328i podstawa filtra oleju - urwana śruba ? pomocy...

roberto18
Bywalec forum
Posty: 80
Rejestracja: 13 lis 14, 20:40
BMW: e46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto:

#31

Post autor: roberto18 »

Witaj. Udało sie rozwiązać problem z gwintem - kupiłem tę sama śrubę m8 tylko o 5 mm dłuższa (z 55 na 60 mm). Śruba chwyciła i dokrecalem mocno, tym razem z wyczuciem zeby nie przekręcić znowu.

Zrobiłem rundę po okolicy samochodem i znowu kropelki, poczekam godzinę, dwie i zobaczę pod autem czy jest więcej. Bede musiał umyć silnik i kontrolować stan oleju. Wiesz jak umyć silnik, zeby nie zalać elektryki? :)

Jeśli chodzi o oringi, to nic tam nie widziałem, jak ściągałem podstawę filtra. Uszczelka podstawy była ewidentnie do wymiany, była twarda jak plastyk i łamała sie w palcach.

Kryzys minął, tylko umyć silnik i obserwować. Jakieś podpowiedzi co do mycia?

Dzięki za wszystkie rady :)
kuboleoss
Bywalec forum
Posty: 175
Rejestracja: 3 wrz 15, 17:44
BMW: E46 M43TU B19
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto:

#32

Post autor: kuboleoss »

jak chcesz myc silnik to kup folię aluminiową, owiń nia alternator tak aby spływała woda w doł po folii a nie po jej zakamarkach do alternatora ,pozakrywaj kostki elektryki, kup preparat do mycia silników(nie wiem jaki jest najlepszy ale w sumie chyba jeden ciul) spryskaj nim silnik w miejsach które chcesz wyczyścic a najlepiej cały, po około minucie weź pędzel taki jak do malowania scian mały (ok 5 cm szerokosci) i czyść pędzelkiem a na koniec weź w butelke ciepłą wodę z dziurawym korkiem i spłukaj wszystko dokładnie, niech woda ścieknie i pościągaj folie zewsząd no i oczywiście poczekaj chwilkę niech sobie wyschna podejrzane zalaniem wodą miejsca.
Awatar użytkownika
alb3rt
Bywalec forum
Posty: 135
Rejestracja: 26 mar 16, 7:51
BMW: E46 316i N46B18 sedan
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto:

#33

Post autor: alb3rt »

I to oczywiście na zimnym silniku.
Kodowanie, diagnostyka, aktualizacja, dorabianie kluczyków, sprawdzenie przebiegu. Elektronika BMW wszystkie modele.
730280210 :supcio:
kuboleoss
Bywalec forum
Posty: 175
Rejestracja: 3 wrz 15, 17:44
BMW: E46 M43TU B19
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto:

#34

Post autor: kuboleoss »

moze byc lekko ciepły tak żebyś rąk nie poparzył i żeby woda szybciej odparowała bo będzie jednak ciepły, jak będziesz ciepłą wodą polewał po silniku to nic mu nie będzie.
Ogólnie istnieje taka teoria że nie dolewa sie płynu chłodniczego do gorącego silnika bo ponoc może głowica pęknąć chyba że dolewa sie jej powolutku i nie odkręca się śru na goracym silniku bo gwinty sie zrywają a umyc silnik możesz na ciepłym tylko najlepiej nie goracym zebys się nie poparzył.
i uważaj żebys własnie kostek nie pozalewał choc i one są uszczelnione w środku ale ostrożnosci nigdy za wiele
pozdro
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#35

Post autor: scghost »

co do mycia, to z marketowych srodkow chyba najlepiej wypada k2 akra,
ew. jak znajdziesz to srodek marki nigrin czasami tez jest w marketach
do tego jakis zmywacz do hamulcow, tez najtanszy marketowy wystarczy bo one wszystkie takie same sa

ja bym sugerowal nie myc calego myjką tylko lokalnie tam gdzie wyciek czy cos
psiknac lekko srodkiem do mycia i potem szmatka albo recznikiem papierowym jechac
Ja tak robilem wlasnie przy wymianie uszczelki podstawy filtra, akurat alternator byl wyjety
to nie bylo ryzyka ze dostanie wodą. No i odpiety akumulator obowiazkowo
w razie potrzeby wspomagac sie zmywaczem do hamulcow
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
roberto18
Bywalec forum
Posty: 80
Rejestracja: 13 lis 14, 20:40
BMW: e46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto:

#36

Post autor: roberto18 »

Silnik umyty bardzo dokładnie od spodu i z góry płynem do hamulców i preparatem do czyszczenia silników pozniej splukany woda + kompresor zeby wysuszyć. Zero wycieków z silnika, zero plam pod autem. Jednym słowem susza :) Moje przypuszczenia dotyczące pseudo wycieków potwierdziły sie, iż plamy oleju pod autem byly spowodowane nadmiarem oleju zgromadzonym w rowkach w bloku silnika.

Zerwany gwint w podstawie filtra oleju tez został rozwiązany. Wystarczyło dać śrubę o 5 mm dłuższa i z wyczuciem dokręcić. Wszystko skończyło sie pomyślnie, a ja cieszę sie samodzielna i poprawna wymiana odmy oraz uszczelki podstawy filtra oleju. Jak na laika w zakresie mechaniki, jestem zadowolony.


Pozdrawiam wszystkich i dziękuje za wszelkie odpowiedzi, podpowiedzi i rady :) temat do zamkniecia
kuboleoss
Bywalec forum
Posty: 175
Rejestracja: 3 wrz 15, 17:44
BMW: E46 M43TU B19
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto:

#37

Post autor: kuboleoss »

Cieszymy się wspólnie z Tobą:) Fajnie, że mogłem pomóc.
Pozdrawiam i życzę radości z jazdy :D
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”