328i Wymiana modułu komfortu, jaki wybrać?

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
Magikos
Posty: 9
Rejestracja: 26 maja 20, 19:12
BMW: E46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#1

Post autor: Magikos »

Cześć, mam e46 z 99' 328i sedan. Cztery szyby elektryczne. Mam problemy z przekaźnikiem centralnego od kierowcy. Był wymieniany, ale na jakiś zamiennik i szybko padł. Wczoraj zamknąłem auto przyciskiem od wewnątrz, i żadne drzwi już się nie otwierają, ani nie zamykają z pilota. Komputer pokazuje bezpiecznik 60 walnięty, i rzeczywiście tak jest. Nie mogę włożyć nowego, bo kopie już. Dlatego przyszedł czas wymiany, teraz tak posiadam oczywiście wersję HIGH, tylko teraz tak - na co zwracać uwagę przy doborze nowego? Tylko na wersję High, czy HW i SW również ma znaczenie, bądź normalne numery? Oraz zwracać uwagę na nazwę? Ja mam "Shurlok", a widziałem też inne nazwy. W załączniku wrzucę swój moduł, i jakieś przykładowe z olx.
Załączniki
Przykładowe z olx - received_1066787443984432.jpeg
Przykładowe z olx - received_1066787443984432.jpeg (95.83 KiB) Przejrzano 1522 razy
Mój właściwy.
Mój właściwy.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Wystarczy high, hw i sw najlepiej nie niższe niż u Ciebie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Magikos
Posty: 9
Rejestracja: 26 maja 20, 19:12
BMW: E46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#3

Post autor: Magikos »

maniek21112 pisze: 22 sie 22, 7:08 Wystarczy high, hw i sw najlepiej nie niższe niż u Ciebie.
Super, dzięki wielkie. A czy zwracać uwagę na Shurlok itp?
Drugie pytanie, czy można jeździć bez modułu komfortu? Mógłbym ewentualnie go wymontować i kupić używany, i po prostu ktoś by te przekaźniki przelutował. Chociaż nie wiem czy nie lepiej kupić uzywke, sprawdzić jakoś te przekaźniki (nie będę mógł ich sprawdzić na aucie, ponieważ samochodem będzie ktoś jeździł w tym momencie), i potem podłączyć.
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1703
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#4

Post autor: kosteg »

Moim zdaniem jeśli chcesz kupować używkę to kupuj z HW od 2.0 w górę (te na zdjęciach to nie 11 a 1.1 wbrew pozorom). Tam już są zupełnie inne przekaźniki nec i można powiedzieć, że są w zasadzie wolne od wad.

Jeśli wymieniać przekaźniki to ostrożnie i z głową. Gruby laminat wymaga sporej ilości ciepła i bardzo łatwo jest urwać ścieżki/pady. Wówczas należy się ratować łączeniem nóżek z kolejnymi padami odpowiednimi przewodami. Jak zerkniesz na filmy "instruktażowe" na yt to zobaczysz jak wiele osób ma z tym problem i jak "łatają" aby to funkcjonowało.

W związku z powyższym moim zdaniem lepiej otworzyć przekaźnik i wyczyścić styki przywracając pełną funkcjonalność (one nie padają ot tak sobie - styki pokrywają się "sadzą" i przestają przewodzić - wystarczy odsłonić miedź i wszystko działa jak trzeba)
Obrazek
Magikos
Posty: 9
Rejestracja: 26 maja 20, 19:12
BMW: E46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#5

Post autor: Magikos »

kosteg pisze: 22 sie 22, 10:31 Moim zdaniem jeśli chcesz kupować używkę to kupuj z HW od 2.0 w górę (te na zdjęciach to nie 11 a 1.1 wbrew pozorom). Tam już są zupełnie inne przekaźniki nec i można powiedzieć, że są w zasadzie wolne od wad
To jak w takim razie nie dać się oszukać, aby to było prawdziwe 11, a nie 1.1?
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#6

Post autor: Broder »

ja bym szukal mozliwie najwyzszego SW. W wyzszych jest np. funkcja, ktora dokancza cykl wycieraczek przy wylaczeniu zaplonu (wycieraczki nie zostaja na srodku szyby)
Obrazek
Magikos
Posty: 9
Rejestracja: 26 maja 20, 19:12
BMW: E46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#7

Post autor: Magikos »

Broder pisze: 22 sie 22, 12:56 ja bym szukal mozliwie najwyzszego SW. W wyzszych jest np. funkcja, ktora dokancza cykl wycieraczek przy wylaczeniu zaplonu (wycieraczki nie zostaja na srodku szyby
No tak, tylko kolega wyżej napisał, że są one często oszukane te numerację. Hw 11 i SW 20 będzie dobre? Czy są lepsze?
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1703
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#8

Post autor: kosteg »

To nie jest oszukane. Po prostu przez część produkcji było oznaczenie 11, 12 itp natomiast tyczyło się to zawsze 1.1, 1.2 itd.

Nie ma tak wysokich HW. Szukaj wszystkiego od 2.0 włącznie w górę. Im wyżej tym lepiej. A gwarantuję Ci, że nie znajdziesz numeracji powyżej 3.

2.0 są pierwszymi z przekaźnikami NEC. Stosowane były w e46 od 2005r i w x3 od końca 2004r

Tyle Ci na teraz wystarczy.

Masz 4 szyby w prądzie to szukasz high. Masz 2 to bez znaczenia czy high czy low.

HW tyczy się sprzętowych różnic. SW programowych.

Szukając młodszej elektroniki zawsze dostaniesz też młodsze oprogramowanie na które zwraca uwagę Broder.
Obrazek
Magikos
Posty: 9
Rejestracja: 26 maja 20, 19:12
BMW: E46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#9

Post autor: Magikos »

kosteg pisze: 22 sie 22, 13:34 Nie ma tak wysokich HW. Szukaj wszystkiego od 2.0 włącznie w górę. Im wyżej tym lepiej. A gwarantuję Ci, że nie znajdziesz numeracji powyżej
Dzięki bardzo za wytłumaczenie. Czyli coś takiego mniej więcej , tak? I też to, że poliftowe to nie ma znaczenia, nawet jeśli wsadze do przedlifta? Akurat ten jest od coupe, ale tak jak mówicie wrzucę pusty plik, także powinno być git.
Załączniki
Pierwszy
Pierwszy
Drugi
Drugi
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1703
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#10

Post autor: kosteg »

Wersja budy nie ma znaczenia jeśli przeprogramujesz. Wówczas wszystko można przenosić między nadwoziami.

Nie ma też znaczenia czy polift czy przedlift - te z najwyższym hw i sw są tylko z poliftów albo nawet zostały wyprodukowane już po zakończeniu produkcji e46 (x3/e83 były produkowane dłużej/później).

Mi się udało znaleźć 3.2 jako najwyższy hw dostępny w gm5. Od 2.0 będzie już ok.
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”