328 duże ciśnienie w układzie chłodzenia

tanik
Bywalec forum
Posty: 75
Rejestracja: 8 lip 10, 13:09
BMW: 323Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: bychawa

#21

Post autor: tanik »

czujnik nie pokazuje tylko i wyłącze całkowitego braku płynu ale również i jego niedomiar.
to nie jest tak że zakrywa na postoju to nie świeci się wcale, płyn stale krąży. będzie zapowietrzone i będzie za mało o np litr płynu i w zbiorniku ten płyn będzie gdy sprawdzamy na postoju, ale podczas jazdy płyn ze zbiornika idzie do silnika ( tak jak ktos wyżej napisał kto sprawdzał na zapalonym i miał mniej wtedy) i właśnie wtedy sie zapala, dlatego też ta kontrolka nie pali się od razu po przekręceniu kluczyka a dopiero jak przejedzie się trochę, potrafi gasnąć a potem sie zapalać.
oczywiście każdy przypadek jest indywidualny.
ja miałem plyn w zbiorniczku ok i kontrolka czasami mrugała, więc zacząłem od wymiany czujnika po przeczytaniu różnych for i zrobiłem źle, bo to tak samo jakby obwiniać czujnik o pojawienie się rezerwy w baku a nie pojechać na stację;)
poza tym jak komus słabo grzeje to chyba oczywiste że nie jest to wina czujnika poziomu płynu(ale nie można wykluczyć że jest kilka usterek na raz).
pozdrawiam

to jest tak wymyślone żeby świeciło się jak zaczyna się coś dziać a nie dopiero jak będzie zero płynu bo wtedy to trochę za późno na dolewki
Obrazek
Sharky
Bywalec forum
Posty: 42
Rejestracja: 27 sie 12, 18:28
BMW: 328 Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze

#22

Post autor: Sharky »

Ok piszecie że płyn idzie w obieg podczas pracy i jego sprawdzenie na ciepłym silniku będzie rzeczywiście pokazywać że jest za mało, a co w przypadku jak płyn wypluwa na zewnątrz ?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#23

Post autor: MARC »

Gdy zaczyna Ci wyrzucać już płyn to zły znak...
Albo pompa wody nie domaga i nie ma obiegu co powoduje że zaczyna się gotować, lub masz za dużo płynu w układzie.
Ewentualnie w najgorszym wypadku uszczelka pod głowicą przepuszcza Ci spaliny do układu chłodzenia co powoduje zbyt duże ciśnienie i wyrzucanie płynu.
kamil17932
Bywalec forum
Posty: 352
Rejestracja: 7 lis 11, 21:12
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#24

Post autor: kamil17932 »

Przerabiałem to w tym tyg, uszczelka była walnięta miedzy cylindrem a kanałem wodnym i robiło się duże cisnienie i wywalalo plyn do gory.
Sharky
Bywalec forum
Posty: 42
Rejestracja: 27 sie 12, 18:28
BMW: 328 Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze

#25

Post autor: Sharky »

Ehh no więc siłą rzeczy nasuwa się pytanie - mogę to jakoś w łatwy sposób sprawdzić ???
mundek002
Bywalec forum
Posty: 70
Rejestracja: 15 sty 11, 22:29
BMW: e46 2.0d -> e60 3.0d
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Elblag

#26

Post autor: mundek002 »

Sharky pisze: mogę to jakoś w łatwy sposób sprawdzić ???
jedź na stację diagnostyczną i sprawdź płyn na zawartość spalin
Sharky
Bywalec forum
Posty: 42
Rejestracja: 27 sie 12, 18:28
BMW: 328 Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze

#27

Post autor: Sharky »

Nie jestem mechanikiem, ale jakiś "łoś" co ma dwie lewe rączki też nie jestem :D Kontynuując uszczelka jeśli dobrze mi się wydaje jest mniej więcej na wysokości korbowodu, poniżej tłoka tak ? :) Czy więc w przypadku nieszczelności w płynie nie powinien znajdować się olej ? No i skąd spaliny, skoro one w komorze spalania się wytwarzają nad cylindrem ? :)
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#28

Post autor: mariryb »

Nie. UPG jest miedzy blokiem a głowicą. Tłok z korbowodem jest cały w bloku. A w głowicy są zawory i wałki rozrządu..
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Sharky
Bywalec forum
Posty: 42
Rejestracja: 27 sie 12, 18:28
BMW: 328 Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze

#29

Post autor: Sharky »

A ok, co do reszty to spoko wiedziałem, ale myślałem że uszczelka niżej usytuowana jest, cóż człowiek uczy się całe życie, dzięki :)
Sharky
Bywalec forum
Posty: 42
Rejestracja: 27 sie 12, 18:28
BMW: 328 Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze

#30

Post autor: Sharky »

Tak mi przyszło jeszcze do głowy.. Chciałem się zabierać regeneracje Vanosów na wiosnę, ale jak sądzicie, może to ma coś wspólnego z tym ? Nie jest to mój filmik, ale objawy identyczne i tylko na zimnym silniki..
http://www.youtube.com/watch?v=7ZvUSSiZ9s0
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”