[325i 2004] Problem z olejem...

fredi85
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 8 kwie 12, 21:29
BMW: BMW 325 Ci e46 Coupe
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#1

Post autor: fredi85 »

Witam. Posiadam BMW 325 Ci z 2004 roku z przebiegiem 144 tyś km. Mam taki problem otóż od jakiegoś czasu ubywa mi oleju średnio 1l na 1100 km. Jet to silnik M54, z tego co wiem charakteryzuje się on dużym zużyciem oleju ale bierze litr na 10 tyś km a nie na tak jak już wspomniałem. Odkąd mam samochód czyli od 8 miesięcy wymieniłem w nim uszczelkę pod pokrywą zaworów i pod podstawą filtra a także została uszczelniona odma w jednym z serwisów. Byłem już na podwójnej weryfikacji i powiedziano mi że silnik jest suchy i nie ma żadnych wycieków. W takim razie gdzieś ten olej musi się tracić, aktualnie jeżdżę na Castrol 5W 40 C3 Magnatec i ciągle muszę go dolewać szlag mnie już z tym bierze że tak powiem. W grudniu byłem w ASO BMW i wymienili mi olej ze starego 5W40 na Mobil Longlife 5W30 i niestety nie dali żadnej kartki po czym inny serwis dolał mi Castrola 5W 40 po tym jak szczeliła mi uszczelka pod pokrywą zaworów. Dolali 3 litry w sumie a ja kolejne 2 bo ciągle go ubywa. W serwisie innej marki powiedziano mi że olej mi silnik pali o czym świadczy sadza w wydechu i że czeka mnie remont silnika... Może mi ktoś coś doradzić? Pozdrawiam Dzięki z góry! Czy może to być wina tej odmy która zamiast zostać uszczelniona silikonem powinna zostać wymieniona na nową?
Ostatnio zmieniony 28 maja 12, 17:39 przez romanikxxl, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawa tytułu!
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

W pierwsze kolejności sprawdź odmę...
Szkoda że od razu nie wymieniłeś jej tylko ją uszczelniłeś.
Ubywanie oleju może świadczyć o tym że albo uszczelniacze zaworowe masz do wymiany albo uszczelka pod głowicą przepuszcza. Warto sprawdzić czy nie miesza się płynem chłodzącym, ale skoro piszesz o takich ilościach to już dawno ciśnienie by go "wysadziło" korek lub coś innego.
Możesz również sprawdzić stan świec. Nie wymieniać ich lecz zobaczyć jak wyglądają.
Ogólnie rzecz biorąc to ja osobiście wymieniłbym odmę i obserwował. Następnie jeżeli nie pomoże to uszczelniacze na zaworach.
Jeżeli dalej nie byłoby poprawy zostaje do wykonania grubszy remont.
Osobiście sądzę że uszczelniacze.
Zauważyłeś spadek mocy? Falowanie obr. ?
Z doświadczenia nie polecam ASO. Jeżeli chciałbyś wiedzieć dlaczego napiszę PW.
OSA BMW

#3

Post autor: OSA BMW »

Przy tym przebiegu nie powinno sie nic dziac,tak jak Marc napisal wymien odme nie czysc nie plukaj nie dmuchaj tylko wymien
fredi85
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 8 kwie 12, 21:29
BMW: BMW 325 Ci e46 Coupe
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#4

Post autor: fredi85 »

Powiem tak: płyny chłodniczego mi nie ubywa temperatura jest na podziałce pośrodku czyli tak jak powinna. Jedynie ostatnio zaniepokoił mnie taki biały osad suchy na zbiorniku płynu chłodniczego co to może być i o czym świadczyć? Mocy to nie brakuje jedeynie obroty falują jak się włączy klimę to na biegu jałowym obroty skaczą. Auto też mi czasami szarpie jak np. puszczam sprzęgło albo redukuję z 4 na 3 nie zawsze chodzi płynnie przy zmianie biegu. Może coś ze świecami albo sprzęgło? Z kolei z tym olejem wybieram się na dniach na diagnoze co do jego ubutków.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#5

Post autor: MARC »

fredi85 pisze:Powiem tak: płyny chłodniczego mi nie ubywa temperatura jest na podziałce pośrodku czyli tak jak powinna. Jedynie ostatnio zaniepokoił mnie taki biały osad suchy na zbiorniku płynu chłodniczego co to może być i o czym świadczyć? Mocy to nie brakuje jedeynie obroty falują jak się włączy klimę to na biegu jałowym obroty skaczą. Auto też mi czasami szarpie jak np. puszczam sprzęgło albo redukuję z 4 na 3 nie zawsze chodzi płynnie przy zmianie biegu. Może coś ze świecami albo sprzęgło? Z kolei z tym olejem wybieram się na dniach na diagnoze co do jego ubutków.
Wg. mnie biały osad w zbiorniczku płynu chłodzącego to efekt nieszczelności... Pytanie czy płyn jest biały czy tylko osad?
fredi85
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 8 kwie 12, 21:29
BMW: BMW 325 Ci e46 Coupe
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#6

Post autor: fredi85 »

Płyn nie jest biały, nie zauważyłem też żadnych naleciałości w zbiorniku jedynie z zewnątrz jest taki biały osad jakby coś wyciekało spod korka? Poziom płynu chłodniczego jest na max cały czas. Co do tego ubytku oleju to byłem ostatnio u mechanika, a nie żadnego serwisu ASO i też stwierdził na szybko co prawda że silnik jest suchy. Zalecił mi też żebym może zmienił olej na z syntetyka na półsyntetyk ale czy ja wiem czy to dobry pomysł a jak już to jaki olej do 325 Ci? Jaka marka i parametry? Ja myślę o jakimś Valvoline 5W30 lub 5W40? W piatek jadę zrobić porządek z odmą do serwisu w Raciborzu podobno znają się na rzeczy.
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#7

Post autor: romanikxxl »

fredi85 pisze:Płyn nie jest biały, nie zauważyłem też żadnych naleciałości w zbiorniku jedynie z zewnątrz jest taki biały osad jakby coś wyciekało spod korka? Poziom płynu chłodniczego jest na max cały czas. Co do tego ubytku oleju to byłem ostatnio u mechanika, a nie żadnego serwisu ASO i też stwierdził na szybko co prawda że silnik jest suchy. Zalecił mi też żebym może zmienił olej na z syntetyka na półsyntetyk ale czy ja wiem czy to dobry pomysł a jak już to jaki olej do 325 Ci? Jaka marka i parametry? Ja myślę o jakimś Valvoline 5W30 lub 5W40? W piatek jadę zrobić porządek z odmą do serwisu w Raciborzu podobno znają się na rzeczy.
Biały suchy osad na zbiorniku to odparowany płyn chłodniczy.
Castrol z doświadczenia wiem ,że potrafi szybciej znikać z silnika niż inne oleje.
Wymień odmę!
Romanikxxl
fredi85
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 8 kwie 12, 21:29
BMW: BMW 325 Ci e46 Coupe
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#8

Post autor: fredi85 »

Mam się tym martwić czy spać spokojnie co? Mam na myśli ten odparowany płyn?
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#9

Post autor: romanikxxl »

fredi85 pisze:Mam się tym martwić czy spać spokojnie co? Mam na myśli ten odparowany płyn?
Jeżeli stan płynu jest ok,to nie masz się czym martwić bo pewnie płyn został rozlany podczas wlewania do zbiornika ,później odparował i stąd osad.Podobny tworzy się po płynie do spryskiwaczy.Jest to wysychający glikol.
Olej zostaw syntetyczny.Wg.instrukcji normalne zużycie oleju może sięgać do 0,7 l/1000km.
Romanikxxl
maniu008
Bywalec forum
Posty: 44
Rejestracja: 8 lip 11, 7:31
BMW: 316i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Ślesin

#10

Post autor: maniu008 »

co do instrukcji to bym na to spoglądał raczej z przymrużeniem oka, o ile 100ml na 1000km można uznać za normalne to 1l na 1000km już raczej nie. Producenci zabezpieczają się tym przed naprawami gwarancyjnymi pisząc że spalanie oleju może sięgać jak np w samochodach vw 1l na 1000km. Norma bmw to 0,7l ale to i tak chyba troszkę za dużo, stwierdził bym raczej jakąś usterkę lub niedomaganie odmy.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”