[330cd] e46 Coupé- Problem z płynem chłodniczym.

Dziura
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 22 paź 18, 21:25
BMW: E46 Coupé
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#1

Post autor: Dziura »

Witam! Mam problem ze swoją kupetka, otóż.. gdy daje jej buta mocniejszego czyli od drugiego do piątego biegu w zakresie obrotów do max 4k zaczyna zapalić się kontrolka od stanu płynu chłodniczego, gdy zwolnię i puszczę nawiewy na max ciepło to gaśnie lecz po zatrzymaniu się sprawdzając poziom płynu jest go okolo 1L mniej. Wskazówka od temperatury nie idzie w górę wiec myśle, ze kontrolka zapala się z powodu minimalnego poziomu tylko dlaczego? Auto po delikatnym wirusie, nie kopci oraz nie widzę gołym okiem żadnego wycieku. Od czego zacząć? Stan oleju nie poszedł w górę, na korku od oleju i wody nie widać zandego masła. Od czego zacząć diagnozę? Możliwe, ze układ był zapowietrzony i takie skutki występują?
Flaczek
Bywalec forum
Posty: 300
Rejestracja: 7 paź 18, 22:26
BMW: 328Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Tczew

#2

Post autor: Flaczek »

Na sam początek odpowietrz układ :)
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#3

Post autor: scghost »

po pierwsze _porzadnie_ odpowietrz układ, wliczajac w to nagrzewnice
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Włącz test 7.0, pion to zakres 75-115 stopni, więc to nic nie mówi.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Dziura
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 22 paź 18, 21:25
BMW: E46 Coupé
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#5

Post autor: Dziura »

Szukałem na różnych forach o porządnym odpowietrzaniu układu, ale wszędzie piszą co innego. Jedni, aby zdjąć pokrywę, bo w silnika h 330,330cd, 330xd jest inna forma odpowietrzania. Może ktoś z Was odpowietrzal dokładnie ten układ w 330cd? Maniek jak dokładnie zrobić ten test 7 i odpowietrzyć nagrzewnice? :Search:
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

https://www.google.pl/search?q=bmw+e46+ukryte+menu&oq=bmw+e46+ukryte+m&aqs=chrome.1.69i57j0l2.18982j0j4&client=ms-android-htc-rev&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#scso=_grTOW9OuLcSKsAHGsqT4Bw15:46

Włączony zapłon, nawiew na minimum, temperatura na maxa, uzupełniasz płyn (korek odkręcony cały czas), pomagasz sobie uciskając dolny przewód, jak już nie ubywa to odkręcasz po kolei odpowietrzniku aż będzie leciał płyn i zakręcasz, tak każdy. Później odpalasz (korek odkręcony) i czekasz do otwarcia termostatu (88 stopni), wtedy pewnie znowu będzie brakowało płynu więc uzupełniasz. Jeżeli szkoda Ci czasu na takie czekanie to możesz zakręcić korek i podkręcać obroty, ale musi osiągnąć 88 stopni, wtedy możesz zgasić a jak ostygnie uzupełnisz stan. Teoretycznie można tak odpowietrzyć na zapłonie, że etap z odpalonym silnikiem będzie zbyteczny, ale warto to też zrobić na wszelki wypadek.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”