[328i 1999] Działanie termostatu z grzałką elektryczną?
-
- Bywalec forum
- Posty: 105
- Rejestracja: 21 mar 10, 19:54
- BMW: było e46 328i jest e39 530i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Murowana Goślina
Jak wiadomo w termostacie w naszych e46 jest grzałka elektryczna która w pewnych warunkach przyspiesza otwarcie termostatu.
Sprawdzając auto z błędem 123 (uszkodzenie termostatu) sprawdziłem iż na wtyczce od grzałki cały czas jest 12V niezależnie od temperatury silnika i coś mi tu nie gra gdyż na zimnym silniku chyba grzałka nie powinna pracować?
Możecie sprawdzić jak to wygląda u Was?
1.Czy na odpalonym ZIMNYM silniku jest 12V na wtyczce grzałki termostatu, oraz jaka jest rezystancja samej grzałki?
2.W INPIE jest opcja aktywacji grzałki, czy po aktywacji zmienia się napięcie na wtyczce?
3. Gdzie w Disie jest opcja aktywacji grzałki termostatu?
Sprawdzając auto z błędem 123 (uszkodzenie termostatu) sprawdziłem iż na wtyczce od grzałki cały czas jest 12V niezależnie od temperatury silnika i coś mi tu nie gra gdyż na zimnym silniku chyba grzałka nie powinna pracować?
Możecie sprawdzić jak to wygląda u Was?
1.Czy na odpalonym ZIMNYM silniku jest 12V na wtyczce grzałki termostatu, oraz jaka jest rezystancja samej grzałki?
2.W INPIE jest opcja aktywacji grzałki, czy po aktywacji zmienia się napięcie na wtyczce?
3. Gdzie w Disie jest opcja aktywacji grzałki termostatu?
Ostatnio zmieniony 5 lip 12, 8:43 przez romanikxxl, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawa tytułu!
Powód: Poprawa tytułu!
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Popraw tytuł wątku
Wydaje mi się że działa podobnie jak grzałka w sondzie...
Ta sama zasada, nie mam 100% pewności więc nie chciałbym Cię wprowadzić w błąd.
Grzałka może mieć ciągle dostarczane napięcie, możliwe że jest dodatkowy czujnik temp który podaje je lub zamyka bezpośrednio do grzałki...
Wydaje mi się że działa podobnie jak grzałka w sondzie...
Ta sama zasada, nie mam 100% pewności więc nie chciałbym Cię wprowadzić w błąd.
Grzałka może mieć ciągle dostarczane napięcie, możliwe że jest dodatkowy czujnik temp który podaje je lub zamyka bezpośrednio do grzałki...
-
- Bywalec forum
- Posty: 3626
- Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
- BMW: E91 325d
- Rok produkcji: 2008
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
- VIN: a546854
- Lokalizacja: Lubin
http://www.intercars.com.pl/pliki/PLK/DT38www.pdf -lekturatomkoff pisze:Sprawdzi ktoś rezystancję grzałki termostatu?
Dojście jest bezproblemowe
Romanikxxl
-
- Bywalec forum
- Posty: 105
- Rejestracja: 21 mar 10, 19:54
- BMW: było e46 328i jest e39 530i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Murowana Goślina
Bardzo ciekawy artykuł z którego wynika że grzałka nie powinna działać na zimnym silniku. Zatem skąd napięcie na wtyczce? Być może dlatego że sterownik wykrywa błąd grzałki. Dlatego potrzebuję rezystancję grzałki by móc zasymulować jej poprawne działanie.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 8 Odpowiedzi
- 2384 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 12 Odpowiedzi
- 3008 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tomx
-
- 0 Odpowiedzi
- 1269 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: PODoRe
-
- 2 Odpowiedzi
- 2000 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Rajfał
-
- 1 Odpowiedzi
- 919 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 6 Odpowiedzi
- 1971 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: styling79
-
- 9 Odpowiedzi
- 4069 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Szkot666
-
- 12 Odpowiedzi
- 3715 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Bemol2406
-
- 3 Odpowiedzi
- 1459 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 7 Odpowiedzi
- 1299 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg