330d 1999 Stuki, szarpanie kopcenie przy przyśpieszaniu

Kutanoid
Posty: 5
Rejestracja: 5 paź 21, 19:51
BMW: E46 330d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#1

Post autor: Kutanoid »

Cześć, chciałbym żeby ktoś obeznany z M57, Inpą podpowiedział mi gdzie skierować uwagę w moim przypadku.

Problem wygląda tak: doszedłem do rezerwy nisko jak nigdy wcześniej, troche butowałem na trasie, zatrzymałem się na światłach zaczął falować, postukiwać, kopcić silnik bardzo nieregularnie, dojechałem do domu a następnego dnia zrobiłem płukankę wtryskiwaczy. 2 Puszki LM Diesel Spulung zamontowałem bezpośrednio jako tymczasowe zasilanie paliwem, wypaliło i praca silnika wrócił do normy (bez stuków, kopcenia, przyśpieszał płynnie).

Jednak po 3 dniach znowu problem powrócił, stuka i kopci przy mocniejszym depnięciu ale nieregularnie, czasem jedzie normalnie a zaraz sie przy przyspieszaniu tłucze. Na kompie jedyny błąd to świeca żarowa, zrobiłem screeny z Inpy i prosiłbym o interpretacje tego co tutaj widać. Silnik był nagrzany, pompa progowa przy butowaniu na 3 biegu nie schodzi poniżej 3,55bara, niecały rok temu wszystkie wtryski były wyciągane i sprawdzane w Diesel Technice w Lublinie, dwa wymieniłem na regenerowane, 4 pozostałe były w normie. Silnik odpala cały czas na dotyk na zimno i ciepło, czy stoi miesiąc w zime czy minute w lipcu to bez różnicy. Silnik jest po programie z 184 na 215km 470Nm

Poniżej wrzucam zdjęcia:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Przy tych screen'ach praca była ok rozumiem?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Kutanoid
Posty: 5
Rejestracja: 5 paź 21, 19:51
BMW: E46 330d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#3

Post autor: Kutanoid »

maniek21112 pisze: 6 paź 21, 21:33 Przy tych screen'ach praca była ok rozumiem?
Tak, to dzisiejsze, na wolnych obrotach pracuje normalnie, problem jest tylko w czasie jazdy, pod obciążeniem
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

To wtedy nagrywaj (programem do tego), korekcje do 1500 rpm i co dzieje się z ciśnieniem na szynie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Kutanoid
Posty: 5
Rejestracja: 5 paź 21, 19:51
BMW: E46 330d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#5

Post autor: Kutanoid »

Wrzucam filmik z Inpy na wolnych obrotach i przy 1500.



Tak na marginesie, Nie nagrało się ale przez ułamek sekundy zatrząsnęło, zastukało w silniku i korekta na pierwszym wtrysku wskoczyła na chwile na +2,5
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Na których cylindrach masz te zregenerowane? Praktycznie zawsze tak się to kończy, dobrze, że tych 4 nie zepsuli, choć kto wie co tam robili.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Kutanoid
Posty: 5
Rejestracja: 5 paź 21, 19:51
BMW: E46 330d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#7

Post autor: Kutanoid »

5 i 6 są regenerowane
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#8

Post autor: Broder »

Zapewne ktorys wtrysk sie przywiesza, standardowy objaw to tluczenie i dym, cos jak w benzynie wypadanie zaplonu przy uszkodzonej cewce
Obrazek
Kutanoid
Posty: 5
Rejestracja: 5 paź 21, 19:51
BMW: E46 330d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#9

Post autor: Kutanoid »

Raport sytuacyjny:

BMW dalej nie działa jak trzeba, dalej nieregularnie występuje problem, czasem przerywa, stuka, wczoraj cały dzień pracowało wzorowo, (pełna moc, bez dymnie, ciągnęło bez zająknięcia przy deptaniu) a dzisiaj już gorzej bo potrafiło nawet całkiem zgasnąć stojąc na światłach, wczoraj akurat podłączyłem kompa sprawdzić błędy, to poza świecą żarową i podgrzewaczem wody nic nie było, dzisiaj podłączyłem kompa wyskoczyły dodatkowo taki błąd:

400 RAIL-PRESSURE SENSOR - wg kompa błąd czujnika na listwie 4 razy wystąpił sporadycznie i opisany jest jako 'otwarty obwód, krótkie zwarcie do + lub - '
Teraz pytanie. Czy to możliwe że blokujący sie wtryskiwacz powodowałby całkowite gaśnięcie silnika? Czy po prostu wadliwy wstryskiwacz powoduje dodatkowo błąd tego czujnika?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Sprawdź wiązkę czujnika na listwie, często jest przełamana przy wtyczce.
To dwie osobne kwestie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”