[ 330d 2004 r. ] Mala moc przy niskich obrotach?

zaniechany
Posty: 4
Rejestracja: 23 paź 09, 19:39
BMW: bmw e46 330d turning
Rok produkcji: 2004
Państwo: Wielka Brytania
Województwo: ---
Miasto: Hartlepool

#1

Post autor: zaniechany »

Dobry Wieczór
Przy niskich obrotach do ok 1700 auto nie przyspiesza (gwałtowne wciśniecie gazu) auto wydaje się ociężałe ale nie dymi. Przy spokojnym wciskaniu gazu auto przyspiesza :no: chyba normalnie. Ożywia się dopiero na wyższych obrotach. Może tak ma być ? ...nie mam niestety porównania. Takiego zjawiska nie ma w Passacie mojego kolegi. Jeśli ktoś ma taki samochód albo może coś podpowiedzieć proszę o kontakt. Dodam że jest to 204KM silnik.
OSA BMW

#2

Post autor: OSA BMW »

Dosyć często spotykamy się z problematyką związaną spadkiem mocy we wszystkich modelach BMW z silnikami 2.0d oraz 3.0d , nawet serwisy nie potrafią ustalić przyczyny tego problemu.

Problem spadku mocy tkwi nie zawsze w uszkodzonej przepływce, zatkanym katalizatorze bądź w układzie paliwowym, albo nawet i w turbinie
Ojawy są następujące:
Autko na początku nie wykazuje żadnych problemów z wyjątkiem jednej rzeczy przy coraz to większej prędkości i wyższym biegu odczuwalny jest mniejszy wzrost obrotów silnika - tak jakby auto ciągło przyczepę z wysoką plandeka. Zdarza się nawet, że auto osiąga pewną prędkość i dalej nie chce już się rozpędzać.
Powodem tego zjawiska jest niewłaściwa praca turbiny, ale nie w wyniku tego że jest padnięta, lecz z powodu braku proporcjonalnej jej pracy do wymagań silnika (obroty i obciążenie)
Podobny problem dotyczy się również objawów, które zdażaja kiedy auto nie potrafi płynnie ruszyć z miejsca. Silniki diesla nie wymagają dodawania gazu przy ruszaniu a w tym wypadku jest taka konieczność, gdyż potrafi żabkować lub nawet i zgasnąć.

W jednym i drugim przypadku problem tkwi w sterowaniu podciśnieniowym siłownika przy turbinie i zaworu AGR na dolocie do kolektora ssącego. Sterowanie tymi podciśnieniami odbywa się za pomocą elektrozaworów którymi steruje moduł silnika. Komputery diagnostyczne nie wykazują problemu, gdyż elektrozawory te są sprawne a wykonywana przez nie praca jest odczuwalna w pracy silnika, lecz jedna rzecz jest zawsze pomijana przez każdego.
Zadaniem elektrozaworu jest załączenie dwóch obiegów: jednego obiegu z podciśnieniem oraz drugiego obiegu ze zwykłym cisnieniem atmosferycznym. Podciśnienie przeważnie zawsze jest bo gdyby go nie było to pompa podcisnieniowa byłaby padnięta co odczuwałoby się na twardym pedale hamulca, ale warto zawsze obejrzeć wężyki podcisnieniowe, czy są prawidłowo szczelne.
Z drugim obiegiem jednak jest problem. Aby do układu podcisnieniowego nie dostawało się brudne powietrze atmosferyczne, na elektrozaworkach umieszczone są małe filterki uniemozliwiające dostawanie się brudu do tego układu I TO ONE STANOWIĄ TEN PROBLEM. Zatykaja się one bowiem z biegiem czasu co powoduję że w obiegu drugim zamiast powietrza atmosferycznego uwalniającym pracę siłowników wytwarza się również podcisnienie lecz o mniejszym stopniu ale spowalniającym pracę tych silowników. W rezultacie czego turbina załącza się zbyt późno a zawór AGR nie potrafi zamknąć się do końca przez co silnik przy ruszaniu jest zdławiany własnymi spalinami.

W jednym i drugim przypadku od obu urządzeń jest osobny elektrozawór.
Wyjmijcie je, zdemontujcie filterek z nich, rozbieżcie pokrywkę filterka i wyczyście go.
część nr 2
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2229&hg=11&fg=45
Awatar użytkownika
zdeniu
Bywalec forum
Posty: 462
Rejestracja: 8 wrz 09, 22:46
BMW: 320d M47N Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Słupsk
Lokalizacja: Słupsk

#3

Post autor: zdeniu »

chyba raczej część nr 1
część nr 2 to nakrętka 8)

poza tym całkiem niezłe info :wink:
Obrazek
OSA BMW

#4

Post autor: OSA BMW »

Faktycznie nr 1,sory za pomylke
zaniechany
Posty: 4
Rejestracja: 23 paź 09, 19:39
BMW: bmw e46 330d turning
Rok produkcji: 2004
Państwo: Wielka Brytania
Województwo: ---
Miasto: Hartlepool

#5

Post autor: zaniechany »

Bardzo dziękuję za podpowiedź.
Rozpoczął się kolejny tydzień pracy więc krucho z czasem.
Jeśli angielska pogoda pozwoli w weekend spróbuję zaglądnąć pod maskę.
Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję. :good:
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”