325xi drgania karoseri

karambol
Bywalec forum
Posty: 60
Rejestracja: 14 maja 11, 16:47
BMW: 325 xi
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KrK

#1

Post autor: karambol »

Cześć

Od pewnego czasu zauważyłem u siebie w betce przypadłość drgania całej budy przy dużych prędkościach (140/150km/h --> i więcej)
Moje podejrzenia padają na podporę wału, ale wiem że równie dobrze mogą to być pół osie rzednie lub tylne.

Czy miał ktoś podobna przypadłość w e46 X? 325xi, 330xi, 330xd?

Dzięki z góry za pomoc
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#2

Post autor: WKRENTEK77 »

Pierwsze co możesz sprawdzić to może sprawdź koła pod kontem wyważenia i bicia a później cała reszta zawiechy i przeniesienie napędu .
karambol
Bywalec forum
Posty: 60
Rejestracja: 14 maja 11, 16:47
BMW: 325 xi
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KrK

#3

Post autor: karambol »

Kola na bank nie, nowki sztuki dopiero co ważone
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#4

Post autor: Dzidek90 »

Karcze hamulcowe, jak wyglada u Ciebie zawieszenie? Tylna tuleja wahacza przedniego nie ma luzów?
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#5

Post autor: GUMMISS »

To ze wywazone, nie znaczy ze jest dobrze. Jedz do innego zakladu na sprawdzenie. Tak profilaktycznie, no i lepiej zaczac od prostych rzeczy zamiast wymieniac graty za tysiace bez celu i efektu.

Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Munios
Posty: 2
Rejestracja: 23 lip 23, 9:44
BMW: 325xi
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: JR93364
Płeć:

#6

Post autor: Munios »

Hejka, temat trochę stary, nie doszukałem się rozwiązania. Mam ten sam problem. Po wymianie podpory, poduszek silnika i skrzyni, tarcz, ważeniu wału sprawdzeniu kół. 0kolo140/150 km/h wibruje coś jakby z tyłu, ale pewności nie mam. Dodatkowo jak wyrzucę automat na N to trochę ustaje bez obciążenia silnikiem. Bardzo proszę i pomoc bo jestem bliski załamki ☺️
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Auto na podnośnik i rozpędzić się do momentu drgań, druga osoba obserwuje co się dzieje.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
marcus330d
Bywalec forum
Posty: 403
Rejestracja: 16 lis 19, 21:54
BMW: e46 330d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PH94151
Płeć:

#8

Post autor: marcus330d »

karambol pisze: 24 wrz 16, 6:05 Kola na bank nie, nowki sztuki dopiero co ważone
Nówki opony, czy nówki opony+felgi? Dlaczego pytam? Ja jak kupiłem swoje auto to miałem odczuwalne wibracje ale w zakresie 170-190 kmh. Wyważałem trzy razy koła i to nawet z testem drogowym, który nic niepokojącego nie wykazał. Trop był ewidentnie w letnim komplecie kół, bo na zimowym tego nie było.
Finalnie rozwiązanie problemu było trywialne, wystarczyło porządnie oczyścić przylgnie alufelg bo przez lata nazbierały sporo towaru (rdzy z tarcz):

było coś takiego:

Obrazek

takie czyszczenie rozwiązało problem raz na zawsze:

Obrazek
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1672
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#9

Post autor: kosteg »

Wyważenie generalnie jest relatywnie mylące - "jajowatą" felgę da się wyważyć tak aby maszyna pokazywała, że jest ok. A wiadomo, że jeździć to bez wibracji nie będzie. Tu trzeba albo właśnie testu drogowego (też nie daje pewności w przypadku niektórych uszkodzeń) albo ogarniętego wulkanizatora.

Mogą to być też półosie albo wiele innych składowych - tak jak maniek napisał najwięcej dowiemy się będąc pod autem.
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”