[330d 2000r] Wyrywa kierownicę na nierównościach

Wszystko co dotyczy układu hamulcowego, zawieszenia, układu kierowniczego i napędowego, skrzyni biegów
delano
Bywalec forum
Posty: 247
Rejestracja: 10 sie 11, 14:23
BMW: 320d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: bstok

#21

Post autor: delano »

Miałem takie same objawy i po prostu tulejki wahacza były już wyrobione.
http://www.lastfm.pl/user/lolcatiero
Aktualnie słucham:
Obrazek

Pomogłem? Wiesz co zrobić :-)

Znany również jako lolcat @BMW Klub
cadmann
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 14 mar 13, 8:39
BMW: E46 330d
Rok produkcji: 2000
Państwo: United Kingdom
Województwo: lubuskie
Miasto: Gosport, UK

#22

Post autor: cadmann »

czyli caly wahacz do wymiany, dobrze zrozumialem?
piotrpom
Bywalec forum
Posty: 111
Rejestracja: 3 mar 13, 19:14
BMW: BMW e46 320d M47++
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#23

Post autor: piotrpom »

Same tulejki zmienić można, tylko zobacz jaką masz grubość drążka bo są różne rozmiary.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#24

Post autor: MARC »

piotrpom pisze:Same tulejki zmienić można, tylko zobacz jaką masz grubość drążka bo są różne rozmiary.
Jakie ma znaczenie grubość drążka przy wymianie tulei wahacza ?
Nie myl pojęć.
Tuleja wahacza to nr 8
Obrazek

A guma drążka stabilizatora to nr 2

Obrazek
piotrpom
Bywalec forum
Posty: 111
Rejestracja: 3 mar 13, 19:14
BMW: BMW e46 320d M47++
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#25

Post autor: piotrpom »

Sorki, chodziło mi o drążek stabilizatora
cadmann
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 14 mar 13, 8:39
BMW: E46 330d
Rok produkcji: 2000
Państwo: United Kingdom
Województwo: lubuskie
Miasto: Gosport, UK

#26

Post autor: cadmann »

lacznik stabilizatora nie ma luzow, tuleje wahacza wymienione. czy chodzilo o wymiane gum od stabilizatora? czy one moga miec az taki wplyw na drgania na kierownicy?

dzis tez przysluchiwalem sie odglosom od strony kolumny kierowniczej,jest odglos stukniecia gdzies w dolnej parti,blizej magla,nie widac od gory, bede musial wejsc pod auto w najblizszym czasie,zobaczyc co tak stuka i usunac usterke. brak mi pomyslow na moja nerwowa kierownice......ale moze wlasnie luz w kolumnie to powoduje...
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#27

Post autor: MARC »

Sprawdź ew. luzy na maglu. Może nadaje się już do regeneracji...
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#28

Post autor: GUMMISS »

Jeśli stuka to zacznij od zlokalizowania tego i usunięcia, jeśli nie pomorze to wtedy będzie trzeba się martwić.... :)
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
cadmann
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 14 mar 13, 8:39
BMW: E46 330d
Rok produkcji: 2000
Państwo: United Kingdom
Województwo: lubuskie
Miasto: Gosport, UK

#29

Post autor: cadmann »

Do mechanika jade za dwa dni, terminy, terminy .. albo oni nie maja czasu albo ja.

Ale pojezdzilem troche po gorszych drogach i zauwazylem, ze po wjechaniu w cokolwiek prawym kolem ( przypomne, ze kierownice mam z prawej, zatem bedzie chyba na odwrot niz w Europie) to nie ma drgan na kierownicy, zawieszenie tlumi wszystko dobrze. Bylem w lekkim szoku jak wladowalem sie w w kilka wyrw na drodze prawym kolem, spialem sie i trzymalem kierownice tak mocno , ze mi palce zbielaly a auto gladko przemknelo przez wszystko :supcio:
Zrobilem ta sama trase, ale bralem wszystko na lewe kolo, myslalem, ze uszkodzilem sobie nadgrastki, lokcie i cholera wie co jeszcze!!! %)

Czy to amortyzator? Bo teraz to juz nic nie rozumiem, szarpanie elementow zawieszenia nie wykazalo luzow, nie jestem chuderlakiem, przylozylem sie :jestok:

Zglupiec mozna, poprzednie e46 na papciach tyl 235, przod 225 jezdzilo jak po szynach, w PL jak bylem tez bylo dobrze, poza tym ze w koleinach bywalo trudniej, ale ciagle bylo 100 razy lepiej niz teraz na atostradach w UK :evil: , ale zadnych wstrzasow, ani wibracji na kierownicy, az wspominam to z lezka w oku
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#30

Post autor: GUMMISS »

Czyli prosta odpowiedź. Jeśli prawe koło brało wszystko na klatę i nic nawet nie drgnęło to z prawej jest wszystko ok :good: , Natomiast jeśli chodzi lewą stronę to piszesz że mało Ci łokci nie porozrywało to znaczy że z lewej jest problem :shock:

Strony, lewa i prawa różnią się w EU i UK, ale myślę że to nie jest coś wielkiego, po prostu u nas szybciej się wybija prawa bo więcej lata po poboczy i dziurach, a u Was lewa bo znowu ona ma więcej przeżyć i to będzie jedyna różnica moim zdaniem :supcio:
Teraz kwestia, jeśli było by coś między kierą, a wyjściem z magla na koła walnięte(sam magiel, albo jakiś łącznik na wyjściu z kierownicy) to wtedy każda dziura by szarpała kierownicą, a u Ciebie szarpie tylko wjechanie lewą stroną i to tam będzie jakaś usterka.... O:-)
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Podwozie”