328 duże ciśnienie w układzie chłodzenia

slawoos
Bywalec forum
Posty: 38
Rejestracja: 19 sty 10, 21:51
BMW: E46 328 iA Touring
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: rzeszow

#1

Post autor: slawoos »

Witam
Zastanawiam się nad przyczyną dużego ciśnienia w układzie chłodzenia w mojej buni. Wczoraj po około 20km jazdy i zaparkowaniu w garażu usłyszałem syk ze zbiorniczka wyrównawczego, a przy okazji w trakcie jazdy zapaliła się żółta kontrolka ostrzegawcza o niskim stanie płynu. Auto dobrze zapala, trzyma obroty, nie ma problemu z mocą, płyn jest klarowny (nie ma mleczka), olej też wygląda normalnie, auto grzeje bardzo dobrze, a wskazówka stoi idealnie w pionie. Po ostygnięciu auta sprawdziłem poziom płynu i jest właściwy, węże były miękkie.
Co było robione: poprzedni właściciel zmieniał zbiorniczek wyrównawczy (podobno pękł z racji wieku) więc obstawiam, że albo źle odpowietrzył, albo zbiorniczek miał inne powody do pęknięcia.
Drodzy forumowicze, podbudujcie mnie: czy takie objawy to od razu głowica, czy może tylko korek od zbiorniczka, albo inna pierdoła? Dodam, że płynu nigdzie nie wyrzuca (tylko syczy) i ani wody nie ubywa ani oleju nie przybywa.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

To że syczy to nic złego.
Syczy ponieważ ciśnienie ucieka przez korek - tak jak fabryka zaplanowała.
Układ chłodzenia w BMW jest zaprojektowany na zasadzie podciśnienia który wytwarza się podczas pracy silnika.

Wg. mnie nie masz się czym martwić. Przynajmniej nie masz żadnych niepokojących objawów.

Co do zapalania się kontrolki od stanu płynu to sądzę że czujnik się psuję bądź kable są gdzieś przetarte.
Należy to sprawdzić.

Jeżeli masz ochotę to możesz zrobić test na CO2 w układzie chłodzenia, tylko dla własnego "zaspokojenia".
Sharky
Bywalec forum
Posty: 42
Rejestracja: 27 sie 12, 18:28
BMW: 328 Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze

#3

Post autor: Sharky »

Coś w tym jest dziwnego, u mnie też jest od 2 m-cy motyw taki że jak silnik się trochę rozgrzeje, wychodzi poza niebieskie pole, to się świeci kontrolka od poziomu płynu, i potem raz gaśnie raz się zapala :P

Co dziwne, moim zdaniem bynajmniej, jak chcę sprawdzić poziom płynu po jedzie, nawet po kilkunastu minutach jak odkręcam płyn jest pod samym korkiem i się wylewa jak chcę go odkręcić, oczywiście sprawdzając poziom na zimnym jest wszystko ok i poziom też w normie... Jeszce zanim sroga zima nadeszła próbowałem odpowietrzyć - nic to niestety nie dało :P I na razie tak jeżdżę, temp cały czas w normie więc chwilowo sprawę olałem puki zima.

Ale nurtujące jest to niesamowicie.. :unknown:
slawoos
Bywalec forum
Posty: 38
Rejestracja: 19 sty 10, 21:51
BMW: E46 328 iA Touring
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: rzeszow

#4

Post autor: slawoos »

Dzięki za uspokojenie. Z tym testem spalin to podobno było to robione. Auto kupiłem niedawno, jakiś kupiec przede mną ponoć przyjechał właśnie z zestawem do badania spalin w silniku i że niby nic nie znalazł. Pojadę jeszcze do speca od BMW w następnym tygodniu sprawdzić "co kupiłem"to będę wiedział dokładnie co się dzieje. Co do kontrolki to muszę zbadać sprawę, ale podejrzewam, że historia podobna jak i z czujnikiem poziomu oleju, też się zapala raz na jakiś czas i gaśnie. Pewnie TTTM:)
Dzięki za odpowiedzi.
Marcus_
Bywalec forum
Posty: 59
Rejestracja: 31 gru 11, 1:13
BMW: 330 Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Pruszków
VIN: JT60041

#5

Post autor: Marcus_ »

Wymień korek i wszystko wróci do normy.
Sharky
Bywalec forum
Posty: 42
Rejestracja: 27 sie 12, 18:28
BMW: 328 Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze

#6

Post autor: Sharky »

Zgaduje, że to ma tylko koledze pomóc :roll: ?
slawoos
Bywalec forum
Posty: 38
Rejestracja: 19 sty 10, 21:51
BMW: E46 328 iA Touring
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: rzeszow

#7

Post autor: slawoos »

No właśnie o co chodzi z tym korkiem??Czemu on jest tak ważny? I kolejne pytanie: czy mam go dokręcać mocno czy słabo? Słyszałem już wiele rozmów na temat tego korka, ale ni cholery nie rozumiem jak takie cuś może mieć aż tak wielkie znaczenie?
mundek002
Bywalec forum
Posty: 70
Rejestracja: 15 sty 11, 22:29
BMW: e46 2.0d -> e60 3.0d
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Elblag

#8

Post autor: mundek002 »

slawoos pisze:No właśnie o co chodzi z tym korkiem??Czemu on jest tak ważny? I kolejne pytanie: czy mam go dokręcać mocno czy słabo? Słyszałem już wiele rozmów na temat tego korka, ale ni cholery nie rozumiem jak takie cuś może mieć aż tak wielkie znaczenie?
korek spełnia też rolę zaworka który utrzymuje odpowiednie ciśnienie w układzie, więc jak np. wybija płyn to może być wina korka, a dokręcać raczej mocno nie warto nic to nie da :D
paleta
Bywalec forum
Posty: 399
Rejestracja: 31 mar 12, 22:41
BMW: 316
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Siedlce

#9

Post autor: paleta »

Też mam podobny problem z tym że u mnie jak się silnik nagrzeje to zapala się kontrolka od cieczy. Odkręcam korek i tam ten pływak leży na dnie zbiorniczka - nie wystaje. Cały czas wskazówka w pionie, ciepłe powietrze leci z nawiewów. Czasami jak się zatrzymam to kontrolka potrafi zgasnąć. Ale jak silnik się wystudzi i odkręcam korek to pływak wyskakuje, płyn trzyma normalny poziom. Głupi już jestem gdzie on znika w czasie jazdy. Tzn domyślam się że jak otwiera się duży obieg to wtedy płyn może tam się przelewać i może go być za mało ale dlaczego jak wystygnie to już jest ok z jego poziomem ? No i czy dolewać go jak jest brak na rozgrzanym ? nie chcę żeby go wywaliło jak wystygnie :/
Sharky
Bywalec forum
Posty: 42
Rejestracja: 27 sie 12, 18:28
BMW: 328 Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze

#10

Post autor: Sharky »

Widzisz kurde a ja zaś odkręcam na ciepłym i rzyga przez korek, a na zimnym oczywiście idealny poziom.. i bądź tu mądry :/
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”