[328i 1999] Działanie termostatu z grzałką elektryczną?

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
tomkoff
Bywalec forum
Posty: 105
Rejestracja: 21 mar 10, 19:54
BMW: było e46 328i jest e39 530i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Murowana Goślina

#1

Post autor: tomkoff »

Jak wiadomo w termostacie w naszych e46 jest grzałka elektryczna która w pewnych warunkach przyspiesza otwarcie termostatu.
Sprawdzając auto z błędem 123 (uszkodzenie termostatu) sprawdziłem iż na wtyczce od grzałki cały czas jest 12V niezależnie od temperatury silnika i coś mi tu nie gra gdyż na zimnym silniku chyba grzałka nie powinna pracować?

Możecie sprawdzić jak to wygląda u Was?
1.Czy na odpalonym ZIMNYM silniku jest 12V na wtyczce grzałki termostatu, oraz jaka jest rezystancja samej grzałki?

2.W INPIE jest opcja aktywacji grzałki, czy po aktywacji zmienia się napięcie na wtyczce?
3. Gdzie w Disie jest opcja aktywacji grzałki termostatu?
Ostatnio zmieniony 5 lip 12, 8:43 przez romanikxxl, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawa tytułu!
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

Popraw tytuł wątku

Wydaje mi się że działa podobnie jak grzałka w sondzie...
Ta sama zasada, nie mam 100% pewności więc nie chciałbym Cię wprowadzić w błąd.
Grzałka może mieć ciągle dostarczane napięcie, możliwe że jest dodatkowy czujnik temp który podaje je lub zamyka bezpośrednio do grzałki...
tomkoff
Bywalec forum
Posty: 105
Rejestracja: 21 mar 10, 19:54
BMW: było e46 328i jest e39 530i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Murowana Goślina

#3

Post autor: tomkoff »

Sprawdzi ktoś rezystancję grzałki termostatu?
Dojście jest bezproblemowe :)
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#4

Post autor: romanikxxl »

tomkoff pisze:Sprawdzi ktoś rezystancję grzałki termostatu?
Dojście jest bezproblemowe :)
http://www.intercars.com.pl/pliki/PLK/DT38www.pdf -lektura :)
Romanikxxl
tomkoff
Bywalec forum
Posty: 105
Rejestracja: 21 mar 10, 19:54
BMW: było e46 328i jest e39 530i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Murowana Goślina

#5

Post autor: tomkoff »

Bardzo ciekawy artykuł z którego wynika że grzałka nie powinna działać na zimnym silniku. Zatem skąd napięcie na wtyczce? Być może dlatego że sterownik wykrywa błąd grzałki. Dlatego potrzebuję rezystancję grzałki by móc zasymulować jej poprawne działanie.
kawbandos
Bywalec forum
Posty: 248
Rejestracja: 9 gru 18, 19:52
BMW: 330xi e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: xxxxx

#6

Post autor: kawbandos »

To wiecie jaka powinna być rezystancja grzałki? Mógłby ktoś sprawdzić w sprawnym termostacie?
pietja321
Posty: 7
Rejestracja: 11 sie 19, 22:41
BMW: m43tu b19
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Lublin

#7

Post autor: pietja321 »

U mnie jest 12 ohm na zimnym.
kawbandos
Bywalec forum
Posty: 248
Rejestracja: 9 gru 18, 19:52
BMW: 330xi e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: xxxxx

#8

Post autor: kawbandos »

kupiłem termostat gates ale nawet go nie odpakowałem, znalazłem wyciek spod termostatu. Wymieniłem uszczelkę i jeździć obserwować.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”