[330d 2000r] Wyrywa kierownicę na nierównościach
-
- Bywalec forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 14 mar 13, 8:39
- BMW: E46 330d
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: United Kingdom
- Województwo: lubuskie
- Miasto: Gosport, UK
Witam
Przeszukalem forum i podobne problemy byly opisane, ale tylko podobne.
W moim przypadku kierownica jest bardzo "nerwowa" (zaczelo sie kilka miesiecy temu) po wjechaniu w dziure badz jesli droga jest poprzecznie nierowna, nie mowie tu o koleinach. Auto nie plywa.
Kierownica wpada w dgrania, ktore potrafia sie utrzymac kilka dobrych sekund, tak np 10. Czasami po wjechaniu w wieksza dziure musze na prawde mocno trzymac kierownice.
Jezdze na : przod 215/17/45 , tyl 225/17/45 , kola wywazone, mechanicy twierdza ,ze luzow nie ma, wymienione lapy tylne wahaczy przednich ( tu tez twierdzono,ze jest wszystko ok, a byly wrecz w proszku), zbieznosc ustawiona i sprawdzona w 2 miejscach-prawidlowa. Szukam samodzielnie co dolega mojemu BMW, bo w UK jest na prawde ciezko o dobrego mechanika, sa tylko monterzy i zmieniacze czesci.
Kolo nie ma luzow gdy jest podniesione, w kazdym razie gdy sprawdzalem to nie wyczulem niczego specjalnego.
Zastanawiam sie nad koncowkami drazkow kierowniczych http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL92&mospid=47642&btnr=32_0940&hg=32&fg=25 czesc nr 6. moze one sa do wymiany?
Czy ktos ma jakis pomysl?
Przeszukalem forum i podobne problemy byly opisane, ale tylko podobne.
W moim przypadku kierownica jest bardzo "nerwowa" (zaczelo sie kilka miesiecy temu) po wjechaniu w dziure badz jesli droga jest poprzecznie nierowna, nie mowie tu o koleinach. Auto nie plywa.
Kierownica wpada w dgrania, ktore potrafia sie utrzymac kilka dobrych sekund, tak np 10. Czasami po wjechaniu w wieksza dziure musze na prawde mocno trzymac kierownice.
Jezdze na : przod 215/17/45 , tyl 225/17/45 , kola wywazone, mechanicy twierdza ,ze luzow nie ma, wymienione lapy tylne wahaczy przednich ( tu tez twierdzono,ze jest wszystko ok, a byly wrecz w proszku), zbieznosc ustawiona i sprawdzona w 2 miejscach-prawidlowa. Szukam samodzielnie co dolega mojemu BMW, bo w UK jest na prawde ciezko o dobrego mechanika, sa tylko monterzy i zmieniacze czesci.
Kolo nie ma luzow gdy jest podniesione, w kazdym razie gdy sprawdzalem to nie wyczulem niczego specjalnego.
Zastanawiam sie nad koncowkami drazkow kierowniczych http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL92&mospid=47642&btnr=32_0940&hg=32&fg=25 czesc nr 6. moze one sa do wymiany?
Czy ktos ma jakis pomysl?
Ostatnio zmieniony 20 mar 13, 11:42 przez romanikxxl, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: poprawa tytułu!
Powód: poprawa tytułu!
-
- Bywalec forum
- Posty: 3626
- Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
- BMW: E91 325d
- Rok produkcji: 2008
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
- VIN: a546854
- Lokalizacja: Lubin
Wątki tytułujemy wg.regulaminu forum!Tym razem zrobiłem to za Ciebie!
Sprawdź jeszcze magiel!
Sprawdź jeszcze magiel!
Romanikxxl
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4029
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
A luzy w kierownicy sprawdzałeś? U mnie też kiera wpadała w rezonans i się okazało że właśnie te końcówki i drążek lewy do wymiany. Uchyl sobie okno i ruszaj kierą lewo-prawo z coraz większym wychyleniem i zobacz w którym momencie zacną się ruszać koła. Najlepiej mieć pomocnika który będzie patrzył na prawe koło, a w Twoim przypadku na lewe bo piszesz że jesteś w UK Po obserwacji kół należy podejrzeć auto od spodu i tak samo jak przy kołach, jedna osoba rusza coraz mocniej kierownicą, a druga sprawdza kiedy zaczynają się ruszać drążki. W ten sposób można się dowiedzieć czy jest już na przekładni kierowniczej, czy na drążkach. Warto też sprawdzić ten łącznik elastyczny przy przekładni, bo on może być też wybity, wtedy masz sztywne koła, a nie idzie utrzymać auta na drodze....
Jakieś luzy w kołach najlepiej sprawdzać samemu, bo na tych magicznych urządzeniach do badania to cuda wychodzą, masz wybity lewy drążek, a diagnosta stwierdzi prawą tuleje, a reszta jest niby ok. Jak mi coś stuka to podnoszę auto i szarpię kołem na wszystkie strony, a ktoś inny podgląda w czym może być problem, to najskuteczniejszy, znany mi sposób
Jakieś luzy w kołach najlepiej sprawdzać samemu, bo na tych magicznych urządzeniach do badania to cuda wychodzą, masz wybity lewy drążek, a diagnosta stwierdzi prawą tuleje, a reszta jest niby ok. Jak mi coś stuka to podnoszę auto i szarpię kołem na wszystkie strony, a ktoś inny podgląda w czym może być problem, to najskuteczniejszy, znany mi sposób
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
-
- Bywalec forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 14 mar 13, 8:39
- BMW: E46 330d
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: United Kingdom
- Województwo: lubuskie
- Miasto: Gosport, UK
dzieki za szybka odpowiedz, dzis na bank bedzie test po powrocie do domu. podczas jazdy luzow nie wyczuwam, auto zmienia kierunek od samego poczatku ruchu kierownica, dodam ,ze po ostatnim ustawieniu zbieznosci kierownice mam w koncu na wprost
Dla jasnosci tylko, probe wykonac na wlaczonym silniku oczywiscie? Bo luzy wydaje mi sie ,ze sa zawsze w kazdym aucie ze wspomaganiem jesli silnik nie pracuje.
przy okazji dziekuje za zmiane tematu i sorki za to
Dla jasnosci tylko, probe wykonac na wlaczonym silniku oczywiscie? Bo luzy wydaje mi sie ,ze sa zawsze w kazdym aucie ze wspomaganiem jesli silnik nie pracuje.
przy okazji dziekuje za zmiane tematu i sorki za to
-
- Bywalec forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 14 mar 13, 8:39
- BMW: E46 330d
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: United Kingdom
- Województwo: lubuskie
- Miasto: Gosport, UK
Glupie pytanie moze, ale jak magiel sprawdzic? z kanalem jest problem, tu praktycznie nie istnieja, jedynie moge auta na tzw. kozach postawic
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4029
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
Edytuj swój post, dopisz do niego drugi, żeby nie było posta pod postem, bo głupio wygląda i łamie regulamin
Hmmmmm.... W sumie ja nie mam kanału, a zawsze włażę pod samochód, Mam najazdy w domu i stawiam auto na pustakach żeby było łatwiej wleźć
Sprawdzam wszystko na wyłączonym silniku, bo jak działa wspomaganie to nie mam takiego czucia w ręku. Jeśli podczas jazy byś kręcił kierownicą, a auto by nie zmieniało kierunku to pewnie prędzej końcówki by wypadły Tu chodzi o luzy rzędu 30-40mm obrotów koła kierownicy, ciężko to wyczuć, ale da radę Na razie weź kogoś i niech kręci kierą, a Ty patrz na koła i ruch kierownicy czy się pokrywają. Jeśli najmniejszy ruch kierownicy będzie się przekładał na koła to znaczy że jest sztywny układ i trzeba szukać dalej, najprędzej będą tuleje, ale to już trzeba podnieść auto, szarpać kołem i patrzeć gdzie się rusza..
Hmmmmm.... W sumie ja nie mam kanału, a zawsze włażę pod samochód, Mam najazdy w domu i stawiam auto na pustakach żeby było łatwiej wleźć
Sprawdzam wszystko na wyłączonym silniku, bo jak działa wspomaganie to nie mam takiego czucia w ręku. Jeśli podczas jazy byś kręcił kierownicą, a auto by nie zmieniało kierunku to pewnie prędzej końcówki by wypadły Tu chodzi o luzy rzędu 30-40mm obrotów koła kierownicy, ciężko to wyczuć, ale da radę Na razie weź kogoś i niech kręci kierą, a Ty patrz na koła i ruch kierownicy czy się pokrywają. Jeśli najmniejszy ruch kierownicy będzie się przekładał na koła to znaczy że jest sztywny układ i trzeba szukać dalej, najprędzej będą tuleje, ale to już trzeba podnieść auto, szarpać kołem i patrzeć gdzie się rusza..
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
-
- Bywalec forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 14 mar 13, 8:39
- BMW: E46 330d
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: United Kingdom
- Województwo: lubuskie
- Miasto: Gosport, UK
NIe moge polaczyc swoich postow, probowalem
Czyli przod auta do gory i obserwowac..
Auto sie slucha na rownej drodze .
Co do tulei to mowimy o http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL92&mospid=47642&btnr=31_0404&hg=31&fg=05 ?
Czyli przod auta do gory i obserwowac..
Auto sie slucha na rownej drodze .
Co do tulei to mowimy o http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL92&mospid=47642&btnr=31_0404&hg=31&fg=05 ?
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4029
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
nie połączysz ich razem, ale masz opcję zmień przy każdym poście i wtedy możesz coś do niego dopisać, albo dodać zdjęcia.
Elementy 7 i 8 tworzą jedność w aucie i to jest tuleja, siedzi na końcu wahacza. Jak będzie wybita to też kierownica będzie wpadać w rezonans. Z nimi to ciężko wyczuć, bo nie widać luzu, ale jak np dokręcasz koło to się przesuwa do tyłu i przodu, wiadomo wtedy że jest walnięta Nieraz wystarczy pchnąć koło nogą na postoju i odjedzie do tyłu parę centymetrów
Zacznij od kręcenia kierą, tylko koła muszą stać twardo, na ziemi, albo na czymś co jest pod nie podłożone, bo jak będą w powietrzu to nic nie zobaczysz. Podnieść musisz jak chcesz szarpać kołem, bo nie dasz rady jak auto stoi na ziemi, no chyba że nieźle przypakowałeś Łącznik kolumny kierowniczej widać pod maska od góry, chociaż nie wiem jak to będzie w Twoim silniku akurat Łatwo stwierdzić luz bo rusza się z jednej strony, a z drugiej stoi w miejscu
Elementy 7 i 8 tworzą jedność w aucie i to jest tuleja, siedzi na końcu wahacza. Jak będzie wybita to też kierownica będzie wpadać w rezonans. Z nimi to ciężko wyczuć, bo nie widać luzu, ale jak np dokręcasz koło to się przesuwa do tyłu i przodu, wiadomo wtedy że jest walnięta Nieraz wystarczy pchnąć koło nogą na postoju i odjedzie do tyłu parę centymetrów
Zacznij od kręcenia kierą, tylko koła muszą stać twardo, na ziemi, albo na czymś co jest pod nie podłożone, bo jak będą w powietrzu to nic nie zobaczysz. Podnieść musisz jak chcesz szarpać kołem, bo nie dasz rady jak auto stoi na ziemi, no chyba że nieźle przypakowałeś Łącznik kolumny kierowniczej widać pod maska od góry, chociaż nie wiem jak to będzie w Twoim silniku akurat Łatwo stwierdzić luz bo rusza się z jednej strony, a z drugiej stoi w miejscu
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
-
- Bywalec forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 14 mar 13, 8:39
- BMW: E46 330d
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: United Kingdom
- Województwo: lubuskie
- Miasto: Gosport, UK
Tuleje wymienione w sobote
ide na parking sprawdzic lacznik kolumny
A zatem lacznik niewidoczny niestety, troche rzeczy jest po drodze, widze kolumne, tzn elementy 3 i4 http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL92&mospid=47642&btnr=32_0942&hg=32&fg=30. Ktory to lacznik u ktorego moze doszukiwac sie luzow ?
Kolo mimo moich usilnych staran przy pchaniu noga nie chce ruszyc , zatem guma ok.
Ruchy kierownica (delikatny ruch, max do 1cm) bez odpalania silnika widoczne na kolach od razu
Ale.... gdy usiadlem za kierownica i nia obracalem to slychac stuk(pukniecie) , w obu kierunkach, nie wiem skad bo bylem wewnatrz auta, ale przy probie obrotu kierownicy okolo tego 1cm juz to slychac (oczywiscie caly czas bez odpalania)
ide na parking sprawdzic lacznik kolumny
A zatem lacznik niewidoczny niestety, troche rzeczy jest po drodze, widze kolumne, tzn elementy 3 i4 http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL92&mospid=47642&btnr=32_0942&hg=32&fg=30. Ktory to lacznik u ktorego moze doszukiwac sie luzow ?
Kolo mimo moich usilnych staran przy pchaniu noga nie chce ruszyc , zatem guma ok.
Ruchy kierownica (delikatny ruch, max do 1cm) bez odpalania silnika widoczne na kolach od razu
Ale.... gdy usiadlem za kierownica i nia obracalem to slychac stuk(pukniecie) , w obu kierunkach, nie wiem skad bo bylem wewnatrz auta, ale przy probie obrotu kierownicy okolo tego 1cm juz to slychac (oczywiscie caly czas bez odpalania)
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4029
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
Ten łącznik to będzie nr 5(EDIT: Sorki za błąd, chodziło mi o nr4, bo piątka to śruba torx, która skręca przegub ) ze zdjęcia, jest przy samej kolumnie i ma w sobie gumowy krążek który może mieć luz. Ale jeśli najmniejszy ruch przekłada się na koło to będzie spoko, trzeba patrzeć po końcówkach i drążkach. Czyli to puknięcie to jest luz na jednym z elementów. U mnie było tak że prawe koło się ruszało od najmniejszego dotknięcia kierownicy, a lewe dopiero jak się ruszyło powiedzmy z 3-4cm kierą. Musisz mieć kogoś do pomocy, kto będzie delikatnie ruszał, a Ty patrz na poszczególne elementy i w ten sposób znajdziesz luz. Jeśli go słychać to nie będzie wcale taki mały, ale może być ciężko go znaleźć....
Ostatnio zmieniony 20 mar 13, 19:53 przez GUMMISS, łącznie zmieniany 1 raz.
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 40 Odpowiedzi
- 23117 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: evert
-
- 12 Odpowiedzi
- 4684 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: robertoz
-
- 1 Odpowiedzi
- 992 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 7 Odpowiedzi
- 1857 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Młody90
-
- 7 Odpowiedzi
- 4496 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 9 Odpowiedzi
- 3133 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Sikormen94
-
- 1 Odpowiedzi
- 1709 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 10 Odpowiedzi
- 2724 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: zvbinski
-
- 23 Odpowiedzi
- 8392 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rozal1241