[330] 5hp19 tryb awaryjny skrzyni, solenoid valve
: 30 lip 20, 0:44
Cześć,
mam problem ze skrzynią biegów 5hp19 w 330Ci, która złapała tryb awaryjny. INPA wskazuje błędy elektrozaworów:
16 Solenoid valve 1
17 Solenoid valve 2
Na chwilę obecną sprawdziłem stan oleju w skrzyni, poziom jest ok. Wizualne sprawdzenie wiązki przy sterowniku skrzyni oraz przy samej skrzyni biegów też nic nie ujawniło. Chciałem sprawdzić rezystancje elektrozaworów przez wtyczki przy komputerze skrzyni, ale schemat kompa, który znalazłem różni się od tego który jest faktycznie zamontowany (w pliku od skrzyni 5hp19 jest 88 pinów, a w fizycznie w kompie ponad 100, już dokładnie nie pamiętam ile), a dostęp do wtyczki przy skrzyni jest trudny i zbytnio nie ma tam jak tego sprawdzić. Czy podane błędy jednoznacznie wskazują na elektrozawory? W internecie nie mogę znaleźć żadnych informacji o podobnym przypadku, ale z tego co udało mi się ustalić to najprawdopodobniej będą zawory MV1 i MV2, ponieważ zawory EDS* wyrzucają inne błędy, ale chciałbym mieć pewność, które zawory są uszkodzone, żeby nie rozbierać tego kilka razy. Czy ktoś z Was jest w stanie coś podpowiedzieć, może przyczyna leży gdzieś indziej i źle szukam?
mam problem ze skrzynią biegów 5hp19 w 330Ci, która złapała tryb awaryjny. INPA wskazuje błędy elektrozaworów:
16 Solenoid valve 1
17 Solenoid valve 2
Na chwilę obecną sprawdziłem stan oleju w skrzyni, poziom jest ok. Wizualne sprawdzenie wiązki przy sterowniku skrzyni oraz przy samej skrzyni biegów też nic nie ujawniło. Chciałem sprawdzić rezystancje elektrozaworów przez wtyczki przy komputerze skrzyni, ale schemat kompa, który znalazłem różni się od tego który jest faktycznie zamontowany (w pliku od skrzyni 5hp19 jest 88 pinów, a w fizycznie w kompie ponad 100, już dokładnie nie pamiętam ile), a dostęp do wtyczki przy skrzyni jest trudny i zbytnio nie ma tam jak tego sprawdzić. Czy podane błędy jednoznacznie wskazują na elektrozawory? W internecie nie mogę znaleźć żadnych informacji o podobnym przypadku, ale z tego co udało mi się ustalić to najprawdopodobniej będą zawory MV1 i MV2, ponieważ zawory EDS* wyrzucają inne błędy, ale chciałbym mieć pewność, które zawory są uszkodzone, żeby nie rozbierać tego kilka razy. Czy ktoś z Was jest w stanie coś podpowiedzieć, może przyczyna leży gdzieś indziej i źle szukam?