
-
- 10 Odpowiedzi
- 9022 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 1 Odpowiedzi
- 1163 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: darchitek
-
- 1 Odpowiedzi
- 1323 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 2 Odpowiedzi
- 2013 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Muadib
-
- 2 Odpowiedzi
- 3077 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: SmartCheetah
-
- 0 Odpowiedzi
- 831 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jack18
-
- 2 Odpowiedzi
- 1084 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: jaro4gb
-
- 3 Odpowiedzi
- 1572 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112