[328i] Rozwiązany DISA - cykanie i za niskie napięcie
- deka87
- Bywalec forum
- Posty: 94
- Rejestracja: 7 paź 17, 23:45
- BMW: E46 328i [M52TUB28]
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
Problem został rozwiązany, okazało się że mechanik po wymianie UPG źle podłączył wtyczki - pomylił wtyczkę od DISy z zaworem odpowietrzającym zbiornika paliwa.
Po odebraniu samochodu od mechanika zauważyłem, że DISA
1. "Cyka" po pewnym czasie od odpalenia silnika (raczej kilka minut), prawdopodobnie elektrozawór, prawdopodobna przyczyna w punkcie 4.
2. Nie zamyka się na niskich obrotach, a powinna.
3. Zamyka się skokowo na wysokich obrotach, a powinna zamykać się na niskich, a na wysokich otwierać.
4. Napięcie po przekręceniu zapłonu, na odpalonym silniku lub po aktywacji w INPA gdy DISa jeszcze nie cyka ok. 5,6-5,7V (powinno być 12V), gdy cyka 6,3V. Podejrzewam, że przy tym napięciu elektrozawór zaczyna reagować i próbuje się otworzyć, ale napięcie jest za niskie i stąd to cykanie.
5. Na wysokich obrotach napięcie również wynosi 5,6-5,7V, ale gdy odepnę wtyczkę to DISa się nie zamyka.
Filmik prezentujący problem:
Filmik pokazujący, że po podaniu 12V DISa działa bez problemu:
Gdzie/jak szukać dalej przyczyny? Od czego zależy napięcie DISy, co nim steruje?
Nie wiem czy ma to znaczenie lub jest w jakiś sposób powiązane, ale mam też błąd DSC spowodowany błędem szyny CAN: Lenkwinkel Sensor CAN Bus Fehler, Klemme 30 fehlerhaft.
Po odebraniu samochodu od mechanika zauważyłem, że DISA
1. "Cyka" po pewnym czasie od odpalenia silnika (raczej kilka minut), prawdopodobnie elektrozawór, prawdopodobna przyczyna w punkcie 4.
2. Nie zamyka się na niskich obrotach, a powinna.
3. Zamyka się skokowo na wysokich obrotach, a powinna zamykać się na niskich, a na wysokich otwierać.
4. Napięcie po przekręceniu zapłonu, na odpalonym silniku lub po aktywacji w INPA gdy DISa jeszcze nie cyka ok. 5,6-5,7V (powinno być 12V), gdy cyka 6,3V. Podejrzewam, że przy tym napięciu elektrozawór zaczyna reagować i próbuje się otworzyć, ale napięcie jest za niskie i stąd to cykanie.
5. Na wysokich obrotach napięcie również wynosi 5,6-5,7V, ale gdy odepnę wtyczkę to DISa się nie zamyka.
Filmik prezentujący problem:
Filmik pokazujący, że po podaniu 12V DISa działa bez problemu:
Gdzie/jak szukać dalej przyczyny? Od czego zależy napięcie DISy, co nim steruje?
Nie wiem czy ma to znaczenie lub jest w jakiś sposób powiązane, ale mam też błąd DSC spowodowany błędem szyny CAN: Lenkwinkel Sensor CAN Bus Fehler, Klemme 30 fehlerhaft.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 2 Odpowiedzi
- 3030 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: deka87
-
- 5 Odpowiedzi
- 2187 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Lashie
-
- 1 Odpowiedzi
- 718 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: piterpogodynka
-
- 7 Odpowiedzi
- 3504 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 8 Odpowiedzi
- 5684 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Gucio
-
- 2 Odpowiedzi
- 2446 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: patrykos10pl
-
- 26 Odpowiedzi
- 15479 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Palec11
-
- 4 Odpowiedzi
- 1504 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: hmmkot
-
- 4 Odpowiedzi
- 13956 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kotaphone
-
- 6 Odpowiedzi
- 3687 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Krzysiek669