[328i] świeci kontrolka EML DSC i DISa dostaje za niskie napięcie.

Awatar użytkownika
deka87
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 7 paź 17, 23:45
BMW: E46 328i [M52TUB28]
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#1

Post autor: deka87 »

328i sterownik MS42 pojawiają się błędy jak na zdjęciu do tego czasami (nieraz kilka tygodni jest spokój, a nieraz co chwilę) zaświeca się kontrolka EML, po czym samochód nierówno pracuje, szarpie, nie ma siły jechać itd.
Te błędy to według tego co znalazłem na forum (https://e46forum.pl/kody-bledow-bmw-tlumaczenie-pl-baza-kodow-bmw-10317):
- 118 Wiarygodność-TPS 1/2 lub wiarygodności TPS1/Airflow (MS43)
- 170 Kontrola DME Unit-Self Test Failed

Poza tym odkąd kupiłem ten samochód to po normalnym odpaleniu świeci się kontrolka DSC, ale to mi akurat nie przeszkadza, bo i tak zawsze wyłączam.
DSC można załączyć (wtedy gaśnie kontrolka) jeśli po przekręceniu kluczyka w pozycję II cofnie się go w pozycję I i znów II, jak na tym filmiku:

Co do DISy to podawane jest na nią napięcie ok. 6V zamiast 12V, co widac na tym filmiku:
Sama DISa jest sprawna, bo po podaniu napięcia 12V działa jak powinna:

Problem z DISą zauważyłem od razu po wymianie UPG, która miała miejsce ok. 11.2019, jakiś czas po tym dołączył problem z EML.

Czy w pierwszej kolejności spróbować wyczyścić przepustnicę, a jeśli to nie pomoże to spróbować ją zregenerować, czy to może wina sterownika - jakieś zimne luty czy coś, a może mechanik przy wymianie UPG przeciął gdzieś wiązkę?

Chciałbym najpierw samemu spróbowac chociaż zlokalizować problem i spróbować go naprawić, żeby nie wydać tysięcy na mechaników.

Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10336
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Wklej błędy z modułu dsc jeszcze, wygląda na przepustnicę, ewentualnie dme.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
deka87
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 7 paź 17, 23:45
BMW: E46 328i [M52TUB28]
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#3

Post autor: deka87 »

Na dole posta przetłumaczone błędy.

Silnik przed skasowaniem błędów:

Kod: Zaznacz cały

           E R R O R   M E M O R Y   R E P O R T
           -------------------------------------

Date:      03/03/20 18:21:12
ECU:       MS420DS0
JobStatus: OKAY
Variant:   MS420DS0
-------------------------------------------------------------

RESULT:    6 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------

170   Steuergeraet Selbsttest, interner Fehler

Error frequency : 34
Logistic counter: 40

   Motordrehzahl                                0.00  1/min
   Temperatur Ansaugluft                       46.50  Grad C
   Batteriespannung                            12.04  V
   digitaler F-Code 1                         114.00  [1]
   aufgetreten vor (rel. BZ)                   20.20  h

   Rechner  hat abgeschaltet
   Fehler nach Entprellung gespeichert
   Fehler momentan nicht vorhanden
   sporadischer Fehler

Errorcode: AA B1 22 28 00 7E 76 72 CA 0C
-------------------------------------------------------------

173   Signal Drosselklappen-Geber Potentiometer 1 und 2 Kurzschluss

Error frequency : 6
Logistic counter: 40

   Drosselklappengeber MDK 1 Poti              18.75  Grad DK
   Drosselklappengeber MDK 2 Poti              20.63  Grad DK
   Versorgungsspannung Spannungsregler 1        0.00  V
   Versorgungsspannung Spannungsregler 2        5.05  V
   aufgetreten vor (rel. BZ)                   20.10  h

   Schleiferkurzschluss
   CARB-Fehler
   Fehler nach Entprellung gespeichert
   Fehler momentan nicht vorhanden
   sporadischer Fehler

Errorcode: AD B1 06 28 14 16 00 63 CA 0D
-------------------------------------------------------------

228   Lambdareglerabweichung Bank 2 zu gross

Error frequency : 8
Logistic counter: 29

   Motordrehzahl                              704.00  1/min
   Last                                        76.26  mg/Hub
   Temperatur Kuehlwasser                      93.00  Grad C
   Lambdareglerabweichung Bank 2               25.78  %
   aufgetreten vor (rel. BZ)                   19.90  h

   Abweichung fett
   CARB-Fehler
   Fehler nach Entprellung gespeichert
   Fehler momentan nicht vorhanden
   sporadischer Fehler

Errorcode: E4 B1 08 1D 16 0E BC C2 CA 0F
-------------------------------------------------------------

8     Signal Luftmassenmesser

Error frequency : 12
Logistic counter: 39

   Motordrehzahl                             1408.00  1/min
   Drosselklappenwinkel                         3.75  Grad DK
   Tastverhaeltnis Leerlaufsteller             10.55  %
   LMM Spannungswert                            0.06  V
   aufgetreten vor (rel. BZ)                   19.80  h

   Signalleitung Kurzschluss gegen Masse oder Leitungsunterbrechung
   CARB-Fehler
   Fehler nach Entprellung gespeichert
   Fehler momentan nicht vorhanden
   sporadischer Fehler

Errorcode: 08 B2 0C 27 2C 08 1B 03 CA 10
-------------------------------------------------------------

211   Leerlaufssteller ,mechanischer Fehler

Error frequency : 4
Logistic counter: 31

   Motordrehzahl                               32.00  1/min
   Luftmasse                                  136.00  kg/h
   Istwert Drosselklappe                        8.90  Grad DK
   Tastverhaeltnis Leerlaufsteller             33.20  %
   aufgetreten vor (rel. BZ)                   17.60  h

   Leerlaufsteller klemmt geschlossen
   CARB-Fehler
   Fehler nach Entprellung gespeichert
   Fehler momentan nicht vorhanden
   sporadischer Fehler

Errorcode: D3 B2 04 1F 01 22 13 55 CA 26
-------------------------------------------------------------

118   Plausibilitaet Signal Motordrosselklappen-Geber Potentiometer 1 und 2

Error frequency : 1
Logistic counter: 40

   Drosselklappenwinkel MDK 1                  22.96  Grad DK
   Drosselklappenwinkel MDK 2                  15.46  GRad DK
   Versorgungsspannung Spannungsregler 1        5.10  V
   Versorgungsspannung Spannungsregler 2        5.05  V
   aufgetreten vor (rel. BZ)                    0.00  h

   Signal nicht plausibel
   CARB-Fehler
   Fehler nach Entprellung gespeichert
   Fehler momentan nicht vorhanden
   sporadischer Fehler

Errorcode: 76 B8 01 28 31 21 64 63 CA D6
=============================================================
Po skasowaniu błędów i krótkiej przejażdżce z kilkukrotnym gaszeniem silnika żaden błąd się nie pojawił.

Co do DSC to przed skasowaniem:

Kod: Zaznacz cały

           E R R O R   M E M O R Y   R E P O R T
           -------------------------------------

Date:      03/03/20 18:26:25
ECU:       DSC_E46
JobStatus: OKAY
Variant:   DSC_E46
-------------------------------------------------------------

RESULT:    3 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------

182   Lenkwinkel Sensor CAN Bus Fehler

Error frequency : 0

   Fahrzeuggeschwindigkeit                      0.00  km/h
   Regelung                                     0.00  -
   BLS                                          0.00  -
-------------------------------------------------------------

184   Lenkwinkel Sensor keine Winkelposition

Error frequency : 75

   Fahrzeuggeschwindigkeit                     30.00  km/h
   Regelung                                     0.00  -
   BLS                                          0.00  -
-------------------------------------------------------------

148   CAN DME/DDE, Motormoment nicht einstellbar

Error frequency : 4

   Fahrzeuggeschwindigkeit                      0.00  km/h
   Regelung                                     0.00  -
   BLS                                          0.00  -
=============================================================
O błędach z DSC pisałem też w tym temacie: https://e46forum.pl/blad-czujnika-kata-skretu-kierownicy-i-dsc-27038
Po skasowaniu błędów i przejażdżce, po którymś odpaleniu pojawił się ten błąd:

Kod: Zaznacz cały

           E R R O R   M E M O R Y   R E P O R T
           -------------------------------------

Date:      03/03/20 18:39:59
ECU:       DSC_E46
JobStatus: OKAY
Variant:   DSC_E46
-------------------------------------------------------------

RESULT:    1 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------

182   Lenkwinkel Sensor CAN Bus Fehler

Error frequency : 0

   Fahrzeuggeschwindigkeit                      0.00  km/h
   Regelung                                     0.00  -
   BLS                                          0.00  -
=============================================================
Tłumaczenie kodów (z forum / z translatora Google):
Silnik przed skasowaniem:
- 170 Kontrola DME Unit-Self Test Failed / Autotest jednostki sterującej, błąd wewnętrzny
- 173 Czujnik potencjometru pedału 1/2 Short Circuit / Sygnał zwarcia potencjometru 1 i 2 przepustnicy
- 228 Odchylenia Banku Mieszanka 2 / Za duży bank odchylenia sterownika lambda 2
- 8 Przepływomierz powietrza (HFM) / Sygnał miernika masy powietrza
- 211 Prędkość obrotowa bez obciążenia siłownika-mechaniczne / Napęd jałowy, błąd mechaniczny
- 118 Wiarygodność-TPS 1/2 lub wiarygodności TPS1/Airflow (MS43) / Sygnał wiarygodności potencjometr 1 i 2 przepustnicy silnika

Po skasowaniu i przejażdżce nie było żadnego błędu silnika.

DSC przed skasowaniem:
- 182 Kąt skrętu Sensor-CAN / Błąd czujnika kąta skrętu Błąd magistrali CAN
- 184 Kąt skrętu Sensor-offset / Czujnik kąta skrętu nie ma położenia kątowego
- 148 błąd może - Prędkość obrotowa silnika (RPM) / CAN DME / DDE, nie można regulować momentu obrotowego silnika

DSC po skasowaniu i przejażdżce:
- 182 Kąt skrętu Sensor-CAN / Błąd czujnika kąta skrętu Błąd magistrali CAN

Podejrzewam że błędy silnika wynikają z załączenia się EML, bo dopóki się nie załączy to żaden błąd nie wyskakuje.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”