330d 184 km touring słabo ciągnie w dolnym zakresie obrotów
- bobby0711
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 mar 19, 18:25
- BMW: E46 330D M57D30 Touring
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
Witam. To mój pierwszy post na tym forum. 4 lata jakoś dawałem sobie radę z różnymi bolączkami ale teraz już się poddaję.
Otóż samochód zaczyna się zbierać dopiero w okolicach 2500 obrotów. Jeszcze niedawno reakcja na gaz była dużo lepsza, już przy ok. 1800 obrotów auto rewelacyjnie przyspieszało.
Dodam, że kilka miesięcy temu zostały dokładnie wyczyszczone: zawór EGR, elektrozawór EGR pod kolektorem, przetwornik ciśnienia turbiny oraz intercooler (nie był brudny i jest szczelny). Dodatkowo wymieniłem cały zestaw podkładek pod kolektorem ssącym, uszczelkę zaworu EGR i przewody podciśnienia. Dużo roboty ale było warto, samochód sprawiał wrażenie jakby miał ze 2 sekundy mniej do setki. Niestety problem powrócił. Na diagnostyce nic konkretnego nie wyszło. Panowie z nieautoryzowanego serwisu po przejażdżce stwierdzili, że rzeczywiście w dolnym zakresie obrotów mógłby się lepiej zbierać ale jak na swój wiek daje radę. Nie chcieli mnie narażać na koszty bo mówili, że może być przepływomierz, coś ze sterowaniem turbiną, te przetworniki ciśnienia, które czyściłem. Nic konkretnego nie doradzili a nie chcę wszystkiego po kolei wymieniać, trochę drogo to wychodzi. Tym bardziej, że zaznaczyli żebym nie wkładał tańszych zamienników, tylko Pierburg albo OE.
Samochód jest 3 lata po programie na 206 koni i 517 Nm. Dodatkowo mam włożony filtr K&N, samochód lepiej chodzi a pali tyle samo co seria. Skrzynia manualna i przebieg 250 tys. Może ten syfiasty olejek z K&N zawalił przepływomierz? Albo już turbina szwankuje? Spotkał się ktoś z Was z podobnym problemem? Proszę o radę. Pozdrawiam.
Otóż samochód zaczyna się zbierać dopiero w okolicach 2500 obrotów. Jeszcze niedawno reakcja na gaz była dużo lepsza, już przy ok. 1800 obrotów auto rewelacyjnie przyspieszało.
Dodam, że kilka miesięcy temu zostały dokładnie wyczyszczone: zawór EGR, elektrozawór EGR pod kolektorem, przetwornik ciśnienia turbiny oraz intercooler (nie był brudny i jest szczelny). Dodatkowo wymieniłem cały zestaw podkładek pod kolektorem ssącym, uszczelkę zaworu EGR i przewody podciśnienia. Dużo roboty ale było warto, samochód sprawiał wrażenie jakby miał ze 2 sekundy mniej do setki. Niestety problem powrócił. Na diagnostyce nic konkretnego nie wyszło. Panowie z nieautoryzowanego serwisu po przejażdżce stwierdzili, że rzeczywiście w dolnym zakresie obrotów mógłby się lepiej zbierać ale jak na swój wiek daje radę. Nie chcieli mnie narażać na koszty bo mówili, że może być przepływomierz, coś ze sterowaniem turbiną, te przetworniki ciśnienia, które czyściłem. Nic konkretnego nie doradzili a nie chcę wszystkiego po kolei wymieniać, trochę drogo to wychodzi. Tym bardziej, że zaznaczyli żebym nie wkładał tańszych zamienników, tylko Pierburg albo OE.
Samochód jest 3 lata po programie na 206 koni i 517 Nm. Dodatkowo mam włożony filtr K&N, samochód lepiej chodzi a pali tyle samo co seria. Skrzynia manualna i przebieg 250 tys. Może ten syfiasty olejek z K&N zawalił przepływomierz? Albo już turbina szwankuje? Spotkał się ktoś z Was z podobnym problemem? Proszę o radę. Pozdrawiam.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10306
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Błędy jakieś są? Sprawdzał ktoś parametry podczas jazdy? Przewody podciśnienia wymieniałeś? Możesz odpiąć podciśnienie do egr i zaślepić np. śrubką, jak to nic nie da to możesz zamienić miejscami przetworniki ciśnienia (czyszczenie nie zawsze załatwia sprawę).
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- bobby0711
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 mar 19, 18:25
- BMW: E46 330D M57D30 Touring
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
Podczas jazdy na pewno nikt nie sprawdzał parametrów. Wyskoczył tylko błąd elektrycznego podgrzewacza wody ale już go wymieniłem. Wtryskiwacz na 6. cylindrze jest podobno do regeneracji ale nic więcej nie wyszło. Nie próbowałem zamiany przetworników ale dziękuję za radę.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 28 Odpowiedzi
- 13123 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: black500
-
- 8 Odpowiedzi
- 2186 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: gczarkowski1
-
- 9 Odpowiedzi
- 1911 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Mateq223
-
- 8 Odpowiedzi
- 1691 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 18 Odpowiedzi
- 5466 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 0 Odpowiedzi
- 1123 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: nissky
-
- 0 Odpowiedzi
- 745 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: TenTeges
-
- 0 Odpowiedzi
- 871 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: TenTeges
-
- 4 Odpowiedzi
- 3188 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: benny169