[328i 1998] regeneracja wału napędowego czy używka?

Wszystko co dotyczy układu hamulcowego, zawieszenia, układu kierowniczego i napędowego, skrzyni biegów
tomislav
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 15 maja 10, 8:30
BMW: 328
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#1

Post autor: tomislav »

Witam!

Stwierdziłem u siebie niewielki luz w krzyżaku na wale napędowym, a także luzy na łożyskach dyferencjału. Co z tych usterek bardziej odpowiada za "buczenie" napędu przy przyśpieszaniu? Mi logika podpowiada, że krzyżak, bo wał wtedy wpada w mimośród i wibruje. Przy ustalonej prędkości 70 do 80 słychać wyraźne buczenie, potem 80-140 ustaje i jest znośnie. Przy mocnym przyśpieszaniu czuć, że wibracje się nasilają.
Podpowiedzcie panowie:
1) czy jest ktoś i gdzie można szukać pomocy przy wymianie krzyżaka i jego perfekcyjnym wyważeniu. Czy ryzykować 200 zł plus robocizna i kupić używany wał nie mając pewności czy używany będzie lepszy od mojego starego?

2) Czy ktoś regeneruje dyferencjały? jakie to mogą być koszty, jeśli tak? czy tylko używka mi pozostaje, bo nowy dyfer to kosmiczna cena.
Z góry dziękuję za mądre odpowiedzi. :) Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

tomislav pisze:1) czy jest ktoś i gdzie można szukać pomocy przy wymianie krzyżaka i jego perfekcyjnym wyważeniu. Czy ryzykować 200 zł plus robocizna i kupić używany wał nie mając pewności czy używany będzie lepszy od mojego starego?
Są firmy które się tym zajmują. Nie znam ceny za wyważenie wału.
tomislav pisze:2) Czy ktoś regeneruje dyferencjały? jakie to mogą być koszty, jeśli tak? czy tylko używka mi pozostaje, bo nowy dyfer to kosmiczna cena.
Regeneracja dyfra w E46 to koszt ok 1000zł z tym że każdy PRAWDOMÓWNY zleceniobiorca powie Ci że długo nie będziesz się nim cieszył. Konstrukcja dyferencjału w E46 jest słaba...
Frost
Bywalec forum
Posty: 841
Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
BMW: 320d m47
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy

#3

Post autor: Frost »

W Bielsku jest firma która się tym zajmuje. Więcej szczegółów nie pamiętam.
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#4

Post autor: piotrek1474 »

smigielskie51 pisze:tylna częsc wału pasuje od 2.0d 150km,poduszki na skrzyni do wymiany podpora i guma wał skrzynia oraz gumy na sankach przy dyfrze i powinno pomóc ewentualnie póloski
Ale odgrzałeś temat
Zobacz kiedy były ostatnie wpisy.
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Podwozie”