[325i 2002] Przepływomierz problemy

Ostrr_83
Posty: 8
Rejestracja: 22 paź 22, 23:46
BMW: BMW 325i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz

[325i 2002] Przepływomierz problemy

Post autor: Ostrr_83 »

Witam, mam problem z przepływomierzem w m54b25, mianowicie auto potrafi falować i szarpać przy drastycznym wciśnięciu gazu na pierwszym biegu. Brak błędu sond stąd wykluczam lewe powietrze. Pojawia się tylko błąd MAF, po usunięciu błędu i odpięciu przepływki jest trochę lepiej, co jest zadziwiające błąd nie powraca. Dopiero po ponownym wpięciu wtyczki pojawia się błąd low input MAF. Sprawdzałem również odczyt z miernika na przewodzie sygnałowym, według mnie działa poprawnie wzrasta napięcie liniowo przy dodawaniu gazu oraz tak samo spada,nie ma żadnych wahań bądź skoków napięcia. Moje pytanie brzmi co może być nie tak, czy przepływka do wymiany, czy szukać lewego powietrza ?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10162
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Podaj kod błędu bmw a najlepiej wklej go odczytanego w inpa.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7114
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

Post autor: scghost »

przeplywomierz ori?
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Ostrr_83
Posty: 8
Rejestracja: 22 paź 22, 23:46
BMW: BMW 325i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz

Post autor: Ostrr_83 »

maniek21112 pisze: 23 paź 22, 11:00 Podaj kod błędu bmw a najlepiej wklej go odczytanego w inpa.
Kod P0102, niestety nie mam inpy
Załączniki
[325i 2002] Przepływomierz problemy - 309492364_616276360189057_110242246331518704_n.jpg
[325i 2002] Przepływomierz problemy - 309492364_616276360189057_110242246331518704_n.jpg (53.1 KiB) Przejrzano 2273 razy
Ostrr_83
Posty: 8
Rejestracja: 22 paź 22, 23:46
BMW: BMW 325i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz

Post autor: Ostrr_83 »

scghost pisze: 23 paź 22, 17:40 przeplywomierz ori?
Siemens, z tego co wiem takie były ori.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10162
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Dla pewności błąd w inpa, oryginalne (siemens) też czasem są niesprawne, rzadko ale zdarza się, ze dwa już wymieniłem :D
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Ostrr_83
Posty: 8
Rejestracja: 22 paź 22, 23:46
BMW: BMW 325i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz

Post autor: Ostrr_83 »

maniek21112 pisze: 24 paź 22, 22:34 Dla pewności błąd w inpa, oryginalne (siemens) też czasem są niesprawne, rzadko ale zdarza się, ze dwa już wymieniłem :D
Sprawdzę jeszcze wiązkę czy nie ma żadnych uszkodzeń. Prawdopodobnie MAF do wymiany.
Ostrr_83
Posty: 8
Rejestracja: 22 paź 22, 23:46
BMW: BMW 325i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz

Post autor: Ostrr_83 »

maniek21112 pisze: 24 paź 22, 22:34 Dla pewności błąd w inpa, oryginalne (siemens) też czasem są niesprawne, rzadko ale zdarza się, ze dwa już wymieniłem :D
Pojeździłem pare tyg bez mafa falowania są znikome i rzadko na gazie jak i na benzynie. Wiązka MAF ładnie przewodzi na każdym pinie. Wpięty MAF pokazuje dobre parametry i zmienia się liniowo, blisko odcinki lekko ponad 400 kg/h, bieg jałowy 12-13kg/h. Po czym z niewiadomych przyczyn na jałowym faluje, a nawet i gaśnie. Krótkoterminowe korekty paliwa spadają na minus na obu bankach. Robiłem również test dymem i zero lewego powietrza. Przepływka w środku jak nowa wygląda zero zabrudzeń. Chyba profilaktycznie wymienię na jakiegoś sprawnego siemensa, bo już pomysły mi się kończą.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10162
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Przy odcince na 3 biegu powinno być zdecydowanie więcej niż lekko ponad 400 kg/h.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Ostrr_83
Posty: 8
Rejestracja: 22 paź 22, 23:46
BMW: BMW 325i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz

Post autor: Ostrr_83 »

maniek21112 pisze: 16 lis 22, 20:16 Przy odcince na 3 biegu powinno być zdecydowanie więcej niż lekko ponad 400 kg/h.
Chciałem podpiąć inpe, żeby przeprowadzić pełną diagnostykę live data, lecz mam błąd połączenia do sterownika, a z tym samym sterownikiem w e39 bezproblemowo się łączy, więc wina po stronie portu obd, bądź dme. Bezpieczniki w porządku oraz bezpieczniki sterownia silnika przy dme również.
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Benzyna”