[328i z LPG] Czy to objawy uszkodzonej UPG?

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#11

Post autor: maniek21112 »

Pion jest do 115. Masz wisko?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
deka87
Bywalec forum
Posty: 92
Rejestracja: 7 paź 17, 23:45
BMW: E46 328i [M52TUB28]
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#12

Post autor: deka87 »

Wisko nie mam, wiatrak elektryczny.
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#13

Post autor: adi3d »

Skoro przez uszczelke głowicy nie dmucha w układ chłodzenia i nie ubywa oleju, pompa wody też raczej pracuje i wszystko jest drożne skoro chłodzi ok to jedynym podejrzanym jest powietrze w układzie chłodzenia.

Ja wymieniałem ostatnio wąż chłodnicy i niby też odpowietrzylem w miarę ok. Trochę powietrza ulecialo i stan był max. Po 1 dniu musiałem dolać jeszcze z 0.5 L bo dopiero się wszystko ułożyło.

Masz Lpg więc może węże chłodzenia do parownika są jakoś niefortunnie zamontowane i powietrze ma ciężko się wydostać. Jak Odpowietrzenie nic nie daje jedz może gdzieś gdzie porządnie wybuja autem typu jakiś las
Awatar użytkownika
deka87
Bywalec forum
Posty: 92
Rejestracja: 7 paź 17, 23:45
BMW: E46 328i [M52TUB28]
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#14

Post autor: deka87 »

Wymieniłem dzisiaj wąż pomiędzy termostatem a zbiorniczkiem wyrównawczym, termostat i pompę wody. Po odpowietrzeniu i przejechaniu kilku km węże nadal są bardzo twarde a spod korka "syczy", czyli w układzie jest ciśnienie powyżej 2 barów.
Jedyne co się zmieniło po wymianie tych elementów to w teście 7 temperatura nie wzrasta powyżej 90 (przed było 94-97) stopni, a termostat powinien się otwierać przy 97 stopniach. Czy wskazania tego testu pochodzą z czujnika na wężu wylotowym z chłodnicy czy gdzieś z okolic termostatu?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#15

Post autor: maniek21112 »

To odczyt czujnika w bloku, podczas spokojnej jazdy powinno być 96-97 a dopiero pod obciążeniem ma spadać, nawet w okolice 80 stopni. Jakiej firmy masz ten termostat?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
deka87
Bywalec forum
Posty: 92
Rejestracja: 7 paź 17, 23:45
BMW: E46 328i [M52TUB28]
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#16

Post autor: deka87 »

Termostat Mahle/Behr
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#17

Post autor: maniek21112 »

Sam odpowietrzasz? Robiłeś to wcześniej? Jeździj cały czas z podglądem temperatury, powinna być wyższa przy spokojnej jeździe. Robiłeś coś z lpg? Problemem może być reduktor.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
deka87
Bywalec forum
Posty: 92
Rejestracja: 7 paź 17, 23:45
BMW: E46 328i [M52TUB28]
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#18

Post autor: deka87 »

Odpowietrzam sam, wcześniej to robiłem.
Cały czas jeżdżę z włączonym testem 7 i przez większość czasu 90 stopni. Staram się jeździć delikatnie że względu na możliwość uszkodzonej UPG.
Z LPG nic nie robiłem, ale sprawdzę dzisiaj po pracy czy ma jakieś osobne odpowietrzenie.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#19

Post autor: maniek21112 »

Proponuję pojechać do gazownika żeby ocenił czy lpg nie dostaje się do układu chłodzenia, reduktor może puszczać.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
deka87
Bywalec forum
Posty: 92
Rejestracja: 7 paź 17, 23:45
BMW: E46 328i [M52TUB28]
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#20

Post autor: deka87 »

Dzięki za wskazówkę, o tym nie pomyślałem ;)

Tylko wtedy przy jeździe na benzynie ciśnienie nie powinno aż tak wzrastać więc zanim się umówię do gazownika sprawdzę czy po jeździe na benzynie ciśnienie też tak wzrasta.
Szkoda, że nie montowali czujnika ciśnienia w układzie chłodzenia...
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”