[328i z LPG] Czy to objawy uszkodzonej UPG?

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#21

Post autor: maniek21112 »

Nie ma to znaczenia, jak chcesz to wykluczyć to odłącz cewkę przy zbiorniku lpg, wypal resztę gazu i jeździj wtedy tylko na pb.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
deka87
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 7 paź 17, 23:45
BMW: E46 328i [M52TUB28]
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#22

Post autor: deka87 »

To jednak nie reduktor, bo po odłączeniu cewki i wypaleniu gazu węże też robią się bardzo twarde.
Poza tym zrobiłem dzisiaj jeszcze raz test na CO2 i po niecałych 10 minutach się odbarwił.
Obrazek
damiannow
Bywalec forum
Posty: 138
Rejestracja: 22 gru 15, 12:21
BMW: E46 325i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Zamosc
Lokalizacja: Warszawa

#23

Post autor: damiannow »

A czy ten test nie powinien trwać max 5 min żeby był wiarygodny? Zazwyczaj już po ok min zmienia kolor jeżeli jest upg
Awatar użytkownika
deka87
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 7 paź 17, 23:45
BMW: E46 328i [M52TUB28]
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#24

Post autor: deka87 »

Na teście było napisane że kilka minut i po tym czasie już chyba się odbarwił.
Sprawdziłem też świece i oprócz zużycia i tego że jedna jest dwuelektrodowa a reszta jednoelektrodowa są w podobnym stanie.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 11 wrz 19, 21:06 przez deka87, łącznie zmieniany 1 raz.
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#25

Post autor: adi3d »

No to wszystko jasne, uszczelka, planowanie i można pałować dalej ;)
Awatar użytkownika
deka87
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 7 paź 17, 23:45
BMW: E46 328i [M52TUB28]
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#26

Post autor: deka87 »

No i myślę żeby przy okazji sprawdzić szczelność głowicy i ją zregenerować więc nastawiam się na ok. 3 tys. zł, tylko muszę znaleźć specjalistę z Łodzi, który to dobrze zrobi.

Edit: dzwoniłem dzisiaj do mechanika, u którego od jakiegoś czasu naprawiam samochód i wstępnie za wszystko z regeneracją głowicy powiedział ok. 3 tys.
Jest to normalna cena? Czytałem, że ludzie za niecałe 2 tys. robili.
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#27

Post autor: tomx »

Tak naprawdę to jest to taki przedział 2-3 tysięcy. Pewnie gdzieś w większych miastach biorą i 4k bo jest sporo roboty z tym, ale średnio w 3 tysiącach powinieneś się zamknąć.

Ja kiedyś robiłem to w M43, jednak części miałem znacząco taniej i za robotę też mniej, bo to był zaprzyjaźniony zakład, całość wyszła niecałe 1100. A i tak musiałem to po nich poprawiać...
Awatar użytkownika
deka87
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 7 paź 17, 23:45
BMW: E46 328i [M52TUB28]
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#28

Post autor: deka87 »

Mój mechanik powiedział, że może wyjść więcej niż 3, ale mam wrażenie że chce mnie naciągnąć, bo np. powiedział że dobra uszczelka to ok. 300 zł, a widziałem że 1mm Elring jest na Allegro za 180, także jak najwięcej części kupię we własnym zakresie i mu zostawię z samochodem.
Przy okazji co warto wymienić, zrobić?
Jak narazie na liście mam:
- śruby głowicy,
- uszczelka pokrywy zaworów,
- uszczelka vanosa,
- uszczelki kolektorów ssących i wydechowych

Oprócz tego w zakładzie zajmującym się obróbką głowicy mają być wymienione uszczelniacze, prowadnice i co będzie wymagało wymiany/regeneracji. Mam nadzieję że będzie to zrobione, a nie tylko będzie za to wzięta kasa... Dzwoniłem też do innego mechanika i powiedział że za samą ich robotę biorą 1500 zł. Mój mechanik tego nie wyszczególnił, powiedział tylko że dla zakładu zajmującego się głowicą będzie ok. 1000-1100.

Czy przy wymianie UPG, rozkłada się vanosy? Bo jeśli tak to myślę żeby je przy okazji zregenerować.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#29

Post autor: maniek21112 »

Vanosa po prostu się odkręca, a jak już jest w rękach to można ocenić jaki jest luz na tłoczkach, zapewne ogromny, więc warto to dopisać do listy, razem oczywiście z kasowaniem luzów na łożyskach.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
deka87
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 7 paź 17, 23:45
BMW: E46 328i [M52TUB28]
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#30

Post autor: deka87 »

tomx pisze: 13 wrz 19, 10:13 Pewnie gdzieś w większych miastach biorą i 4k bo jest sporo roboty z tym
Z tą ilością roboty to chodzi o ustawienie Vanosów? Bo przecież samo odkręcenie wszystkiego i skręcenie nie jest ani trudne ani czasochłonne.

Znajomy mówił, że jego brat sam wymieniał uszczelkę głowicy w E39 dieslu i nawet nie dał do planowania i podobno wszystko było ok...
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”