330Ci wymiana świec - moment dokręcania
-
- Bywalec forum
- Posty: 34
- Rejestracja: 27 kwie 11, 19:01
- BMW: e46 330Ci
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wrocław
Witam,
Planuję dziś z kolegą wymienić świece bo nie chce mi się czekać na terminy u mechanika i mam w związku z tym 2 pytania:
1) jakim momentem dokręcać świece?
Świece platynowe NGK BKR6EQUP, silnik oczywiście jak w temacie M54B30. Ze strony producenta NGK można wnioskować ze powinno to być ok 25-30Nm. Jednak w internecie podawane są różne wartości, od 15 do nawet 40Nm. Może ktoś dysponuje pewnymi danymi dotyczącymi tego momentu albo podpowie mi gdzie takie znaleźć?
2) wszędzie piszą, że wymiana świec ma się odbyć na całkowicie zimnym silniku. Wystarczy zaczekać w taką pogodę z otwartą maską 1,5-2h, tak żeby wskazówka od temperatury po prostu zeszła na "zero"? Czy silnik musi być naprawdę absolutnie wychłodzony bo w przeciwnym wypadku można coś uszkodzić?
Z góry dziękuję za odpowiedzi
Planuję dziś z kolegą wymienić świece bo nie chce mi się czekać na terminy u mechanika i mam w związku z tym 2 pytania:
1) jakim momentem dokręcać świece?
Świece platynowe NGK BKR6EQUP, silnik oczywiście jak w temacie M54B30. Ze strony producenta NGK można wnioskować ze powinno to być ok 25-30Nm. Jednak w internecie podawane są różne wartości, od 15 do nawet 40Nm. Może ktoś dysponuje pewnymi danymi dotyczącymi tego momentu albo podpowie mi gdzie takie znaleźć?
2) wszędzie piszą, że wymiana świec ma się odbyć na całkowicie zimnym silniku. Wystarczy zaczekać w taką pogodę z otwartą maską 1,5-2h, tak żeby wskazówka od temperatury po prostu zeszła na "zero"? Czy silnik musi być naprawdę absolutnie wychłodzony bo w przeciwnym wypadku można coś uszkodzić?
Z góry dziękuję za odpowiedzi
-
- Bywalec forum
- Posty: 399
- Rejestracja: 31 mar 12, 22:41
- BMW: 316
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Siedlce
z tymi świecami to są dwie szkoły :/ jedna mówi że silnik ma być zimny a druga że ciepły. Ja na zimnym już urwałem jedną świecę kiedyś dlatego teraz wykręcam na ciepłym. Ale tylko jak w miarę ładnie wychodzą. Jak stawiają opór to jadę do mechanika i niech on się martwi niby prosta robota a można sobie szkód narobić. Ostatnio jedna była taka oporowa że mechanik dzwonił i powiedział że się poddaje bo nie chce jej urwać, ewentualnie że może to ciągnąć na siłę ale tylko i wyłącznie na moją odpowiedzialoność i że nagrywa tą rozmowę że się zgodziłem 2 dni zalewał ją jakimś penetratorem aż w końcu puściła pod naporem metrowej rury na kluczu
-
- Bywalec forum
- Posty: 169
- Rejestracja: 6 gru 10, 13:13
- BMW: e46 320d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Pruszków
1) TIS pokazuje momenty dokręcania dla M54 przy M12x1,25 23Nm, przy M14x1,25 30Nmtomek89 pisze:Witam,
..
1) jakim momentem dokręcać świece?
Świece platynowe NGK BKR6EQUP, silnik oczywiście jak w temacie M54B30....
2) wszędzie piszą, że wymiana świec ma się odbyć na całkowicie zimnym silniku. ..
2) Doświadczenie mam tylko dla świec żarowych, klika razy wymieniałem na ciepłym znacznie lepiej się wykręcają
-
- Bywalec forum
- Posty: 34
- Rejestracja: 27 kwie 11, 19:01
- BMW: e46 330Ci
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wrocław
Dzięki za odpowiedzi,
Świece wymienione, dokręcone momentem 25Nm. Odkręcić udało się bez większych problemów (na "półciepłym" silniku - ok 50 stopni). Co najważniejsze auto zauważalnie szybsze
Świece wymienione, dokręcone momentem 25Nm. Odkręcić udało się bez większych problemów (na "półciepłym" silniku - ok 50 stopni). Co najważniejsze auto zauważalnie szybsze
- piotrek1474
- Bywalec forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
- BMW: 318I N42 143KM
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE
Moment dokręcania to 30 NM
A tak na przyszłość to wymieniaj świece na zimnym silniku, bo na ciepłym to można sobie problemów narobić
Mały poradnik
http://www.ngk.de/pl/technika-w-szczegolach/swiece-zaplonowe/porady-montazowe/
A tak na przyszłość to wymieniaj świece na zimnym silniku, bo na ciepłym to można sobie problemów narobić
Mały poradnik
http://www.ngk.de/pl/technika-w-szczegolach/swiece-zaplonowe/porady-montazowe/
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 2 Odpowiedzi
- 13579 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: FrytoLudek
-
- 2 Odpowiedzi
- 8242 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Hubertus43
-
- 2 Odpowiedzi
- 5967 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dobrodziej_1983
-
- 4 Odpowiedzi
- 4531 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dejvid95
-
- 8 Odpowiedzi
- 6477 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Krzycholo
-
- 8 Odpowiedzi
- 2338 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Niedostepny363
-
- 4 Odpowiedzi
- 2575 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg