[328i] Rozwiązany DISA - cykanie i za niskie napięcie

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
Awatar użytkownika
deka87
Bywalec forum
Posty: 92
Rejestracja: 7 paź 17, 23:45
BMW: E46 328i [M52TUB28]
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#1

Post autor: deka87 »

Problem został rozwiązany, okazało się że mechanik po wymianie UPG źle podłączył wtyczki - pomylił wtyczkę od DISy z zaworem odpowietrzającym zbiornika paliwa.

Po odebraniu samochodu od mechanika zauważyłem, że DISA
1. "Cyka" po pewnym czasie od odpalenia silnika (raczej kilka minut), prawdopodobnie elektrozawór, prawdopodobna przyczyna w punkcie 4.
2. Nie zamyka się na niskich obrotach, a powinna.
3. Zamyka się skokowo na wysokich obrotach, a powinna zamykać się na niskich, a na wysokich otwierać.
4. Napięcie po przekręceniu zapłonu, na odpalonym silniku lub po aktywacji w INPA gdy DISa jeszcze nie cyka ok. 5,6-5,7V (powinno być 12V), gdy cyka 6,3V. Podejrzewam, że przy tym napięciu elektrozawór zaczyna reagować i próbuje się otworzyć, ale napięcie jest za niskie i stąd to cykanie.
5. Na wysokich obrotach napięcie również wynosi 5,6-5,7V, ale gdy odepnę wtyczkę to DISa się nie zamyka.

Filmik prezentujący problem:
Filmik pokazujący, że po podaniu 12V DISa działa bez problemu:

Gdzie/jak szukać dalej przyczyny? Od czego zależy napięcie DISy, co nim steruje?
Nie wiem czy ma to znaczenie lub jest w jakiś sposób powiązane, ale mam też błąd DSC spowodowany błędem szyny CAN: Lenkwinkel Sensor CAN Bus Fehler, Klemme 30 fehlerhaft.
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”