[328 Ci] czyszczenie silniczka krokowego, falowanie obr.

slawek00022
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 30 maja 13, 10:56
BMW: E46 330ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: K-ce

#71

Post autor: slawek00022 »

Szymi991 pisze:
Sikormen94 pisze:Ta bajeczka o ekspercie od tworzyw gumowych trochę taka... śmiać mi się chce.
Ta bajeczka nie wiem czy prawdziwa czy nie prawdziwa, ale chyba nie to jest najważniejsze :D Chodziło mi raczej o to, że warto dowiedzieć się jak działa ten vanos, no i gość w tym artykule wymienił wszystkie objawy, które ja właśnie mam w samochodzie. Nie tylko w tym artykule, ale również na różnych forach ludzie piszą o tym problemie wymieniając te same objawy oraz o tym, że czyszczenie krokowca, wymiana wszystkich podzespołów nie pomoże i to strata kasy, bo właśnie w samym vanosie tkwi wada fabryczna i dopiero po regeneracji wszystkie objawy znikały.
Dziś paczuszka poszła, więc mam nadzieję, że w ten weekend będę mógł się za to zabrać i podzielić się efektami na forum. Mam nadzieję, że to rzeczywiście to i nie będę musiał potrzaskać bemy siekierą...

slawek00022 - uszkodzona tulejka bagnetu, o któej pisałeś wyżej powoduje wyciek? Jeśli tak to u siebie mogę ją wykluczyć, bo u mnie nie ma ani kropli ubytku oleju. Jeżdżę na tym samym od wymiany do wymiany. Jeśli wycieków nie powoduje to może też ją wymienię dla pewności. Majątku na szczęście nie kosztuje.
tak u mnie wypychało olej ,jak masz tam sucho i rurka z bagnetu Ci nie pracuje w tym miejscu to masz oring szczelny :)


co do Vanosów to LEO też wspominał ,że po pewnym czasie trzeba ustawić wałki na znaki na specjalnej blokadzie i założyć Vanosy .
Zła praca wałków ma wpływ na pracę silnika i jego osiągi jak dobrze wiesz .

Ja dałem do zrobienia głowice (uszczelniacze zaworowe ) ,planowanie i poskładany rozrząd na nowych ślizgach ,ustawione wałki i wymienione oringi w Vanosie (lecz na te z alledrogo) "BEISAN SYSTEMS BMW"
Szymi991
Bywalec forum
Posty: 103
Rejestracja: 19 sie 14, 15:51
BMW: e46 coupe 2.2 170KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Naklo

#72

Post autor: Szymi991 »

slawek00022 pisze:
Szymi991 pisze:
Sikormen94 pisze:Ta bajeczka o ekspercie od tworzyw gumowych trochę taka... śmiać mi się chce.
Ta bajeczka nie wiem czy prawdziwa czy nie prawdziwa, ale chyba nie to jest najważniejsze :D Chodziło mi raczej o to, że warto dowiedzieć się jak działa ten vanos, no i gość w tym artykule wymienił wszystkie objawy, które ja właśnie mam w samochodzie. Nie tylko w tym artykule, ale również na różnych forach ludzie piszą o tym problemie wymieniając te same objawy oraz o tym, że czyszczenie krokowca, wymiana wszystkich podzespołów nie pomoże i to strata kasy, bo właśnie w samym vanosie tkwi wada fabryczna i dopiero po regeneracji wszystkie objawy znikały.
Dziś paczuszka poszła, więc mam nadzieję, że w ten weekend będę mógł się za to zabrać i podzielić się efektami na forum. Mam nadzieję, że to rzeczywiście to i nie będę musiał potrzaskać bemy siekierą...

slawek00022 - uszkodzona tulejka bagnetu, o któej pisałeś wyżej powoduje wyciek? Jeśli tak to u siebie mogę ją wykluczyć, bo u mnie nie ma ani kropli ubytku oleju. Jeżdżę na tym samym od wymiany do wymiany. Jeśli wycieków nie powoduje to może też ją wymienię dla pewności. Majątku na szczęście nie kosztuje.
tak u mnie wypychało olej ,jak masz tam sucho i rurka z bagnetu Ci nie pracuje w tym miejscu to masz oring szczelny :)


co do Vanosów to LEO też wspominał ,że po pewnym czasie trzeba ustawić wałki na znaki na specjalnej blokadzie i założyć Vanosy .
Zła praca wałków ma wpływ na pracę silnika i jego osiągi jak dobrze wiesz .

Ja dałem do zrobienia głowice (uszczelniacze zaworowe ) ,planowanie i poskładany rozrząd na nowych ślizgach ,ustawione wałki i wymienione oringi w Vanosie (lecz na te z alledrogo) "BEISAN SYSTEMS BMW"

Rozumiem, że to wszystko zrobiłeś i w końcu pomogło? :P
Ja mam nadzieję, że pomoże samo założenie sprawnego vanosa, bo takiej blokady nie posiadam a o ile mi wiadomo przy podwójnym vanosie nic nie trzeba ustawiać.
slawek00022
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 30 maja 13, 10:56
BMW: E46 330ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: K-ce

#73

Post autor: slawek00022 »

jak ściągniesz pokrywę zaworów to od strony podszybia na końcach wałków masz takie płaskie miejsca i weź sobie kawałek równego kontownika -blaszki i przyłóż na te płaskie miejsca czy się równo pokrywają ,jak tak to nie musisz nic ruszać ,a jak się nie pokrywają to niestety trzeba blokady zakładać i wyrównać .

tak u mnie ta cała operacja się powiodła :) co prawda mam jeszcze problemy z sondami i jednym katem (rzegocze) ale to inna bajka
Szymi991
Bywalec forum
Posty: 103
Rejestracja: 19 sie 14, 15:51
BMW: e46 coupe 2.2 170KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Naklo

#74

Post autor: Szymi991 »

slawek00022 pisze:jak ściągniesz pokrywę zaworów to od strony podszybia na końcach wałków masz takie płaskie miejsca i weź sobie kawałek równego kontownika -blaszki i przyłóż na te płaskie miejsca czy się równo pokrywają ,jak tak to nie musisz nic ruszać ,a jak się nie pokrywają to niestety trzeba blokady zakładać i wyrównać .

tak u mnie ta cała operacja się powiodła :) co prawda mam jeszcze problemy z sondami i jednym katem (rzegocze) ale to inna bajka
Dzięki, sprawdzę to :) Mój vanos niestety dotrze dopiero w poniedziałek :( Nie mogę się doczekać wymiany :D
Jaki masz problem z sondami? Wywala jakieś błędy? Pomóc może adaptacja. Mi pomogła w sumie nie adaptacja sond, a adaptacja przepustnicy. Pozbyłem się tym check'a na rok, ale niedawno znowu powrócił z tymi samymi błędami sond, jednak u mnie też to może wynikać właśnie z uszkodzonego vanosa, dlatego po wymianie robię ponowną adaptację sond i przepustnicy. W razie co to mam dwie sprawne sondy bez końcówek, bo wymieniałem na nowe, bo tak mówił mechanik... Oczywiście sam musiałem się uporać z problemem i po adaptacji wszystko było już ok, więc stare sondy okazały się sprawne.
Szymi991
Bywalec forum
Posty: 103
Rejestracja: 19 sie 14, 15:51
BMW: e46 coupe 2.2 170KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Naklo

#75

Post autor: Szymi991 »

Sorry, że post pod postem, ale mam pytanie, czy przy wymianie vanosa trzeba wymienić uszczelki wtrysków? Na filmach widziałem, że wtryski wyjmują a na w tryskach są 2 małe oringi.
Jeśli tak to może znacie jakieś zamienniki, bo szukałem i tylko oryginalny widziałem za 17zł sztuka!!!!! Chyba pogięło ich za kawałek gumki. oring przeważnie kosztuje 50gr, ale tego rozmiaru nigdzie nie mogę znaleźć....
Proszę o szybką pomoc, ponieważ chcę w końcu zabrać się za wymianę, bo ten zregenerowany niedługo mi zardzewieje jeśli tyle będzie leżeć...
Dodam, że wątpliwości mam przez mechanika, który powiedział mi, żeby zdjąć pokrywę zaworów trzeba wykręcić wtryskiwacze, a na wtryskiwaczach są uszczelki więc byłoby trzeba je wymienić...
slawek00022
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 30 maja 13, 10:56
BMW: E46 330ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: K-ce

#76

Post autor: slawek00022 »

pokrywa zaworów nie ma nic wspólnego z listwą wtryskową . ja listwę wtryskową też wymieniałem na używkę z angola z niższym przebiegiem i jak swoją wyciągnołem to uszczelki trzymały, a auto 220 tyś. nalatane, więc omin sobie ten punkt :)
Szymi991
Bywalec forum
Posty: 103
Rejestracja: 19 sie 14, 15:51
BMW: e46 coupe 2.2 170KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Naklo

#77

Post autor: Szymi991 »

Ok, dzięki!
Czyli rozumiem, że do samej przekładki vanosa wystarczy uszczelka pokrywy i uszczelka między vanosem, a resztą?
slawek00022
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 30 maja 13, 10:56
BMW: E46 330ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: K-ce

#78

Post autor: slawek00022 »

Szymi991 pisze:Ok, dzięki!
Czyli rozumiem, że do samej przekładki vanosa wystarczy uszczelka pokrywy i uszczelka między vanosem, a resztą?
tak jeszcze kup sobie uszczelki na wszystkie śruby do pokrywy (chyba 15 szt.) bo jak miałem nie wymieniane to możesz je mieć twarde.
i całą uszczelkę daj delikatnie na silikon ,bo ja założyłem bez i mi się pociło od strony wydechu a po silikonie suchutko :)
Szymi991
Bywalec forum
Posty: 103
Rejestracja: 19 sie 14, 15:51
BMW: e46 coupe 2.2 170KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Naklo

#79

Post autor: Szymi991 »

Uszczelkę pokrywy zaworów posmarować jeszcze sylikonem? Z dwóch stron? Ja zauważyłem, że od niedawna mi się chyba zaczął pocić z przodu na vanosie, więc dobrze, że akurat to będę robić :)
Te uszczelki śrub trzeba kupić tylko oryginał, czy są jakieś zamienniki (jeśli tak to proszę o link :) ). Jeszcze nie sprawdzałem, ale pewnie za oryginalne zapłacę 100 zł za sztukę znając politykę BMW :)
slawek00022
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 30 maja 13, 10:56
BMW: E46 330ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: K-ce

#80

Post autor: slawek00022 »

posmaruj tylko od strony głowicy ,wystarczy :)
a uszczelki w inter carsie ok 2 zł sztuka . więc nie panikuj :)
uszczelka z Victora Raintza ok 100 zł
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”