[330 d ]przy jeździe ponad 130 km/h spada temp do 1kreski

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Krise46
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 25 sie 11, 23:45
BMW: 330Cd
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska/UK
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze

#1

Post autor: Krise46 »

Witam.Tak jak w tytule. Przy jeździe w chłodniejsze dni z prędkościami powyżej 130 wskaźnik temp idzie na pierwsza kreskę wskaźnika.Dodam że ogrzewanie mam termostaty(2 wody i egr) zmieniałem 3lata temu.Ponadto ciut wzrosło spalanie na niedogrzanym. teraz pytanie co jest przyczyną i czy mogę zakryć chłodnice czymś żeby temp trzymala pion?
Ostatnio zmieniony 27 lut 15, 18:20 przez Krise46, łącznie zmieniany 1 raz.
271km 543NM by Dynosoft
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

Popraw tytuł na zgodny z regulaminem !
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#3

Post autor: piotrek1474 »

Najprawdopodobniej termostat się nie zamyka.
Obrazek
OSA BMW

#4

Post autor: OSA BMW »

Wiatrak nie chodzi ci czasem na maxa? Powinien sie załączać gdy silnik osiągnie wyższa temperaturę od roboczej i tak zazwyczaj jest w mieście prz dużych korkach i to latem . Tzn. Jak temperatura wyglada w mieście?
Krise46
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 25 sie 11, 23:45
BMW: 330Cd
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska/UK
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze

#5

Post autor: Krise46 »

OSA wiatrak w normie (wyszedł by na impie błąd wiatraka?)w mieście normalnie, trzyma pion tylko jak jadę powyżej 130km/h i więcej wskazowka leci w lewo na pierwsza kreske
271km 543NM by Dynosoft
OSA BMW

#6

Post autor: OSA BMW »

Jak by był walniety termostat to nie trzymał by temperatury w mieście , a wiec moim zdaniem jest przyczyna w wiatraku
Ziomek_GS
Bywalec forum
Posty: 230
Rejestracja: 16 lip 14, 16:14
BMW: 320d Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Slupsk
VIN: PJ52433

#7

Post autor: Ziomek_GS »

U mnie tak było jak walnięty był termostat...
Nie dyskutuj z idiotą... Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a później przebije doświadczeniem...

Mój Black Sapphire Touring
jaszczomppoziomka
Bywalec forum
Posty: 546
Rejestracja: 17 lip 14, 16:43
BMW: 318i Touring @ N42B20 & Stag QBOX+
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: WroclawIOpole

#8

Post autor: jaszczomppoziomka »

termosta może być pół zdechły i troche dawać na chłodnicę a jak jest wiart z jazdy to może chłodzić za bardzo. Jak po jeździe się zatrzymasz to wiatrak by pewnie chodził jak chodził podczas jazdy to zobaczysz. A jak chłodnica jest ciepła to pewnie termostat
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#9

Post autor: zibi_j1 »

A jaki ten termostat kupiłeś wtedy? Bo jak jakiś max gear to w sumie nic dziwnego...
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Awatar użytkownika
Mariusz_E46
Bywalec forum
Posty: 515
Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
BMW: E60 530D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#10

Post autor: Mariusz_E46 »

Jak nie dogrzewa w trasie a trzyma w mieście temp to na 99% poleciał termostat od EGR. Wyciągnij go i sprawdź, czy sie zamyka.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”