[328 Ci] czyszczenie silniczka krokowego, falowanie obr.

Szymi991
Bywalec forum
Posty: 103
Rejestracja: 19 sie 14, 15:51
BMW: e46 coupe 2.2 170KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Naklo

#81

Post autor: Szymi991 »

slawek00022 pisze:posmaruj tylko od strony głowicy ,wystarczy :)
a uszczelki w inter carsie ok 2 zł sztuka . więc nie panikuj :)
uszczelka z Victora Raintza ok 100 zł
To jeszcze nie tak źle :) Tak po prostu ironizuje, po tym jak zobaczyłem ile kosztuje mała okrągła gumka uszczelniająca wtryskiwacz :) ponad 17zł sztuka... Powoli stwierdzam, że BMW jest jak Apple - płaci się za znaczek :D
alegro661
Bywalec forum
Posty: 46
Rejestracja: 23 cze 15, 18:58
BMW: E46 M52B28TU
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: MIELEC

#82

Post autor: alegro661 »

WItam ja panowie miałem od roku problem z falowaniem na zimnym silniku problemem okazał się pęknięta rura od dolotu zaraz przy krokowcu dlatego proponuje jako pierwsze to sprawdzić oczywiście samo usunięcie problemu nie załatwiło sprawy dopóki nie zrobiłem adaptacji silnika w inpie od tamtego momentu zero falowania a falowało bardzo tak że gasł
Szymi991
Bywalec forum
Posty: 103
Rejestracja: 19 sie 14, 15:51
BMW: e46 coupe 2.2 170KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Naklo

#83

Post autor: Szymi991 »

alegro661 pisze:WItam ja panowie miałem od roku problem z falowaniem na zimnym silniku problemem okazał się pęknięta rura od dolotu zaraz przy krokowcu dlatego proponuje jako pierwsze to sprawdzić oczywiście samo usunięcie problemu nie załatwiło sprawy dopóki nie zrobiłem adaptacji silnika w inpie od tamtego momentu zero falowania a falowało bardzo tak że gasł
Dolot u mnie już na samym poczatku sprawdzony i tak od dolotu było wymieniane wszystko....

Dawno się nie odzywałem, a już jestem jakiś czas po wymianie Vanosa na regenerowany i co? I jajco... Jestem trochę zadowolony, bo auto nabrało ewidentnie sporo mocy, lepiej się odpycha, nie ma muła gdy przyspieszam z niższych obrotów na wyższym biegu, ale... no właśnie, ale obroty i tak falują...Może wydaje mi się, że trochę mniej, jednak potrafi nadal zgasnąć, czyli nic z falowaniem się nie zmieniło. Adaptacja oczywiście robiona. Check już nie wyrzuca błędu sond... Już nie wiem co tu może być. Już chyba wszystko zrobione w tym samochodzie. Jeśli mnie mechanik nie okłamał kiedys, gdy dałem przepustnice i krokowy do czyszczenia to już nie mam pomysłu na ten samochód.

Jest coś takiego jak czujnik vanosa? Może to? Jeszcze mam wątpliwości co do wymienionej pzrepływki, poniewaz wymieniłem na używkę, dlatego może też uszkodzona? Dziwne jest to, że falowania nie ma zawsze i czasem są strasznie mocne, a czasem minimalne, dlatego może to mechanizm przepływki?
Widziałem w "Samochód Marzeń - Kup i Zrób" jak robił właśnie BMW i pokazywał jak działa ten mechanizm. Rozebrał przepływkę i widział, że mechanizm się zacina. Planuję jedną z przepływek, które mam rozebrać i też sprawdzić, czy będzie się zacinać. Chociaż z drugiej strony przepływka przeważnie oznacza falowania również na postoju, a tu takich nie mam... no ale skoro falowania nie wystepują za każdym razem to może rzeczywiście ten mechanizm się zacina?

Wiem jedno, że teraz robię tylko naprawy, które nie będą kosztowały, bo stwierdziłęm, że już nie ma sensu szukać przyczyn i płacić w ciemno. W tym tygodniu renowacja felg, letnie oponki i koniec. Jeśli problem z falowaniem nie ustapi to tak za rok auto pod młotek i może e60, albo jakiś niezawodny japończyk

_________________
Czytam i czytam i stwierdziłem, że jeśli to nie wina vanosa to nie musze szukać na forach BMW, tylko poszukam falowanie przy dojazdach ogólnie we wszystkich samochodach i znalazłem na forum mazdy, że to może być wina LPG. Ja to wykreśliłem, ponieważ na benzynie tez mi lekko falują, ALE! Napisali tam, że to właśnie może zmylić, bo może się wydawac, że wina jest gdzieś indziej, ale jeśli pojeżdżę kilkaset kilometrów na benzynie to falowania ustępują, później przez jakiś czas na gazie nie ma i znowu wracają, bo to może być wina wtrysków gazu, słabe albo zalewają... Bardzo ciekawa teoria, którą sprawdzę przetestuję. Pojeżdżę na benie i zwrócę uwage na to, czy cały czas obroty falują czy w końcu ustąpią. Jeśli tak to gazownik będzie musiał się pomęczyć, ponieważ do końca lipca mam jeszcze gwarancję na gaz.
VV0Lf
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 8 lis 15, 12:02
BMW: 318Ci Dakotha
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: sosnowiec

#84

Post autor: VV0Lf »

kurcze, a u mnie na gazie prawie nie faluje, może 500, 900 i spokojne wolne, natomiast na benzynie, zwłaszcza jak zjadę z autostrady to wogóle nie ma wolnych, silnik spada z obrotów do 0, potem jeszcze z 2, 3 razy zgaśnie i 'nauczy' się wolnych, ale faluje wściekle. potrafi się czasem rozbujać 300-1500..
czyli jak nagrzany, mocno. na zimnym bez problemu..dopiero zaczynam szukać, w tym tygodniu zacznę od dolotu. A przy swapie podobno miałem przeglad vanosów i nową odmę..zobaczymy
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#85

Post autor: Jarando »

Silniczek krokowy może znowu jest brudny?
W jakim stanie jest filtr powietrza?

Wysłane z mojego SM-N910C
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
Vaultin
Posty: 1
Rejestracja: 13 paź 16, 17:52
BMW: E46 2.8i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto:

#86

Post autor: Vaultin »

Witam,

Mam problem z falowaniem obrotów.
Latem gdy jest ciepło jest wszystko w porządku, problem robi się późną jesienią i zimą wtedy po odpaleniu samochodu po chwili zaczynają falowac obroty. Problem kończy się gdy na wskazówce jest mniej więcej 70 stopni.

Jeśli ktoś mógłby mi pomóc byłbym wdzięczny
slawek00022
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 30 maja 13, 10:56
BMW: E46 330ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: K-ce

#87

Post autor: slawek00022 »

przy takich objawach jak u Ciebie, czyli temperatura ma wpływ to pierwsze bym wymienił czujnik temperatury silnika
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”