328i podstawa filtra oleju - urwana śruba ? pomocy...
-
- Bywalec forum
- Posty: 80
- Rejestracja: 13 lis 14, 20:40
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto:
Witaj. Udało sie rozwiązać problem z gwintem - kupiłem tę sama śrubę m8 tylko o 5 mm dłuższa (z 55 na 60 mm). Śruba chwyciła i dokrecalem mocno, tym razem z wyczuciem zeby nie przekręcić znowu.
Zrobiłem rundę po okolicy samochodem i znowu kropelki, poczekam godzinę, dwie i zobaczę pod autem czy jest więcej. Bede musiał umyć silnik i kontrolować stan oleju. Wiesz jak umyć silnik, zeby nie zalać elektryki?
Jeśli chodzi o oringi, to nic tam nie widziałem, jak ściągałem podstawę filtra. Uszczelka podstawy była ewidentnie do wymiany, była twarda jak plastyk i łamała sie w palcach.
Kryzys minął, tylko umyć silnik i obserwować. Jakieś podpowiedzi co do mycia?
Dzięki za wszystkie rady
Zrobiłem rundę po okolicy samochodem i znowu kropelki, poczekam godzinę, dwie i zobaczę pod autem czy jest więcej. Bede musiał umyć silnik i kontrolować stan oleju. Wiesz jak umyć silnik, zeby nie zalać elektryki?
Jeśli chodzi o oringi, to nic tam nie widziałem, jak ściągałem podstawę filtra. Uszczelka podstawy była ewidentnie do wymiany, była twarda jak plastyk i łamała sie w palcach.
Kryzys minął, tylko umyć silnik i obserwować. Jakieś podpowiedzi co do mycia?
Dzięki za wszystkie rady
-
- Bywalec forum
- Posty: 175
- Rejestracja: 3 wrz 15, 17:44
- BMW: E46 M43TU B19
- Rok produkcji: 0
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto:
jak chcesz myc silnik to kup folię aluminiową, owiń nia alternator tak aby spływała woda w doł po folii a nie po jej zakamarkach do alternatora ,pozakrywaj kostki elektryki, kup preparat do mycia silników(nie wiem jaki jest najlepszy ale w sumie chyba jeden ciul) spryskaj nim silnik w miejsach które chcesz wyczyścic a najlepiej cały, po około minucie weź pędzel taki jak do malowania scian mały (ok 5 cm szerokosci) i czyść pędzelkiem a na koniec weź w butelke ciepłą wodę z dziurawym korkiem i spłukaj wszystko dokładnie, niech woda ścieknie i pościągaj folie zewsząd no i oczywiście poczekaj chwilkę niech sobie wyschna podejrzane zalaniem wodą miejsca.
- alb3rt
- Bywalec forum
- Posty: 135
- Rejestracja: 26 mar 16, 7:51
- BMW: E46 316i N46B18 sedan
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto:
I to oczywiście na zimnym silniku.
Kodowanie, diagnostyka, aktualizacja, dorabianie kluczyków, sprawdzenie przebiegu. Elektronika BMW wszystkie modele.
730280210
730280210
-
- Bywalec forum
- Posty: 175
- Rejestracja: 3 wrz 15, 17:44
- BMW: E46 M43TU B19
- Rok produkcji: 0
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto:
moze byc lekko ciepły tak żebyś rąk nie poparzył i żeby woda szybciej odparowała bo będzie jednak ciepły, jak będziesz ciepłą wodą polewał po silniku to nic mu nie będzie.
Ogólnie istnieje taka teoria że nie dolewa sie płynu chłodniczego do gorącego silnika bo ponoc może głowica pęknąć chyba że dolewa sie jej powolutku i nie odkręca się śru na goracym silniku bo gwinty sie zrywają a umyc silnik możesz na ciepłym tylko najlepiej nie goracym zebys się nie poparzył.
i uważaj żebys własnie kostek nie pozalewał choc i one są uszczelnione w środku ale ostrożnosci nigdy za wiele
pozdro
Ogólnie istnieje taka teoria że nie dolewa sie płynu chłodniczego do gorącego silnika bo ponoc może głowica pęknąć chyba że dolewa sie jej powolutku i nie odkręca się śru na goracym silniku bo gwinty sie zrywają a umyc silnik możesz na ciepłym tylko najlepiej nie goracym zebys się nie poparzył.
i uważaj żebys własnie kostek nie pozalewał choc i one są uszczelnione w środku ale ostrożnosci nigdy za wiele
pozdro
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7206
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
co do mycia, to z marketowych srodkow chyba najlepiej wypada k2 akra,
ew. jak znajdziesz to srodek marki nigrin czasami tez jest w marketach
do tego jakis zmywacz do hamulcow, tez najtanszy marketowy wystarczy bo one wszystkie takie same sa
ja bym sugerowal nie myc calego myjką tylko lokalnie tam gdzie wyciek czy cos
psiknac lekko srodkiem do mycia i potem szmatka albo recznikiem papierowym jechac
Ja tak robilem wlasnie przy wymianie uszczelki podstawy filtra, akurat alternator byl wyjety
to nie bylo ryzyka ze dostanie wodą. No i odpiety akumulator obowiazkowo
w razie potrzeby wspomagac sie zmywaczem do hamulcow
ew. jak znajdziesz to srodek marki nigrin czasami tez jest w marketach
do tego jakis zmywacz do hamulcow, tez najtanszy marketowy wystarczy bo one wszystkie takie same sa
ja bym sugerowal nie myc calego myjką tylko lokalnie tam gdzie wyciek czy cos
psiknac lekko srodkiem do mycia i potem szmatka albo recznikiem papierowym jechac
Ja tak robilem wlasnie przy wymianie uszczelki podstawy filtra, akurat alternator byl wyjety
to nie bylo ryzyka ze dostanie wodą. No i odpiety akumulator obowiazkowo
w razie potrzeby wspomagac sie zmywaczem do hamulcow
-
- Bywalec forum
- Posty: 80
- Rejestracja: 13 lis 14, 20:40
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto:
Silnik umyty bardzo dokładnie od spodu i z góry płynem do hamulców i preparatem do czyszczenia silników pozniej splukany woda + kompresor zeby wysuszyć. Zero wycieków z silnika, zero plam pod autem. Jednym słowem susza Moje przypuszczenia dotyczące pseudo wycieków potwierdziły sie, iż plamy oleju pod autem byly spowodowane nadmiarem oleju zgromadzonym w rowkach w bloku silnika.
Zerwany gwint w podstawie filtra oleju tez został rozwiązany. Wystarczyło dać śrubę o 5 mm dłuższa i z wyczuciem dokręcić. Wszystko skończyło sie pomyślnie, a ja cieszę sie samodzielna i poprawna wymiana odmy oraz uszczelki podstawy filtra oleju. Jak na laika w zakresie mechaniki, jestem zadowolony.
Pozdrawiam wszystkich i dziękuje za wszelkie odpowiedzi, podpowiedzi i rady temat do zamkniecia
Zerwany gwint w podstawie filtra oleju tez został rozwiązany. Wystarczyło dać śrubę o 5 mm dłuższa i z wyczuciem dokręcić. Wszystko skończyło sie pomyślnie, a ja cieszę sie samodzielna i poprawna wymiana odmy oraz uszczelki podstawy filtra oleju. Jak na laika w zakresie mechaniki, jestem zadowolony.
Pozdrawiam wszystkich i dziękuje za wszelkie odpowiedzi, podpowiedzi i rady temat do zamkniecia
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 0 Odpowiedzi
- 698 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rradek01
-
- 4 Odpowiedzi
- 2666 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 1961 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: D3jw
-
- 16 Odpowiedzi
- 12937 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: PiotrWłocławek
-
- 3 Odpowiedzi
- 2059 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: BlackJack
-
- 44 Odpowiedzi
- 76974 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jan5
-
- 2 Odpowiedzi
- 3347 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jarando
-
- 2 Odpowiedzi
- 1196 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Nike
-
- 1 Odpowiedzi
- 4480 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Grzechu