328I zwiekszenie mocy

Wszystko związane z podkręcaniem mechaniki E46
kuki090487
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 23 sty 11, 16:53
BMW: e46 328I
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rzeszów

#1

Post autor: kuki090487 »

witam chciałbym załozyc do swojej buni jakiś compresor ,chip czy cos w tym stylu tylko nie wiem za bardzo gdzie takiego czegoś szukac jakies firmy która się tym zajmuje itd ?? może wie któs cos na ten temat??
seba328
Bywalec forum
Posty: 154
Rejestracja: 5 sty 11, 15:20
BMW: e46 328ci
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: otwock

#2

Post autor: seba328 »

Nie opłaca sie bawić moim zdaniem w takie tuningi 2.8 czy nawet 3.0
Dopóki jest możliwość wsadzenia mocniejszego silnika to od tego powinno się zaczynać. Ty masz 2.8 to alternatywą będzie 3.0 230km i 3.2 340km taniej wyjdzie jak kompresor
Obrazek
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#3

Post autor: kuchar »

Chip mógłbyś zrobić w turbodoładowanym silniku. Silniki NA to zupełnie inna historia. (chociaż nie ma to jak wolnossący motor o dużej pojemność czy to o charakterystyce takiej jak V8 z nowej M3 czy innej takiej jak V8 z USA).W wolnossącym silniku takim jak R6 modyfikacje inne niż kompresor mijają sie raczej z celem chociaż pewnie sa tam jakies kolektory wydechowe do tych silników...do tego można zrobić wydech z dolotem i pewnie to wystroić ale przyrost będzie mały w stosunkow do wydanej kasy (o ostrzejszych wałkach rozrządu juz nawet nie mówie)...są silniki wolnossace/NA które są bardzo podante na modyfikacje np. małe szlifierki Hondy ale ich wzmacnianie w NA jest także drogie. (kompresor jak pisał Sirek to bardzo wysoki koszt a zeby było stosunkowo niezawodnie pewnie jeszcze większy).

Jeśli Ci brakuje mocy to kup 330i lub M3 lub rób doładowanie w jakiejś naprawde profesjonalnej firme, która robiła wczesniej BMW lub poprostu swapa na silnik z Mpowera lub V8 z E39 z tym, ze nie zapomnij o tym o czym napisano juz wcześniej - trzeba pamiętac o hamulcach i zawieszeniu.

Moc zawsze po jakims czasie się nudzi i chce się więcej. Ale szczerze mówiac w 2.8 nic bym nie robił (pomijając nawet kwestie finansową). Jeździłem jakis czas temu 328i E36 całą w Mpaku z końca produkcji i naprawde super auto a ten motor baaardzo dawał rade w tej budzie (nie wiem o ile E46 jest cięższe)
manxcat
Bywalec forum
Posty: 32
Rejestracja: 17 lut 11, 16:49
BMW: 328Ci,635CSI,535iSport
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Jaworzno

#4

Post autor: manxcat »

Zmien dyfer na wyzsze przelozenie ;) i bedziesz mial tanim kosztem przyrost adrenaliny .. minusem jest tylko spadek troche predkosci maxymalnej ;) ale zamykasz sie w kilku set zlotych a jak zaszalejesz z przelozeniem to ze staru nawet do M3 mozesz sie przystawic ;)

Reszta jak koledzy mowia , mozliwa ale czy warto ?? i kasa kasa ;)
WHY FOR MAN ?? - Why Not ;)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Tuning mechaniczny”