328 duże ciśnienie w układzie chłodzenia
-
- Bywalec forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 19 sty 10, 21:51
- BMW: E46 328 iA Touring
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: rzeszow
Witam
Zastanawiam się nad przyczyną dużego ciśnienia w układzie chłodzenia w mojej buni. Wczoraj po około 20km jazdy i zaparkowaniu w garażu usłyszałem syk ze zbiorniczka wyrównawczego, a przy okazji w trakcie jazdy zapaliła się żółta kontrolka ostrzegawcza o niskim stanie płynu. Auto dobrze zapala, trzyma obroty, nie ma problemu z mocą, płyn jest klarowny (nie ma mleczka), olej też wygląda normalnie, auto grzeje bardzo dobrze, a wskazówka stoi idealnie w pionie. Po ostygnięciu auta sprawdziłem poziom płynu i jest właściwy, węże były miękkie.
Co było robione: poprzedni właściciel zmieniał zbiorniczek wyrównawczy (podobno pękł z racji wieku) więc obstawiam, że albo źle odpowietrzył, albo zbiorniczek miał inne powody do pęknięcia.
Drodzy forumowicze, podbudujcie mnie: czy takie objawy to od razu głowica, czy może tylko korek od zbiorniczka, albo inna pierdoła? Dodam, że płynu nigdzie nie wyrzuca (tylko syczy) i ani wody nie ubywa ani oleju nie przybywa.
Zastanawiam się nad przyczyną dużego ciśnienia w układzie chłodzenia w mojej buni. Wczoraj po około 20km jazdy i zaparkowaniu w garażu usłyszałem syk ze zbiorniczka wyrównawczego, a przy okazji w trakcie jazdy zapaliła się żółta kontrolka ostrzegawcza o niskim stanie płynu. Auto dobrze zapala, trzyma obroty, nie ma problemu z mocą, płyn jest klarowny (nie ma mleczka), olej też wygląda normalnie, auto grzeje bardzo dobrze, a wskazówka stoi idealnie w pionie. Po ostygnięciu auta sprawdziłem poziom płynu i jest właściwy, węże były miękkie.
Co było robione: poprzedni właściciel zmieniał zbiorniczek wyrównawczy (podobno pękł z racji wieku) więc obstawiam, że albo źle odpowietrzył, albo zbiorniczek miał inne powody do pęknięcia.
Drodzy forumowicze, podbudujcie mnie: czy takie objawy to od razu głowica, czy może tylko korek od zbiorniczka, albo inna pierdoła? Dodam, że płynu nigdzie nie wyrzuca (tylko syczy) i ani wody nie ubywa ani oleju nie przybywa.
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
To że syczy to nic złego.
Syczy ponieważ ciśnienie ucieka przez korek - tak jak fabryka zaplanowała.
Układ chłodzenia w BMW jest zaprojektowany na zasadzie podciśnienia który wytwarza się podczas pracy silnika.
Wg. mnie nie masz się czym martwić. Przynajmniej nie masz żadnych niepokojących objawów.
Co do zapalania się kontrolki od stanu płynu to sądzę że czujnik się psuję bądź kable są gdzieś przetarte.
Należy to sprawdzić.
Jeżeli masz ochotę to możesz zrobić test na CO2 w układzie chłodzenia, tylko dla własnego "zaspokojenia".
Syczy ponieważ ciśnienie ucieka przez korek - tak jak fabryka zaplanowała.
Układ chłodzenia w BMW jest zaprojektowany na zasadzie podciśnienia który wytwarza się podczas pracy silnika.
Wg. mnie nie masz się czym martwić. Przynajmniej nie masz żadnych niepokojących objawów.
Co do zapalania się kontrolki od stanu płynu to sądzę że czujnik się psuję bądź kable są gdzieś przetarte.
Należy to sprawdzić.
Jeżeli masz ochotę to możesz zrobić test na CO2 w układzie chłodzenia, tylko dla własnego "zaspokojenia".
-
- Bywalec forum
- Posty: 42
- Rejestracja: 27 sie 12, 18:28
- BMW: 328 Ci
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Zabrze
Coś w tym jest dziwnego, u mnie też jest od 2 m-cy motyw taki że jak silnik się trochę rozgrzeje, wychodzi poza niebieskie pole, to się świeci kontrolka od poziomu płynu, i potem raz gaśnie raz się zapala
Co dziwne, moim zdaniem bynajmniej, jak chcę sprawdzić poziom płynu po jedzie, nawet po kilkunastu minutach jak odkręcam płyn jest pod samym korkiem i się wylewa jak chcę go odkręcić, oczywiście sprawdzając poziom na zimnym jest wszystko ok i poziom też w normie... Jeszce zanim sroga zima nadeszła próbowałem odpowietrzyć - nic to niestety nie dało I na razie tak jeżdżę, temp cały czas w normie więc chwilowo sprawę olałem puki zima.
Ale nurtujące jest to niesamowicie..
Co dziwne, moim zdaniem bynajmniej, jak chcę sprawdzić poziom płynu po jedzie, nawet po kilkunastu minutach jak odkręcam płyn jest pod samym korkiem i się wylewa jak chcę go odkręcić, oczywiście sprawdzając poziom na zimnym jest wszystko ok i poziom też w normie... Jeszce zanim sroga zima nadeszła próbowałem odpowietrzyć - nic to niestety nie dało I na razie tak jeżdżę, temp cały czas w normie więc chwilowo sprawę olałem puki zima.
Ale nurtujące jest to niesamowicie..
-
- Bywalec forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 19 sty 10, 21:51
- BMW: E46 328 iA Touring
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: rzeszow
Dzięki za uspokojenie. Z tym testem spalin to podobno było to robione. Auto kupiłem niedawno, jakiś kupiec przede mną ponoć przyjechał właśnie z zestawem do badania spalin w silniku i że niby nic nie znalazł. Pojadę jeszcze do speca od BMW w następnym tygodniu sprawdzić "co kupiłem"to będę wiedział dokładnie co się dzieje. Co do kontrolki to muszę zbadać sprawę, ale podejrzewam, że historia podobna jak i z czujnikiem poziomu oleju, też się zapala raz na jakiś czas i gaśnie. Pewnie TTTM:)
Dzięki za odpowiedzi.
Dzięki za odpowiedzi.
-
- Bywalec forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 19 sty 10, 21:51
- BMW: E46 328 iA Touring
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: rzeszow
No właśnie o co chodzi z tym korkiem??Czemu on jest tak ważny? I kolejne pytanie: czy mam go dokręcać mocno czy słabo? Słyszałem już wiele rozmów na temat tego korka, ale ni cholery nie rozumiem jak takie cuś może mieć aż tak wielkie znaczenie?
-
- Bywalec forum
- Posty: 70
- Rejestracja: 15 sty 11, 22:29
- BMW: e46 2.0d -> e60 3.0d
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Miasto: Elblag
korek spełnia też rolę zaworka który utrzymuje odpowiednie ciśnienie w układzie, więc jak np. wybija płyn to może być wina korka, a dokręcać raczej mocno nie warto nic to nie daslawoos pisze:No właśnie o co chodzi z tym korkiem??Czemu on jest tak ważny? I kolejne pytanie: czy mam go dokręcać mocno czy słabo? Słyszałem już wiele rozmów na temat tego korka, ale ni cholery nie rozumiem jak takie cuś może mieć aż tak wielkie znaczenie?
-
- Bywalec forum
- Posty: 399
- Rejestracja: 31 mar 12, 22:41
- BMW: 316
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Siedlce
Też mam podobny problem z tym że u mnie jak się silnik nagrzeje to zapala się kontrolka od cieczy. Odkręcam korek i tam ten pływak leży na dnie zbiorniczka - nie wystaje. Cały czas wskazówka w pionie, ciepłe powietrze leci z nawiewów. Czasami jak się zatrzymam to kontrolka potrafi zgasnąć. Ale jak silnik się wystudzi i odkręcam korek to pływak wyskakuje, płyn trzyma normalny poziom. Głupi już jestem gdzie on znika w czasie jazdy. Tzn domyślam się że jak otwiera się duży obieg to wtedy płyn może tam się przelewać i może go być za mało ale dlaczego jak wystygnie to już jest ok z jego poziomem ? No i czy dolewać go jak jest brak na rozgrzanym ? nie chcę żeby go wywaliło jak wystygnie :/
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 3 Odpowiedzi
- 2188 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 17 Odpowiedzi
- 4260 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 0 Odpowiedzi
- 2027 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pchoota
-
- 6 Odpowiedzi
- 3889 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 30 Odpowiedzi
- 10997 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Seba97e46
-
- 1 Odpowiedzi
- 1731 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 0 Odpowiedzi
- 735 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Darmiann
-
- 12 Odpowiedzi
- 6188 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariusz1987to
-
- 0 Odpowiedzi
- 1146 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Damian101
-
- 0 Odpowiedzi
- 2002 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Cukier