[330 Ci 2001r] Luz w przekładni kierowniczej

tomek89
Bywalec forum
Posty: 34
Rejestracja: 27 kwie 11, 19:01
BMW: e46 330Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#1

Post autor: tomek89 »

Witam,
Mam problem, coś stuka w przekładni kierowniczej. Mocno i głośno odczuwalne przy krótkich ruchach kierownicą na boki. Na początku wydawało mi się, że to lewy drążek jednak po zdjęciu tych gumowych osłon okazało się że drążki są całe, zresztą niedawno były wymieniane na nowe, oryginalne.
Dokładnie to stukanie / luz znajduje się mniej więcej w tym miejscu:
Obrazek
Jest tam niewielkie zapocenie, nie wiem czy ma z tym jakiś związek
Nie byłem z tym jeszcze u mechanika, pewnie zaleci wymianę całej maglownicy a nie jest to tania rzecz.
Może ktoś miał podobny problem, może da się to dobrze naprawić jakimś mniejszym kosztem, bez wymiany całości?
Dodam, że auto ma 140 tys. przebiegu (na pewno tyle ma), czy to możliwe, że przekładnia posypała się po takim przebiegu?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

Standardowy punkt.

Oczywiście że jest to możliwe że ma luz i że przy tym przebiegu coś w niej puka.

Skoro widzisz wyciek to na pewno uszczelniacze do wymiany.
Szczerze Ci powiem że nie znam żadnego sposobu aby to naprawić poza całkowitą regeneracją.
Koszt zależny od lokalizacji. Od 450 - 800zł (sama regeneracja)

Mażesz jeszcze ewentualnie sprawdzić drążek od kolumny kierownicy czy to aby nie on puka.
Roki przerabiał taki temat więc, na pewno mógłby coś o tym powiedzieć.
paleta
Bywalec forum
Posty: 399
Rejestracja: 31 mar 12, 22:41
BMW: 316
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Siedlce

#3

Post autor: paleta »

akurat w nad tym miejscem są krzyżaki - może tam jest luz i puka ?
Roki
Weteran
Posty: 1279
Rejestracja: 21 wrz 10, 13:59
BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
VIN: PA70818
Lokalizacja: Radom

#4

Post autor: Roki »

Zerknij na łącznik między kolumną a maglownicą który masz?
czy taki:
Obrazek
Czy taki:"
Obrazek
Jeżeli masz ten pierwszy zobacz czy nie ma na nim luzu-Bardzo ciężko go wyłapać musi ktoś ci ruszać delikatnie kierownicą i łapać za poszczególne łączenia.On jest rozsuwany i między poszczególnymi sekcjami wyłapuje luz.One są zamienne jeden z drugim.Jak wyczujesz luz nim to od razu wymień na ten drugi.Na tym drugim nie ma możliwości by zrobił się luz.Wymiana tego to ok 1h roboty troche ciężko go założyć spowrotem.Jak wyczujesz że to na tym masz luz to pisz podpowiem ci co i jak.
Ew.Możesz zawsze troszkę dokręcić maglownicę może ci się zmniejszy luz.
Sprawdź moje aukcje
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
tomek89
Bywalec forum
Posty: 34
Rejestracja: 27 kwie 11, 19:01
BMW: e46 330Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#5

Post autor: tomek89 »

Dzięki Roki, niestety dopiero w weekend będę miał dostęp do kanału, wtedy dam znać jaki mam ten łącznik i poproszę o dalsze podpowiedzi :)
tomek89
Bywalec forum
Posty: 34
Rejestracja: 27 kwie 11, 19:01
BMW: e46 330Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#6

Post autor: tomek89 »

Mam ten pierwszy łącznik, ale luz niestety raczej nie jest na tym elemencie. Polecacie wymianę maglownicy na nową czy regenerację?
Roki
Weteran
Posty: 1279
Rejestracja: 21 wrz 10, 13:59
BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
VIN: PA70818
Lokalizacja: Radom

#7

Post autor: Roki »

A jak sprawdziłeś czy na nim nie jest.Wystarczy 1mm luzu miedzy elementami i na kierownicy masz luz na ręke.Maglownica pasuje od e36-sprawdzone i napewno pasuje.
Sprawdź moje aukcje
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#8

Post autor: romanikxxl »

tomek89 pisze:Witam,
Mam problem, coś stuka w przekładni kierowniczej. Mocno i głośno odczuwalne przy krótkich ruchach kierownicą na boki. Na początku wydawało mi się, że to lewy drążek jednak po zdjęciu tych gumowych osłon okazało się że drążki są całe, zresztą niedawno były wymieniane na nowe, oryginalne.
Dokładnie to stukanie / luz znajduje się mniej więcej w tym miejscu:
Obrazek
Jest tam niewielkie zapocenie, nie wiem czy ma z tym jakiś związek
Nie byłem z tym jeszcze u mechanika, pewnie zaleci wymianę całej maglownicy a nie jest to tania rzecz.
Może ktoś miał podobny problem, może da się to dobrze naprawić jakimś mniejszym kosztem, bez wymiany całości?
Dodam, że auto ma 140 tys. przebiegu (na pewno tyle ma), czy to możliwe, że przekładnia posypała się po takim przebiegu?
Czy te stuki objawiają się przy uruchomionym silniku czy zgaszonym?
Romanikxxl
tomek89
Bywalec forum
Posty: 34
Rejestracja: 27 kwie 11, 19:01
BMW: e46 330Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#9

Post autor: tomek89 »

Roki pisze:A jak sprawdziłeś czy na nim nie jest.Wystarczy 1mm luzu miedzy elementami i na kierownicy masz luz na ręke.Maglownica pasuje od e36-sprawdzone i napewno pasuje.
Głowy nie daje czy nie jest. Kumpel wchodził pod auto i łapał/ obsłuchiwał po kolei poszczególne elementy, sam potem też to sprawdzałem i każdemu z nas się wydawało, że luz jest własnie w tym miejscu zaznaczonym na czerwono. Co tam dokładnie jest to nie wiem, ale raczej nie łącznik o którym wspominałeś. Poza tym skoro tak ciężko wyczuć luz na tym łączniku to w jaki sposób mogę sprawdzić czy na pewno nie ma tam luzu?
romanikxxl pisze: Czy te stuki objawiają się przy uruchomionym silniku czy zgaszonym?
Sprawdzaliśmy na zgaszonym i wtedy stukało. Ale jak jest na odpalonym to nie wiem... Ogólnie podczas jazdy nic nie słuchać i raczej nie czuć tego luzu, ale na postoju przy ruszaniu kierą na boki wydaje się on bardzo duży.
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#10

Post autor: romanikxxl »

tomek89 pisze: Sprawdzaliśmy na zgaszonym i wtedy stukało. Ale jak jest na odpalonym to nie wiem... Ogólnie podczas jazdy nic nie słuchać i raczej nie czuć tego luzu, ale na postoju przy ruszaniu kierą na boki wydaje się on bardzo duży.
Na zgaszonym silniku to jest normalne,że maglownica się tak zachowuje. Nie ma ciśnienia oleju ,który ten luz niweluje :) Także moim zdaniem masz wszystko w porządku :D
Romanikxxl
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Układ kierowniczy”