Re: [325ti] M54 Opóźniona reakcja na dodawanie gazu
: 1 kwie 12, 18:48
Dzisiaj podłączałem INPE i sprawdzałem wskazania potencjometrów gazu i przepustnicy. Z początku wydawało się, że były ok ale dziwne wydało mi się, że pokazują otwarcie przepustnicy dopiero kiedy mocniej wcisnę gaz. Przy lekkim naciskaniu niby się jeszcze nie otwierała... ale ja byłem prawie pewien, że powinna. Czyli dokładnie ten efekt, o którym pisałem wcześniej, że komp nie podaje większej ilości paliwa bo nie wie, że przepustnica się otwiera. I na potwierdzenie tego, przypadkowo natrafiłem na ten film wskazań z INPY
Film YouTube wskazań INPY
Dokładnie ten sam efekt! Aż mi się dusza raduje! choć kieszeń będzie dużo lżejsza...
-Edit-
No i niestety, to nie przepustnica...
Byłem praktycznie gotowy kupić nową przepustnicę bo wszystkie objawy przemawiały za jej awarią, byłem pewien jak nigdy, ale na szczęście zdecydowałem się na dodatkowy test. Najpierw rozebrałem dolot i sprawdziłem datę produkcji: 2 lipca 2002 czyli jednak poprawiony model!
Nie pozostało mi nic innego, jak zrobić test z kamerą. Umieściłem kamerkę internetową przed przepustnicą, oświetliłem, zamknąłem maskę a obraz z kamerki wyświetliłem na laptopie wraz ze wskazaniami INPY o stopniu otwarcia przepustnicy - aby sprawdzić czy rzeczywiście nie otwiera się przy lekkim dodaniu gazu. I faktycznie, program dobrze pokazuje, przepustnica się nie otwiera gdy lekko naciskam gaz. Nawet przy spokojnym ruszaniu - nie otwiera się! Za to tę rolę przejmuje Zawór Wolnych Obrotów (ICV).
Film YouTube z pracy przepustnicy
Na filmie, na początku widać, że jadę a przepustnica jest szczelnie zamknięta. Ale czy to na pewno jest prawidłowe zachowanie? Mam wrażenie, że gdyby cały system otwierania najpierw ICV a potem EDS działał poprawnie to nie powinno być takiego opóźnienia, choć ten zawór ma jednak swoją bezwładność. I jeżeli to wszystko jest zamierzone i prawidłowe to jest to jakaś pomyłka...
Mam pytanie, czy znalazł by się chętny z Wrocławia z silnikiem M54B25 aby się spotkać i porównać pracę silników?
Chodzi mi o sprawdzenie reakcji na gaz, jak się jeździ przy małej prędkości, przy zmianie biegów itp.
Film YouTube wskazań INPY
Dokładnie ten sam efekt! Aż mi się dusza raduje! choć kieszeń będzie dużo lżejsza...
-Edit-
No i niestety, to nie przepustnica...
Byłem praktycznie gotowy kupić nową przepustnicę bo wszystkie objawy przemawiały za jej awarią, byłem pewien jak nigdy, ale na szczęście zdecydowałem się na dodatkowy test. Najpierw rozebrałem dolot i sprawdziłem datę produkcji: 2 lipca 2002 czyli jednak poprawiony model!
Nie pozostało mi nic innego, jak zrobić test z kamerą. Umieściłem kamerkę internetową przed przepustnicą, oświetliłem, zamknąłem maskę a obraz z kamerki wyświetliłem na laptopie wraz ze wskazaniami INPY o stopniu otwarcia przepustnicy - aby sprawdzić czy rzeczywiście nie otwiera się przy lekkim dodaniu gazu. I faktycznie, program dobrze pokazuje, przepustnica się nie otwiera gdy lekko naciskam gaz. Nawet przy spokojnym ruszaniu - nie otwiera się! Za to tę rolę przejmuje Zawór Wolnych Obrotów (ICV).
Film YouTube z pracy przepustnicy
Na filmie, na początku widać, że jadę a przepustnica jest szczelnie zamknięta. Ale czy to na pewno jest prawidłowe zachowanie? Mam wrażenie, że gdyby cały system otwierania najpierw ICV a potem EDS działał poprawnie to nie powinno być takiego opóźnienia, choć ten zawór ma jednak swoją bezwładność. I jeżeli to wszystko jest zamierzone i prawidłowe to jest to jakaś pomyłka...
Mam pytanie, czy znalazł by się chętny z Wrocławia z silnikiem M54B25 aby się spotkać i porównać pracę silników?
Chodzi mi o sprawdzenie reakcji na gaz, jak się jeździ przy małej prędkości, przy zmianie biegów itp.