325 ci twarde weze od chlodnicy

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Cezary-82
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 22 mar 13, 21:45
BMW: E46 330 Ci M Pakiet
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska/Anglia
Województwo: pomorskie
Miasto: Watford/Kwidzyn

#1

Post autor: Cezary-82 »

Witam
Czy po maksymalnym rozgrzaniu silnika czyli powiedzmy po przejechaniu 50km , weze od chlodnicy zarowno gorny jak i dolny powinny byc wciaz miekie jak na zimnym silniku czy naprawde twarde. Nie mam skali porownawczej poniewaz auto kupilem tydzien temu z dziura w chlodnicy na weekendzie ja wymienilem na nowa i wszystko dziala jak powinno tzn. nic nie cieknie, trzyma temp, dmucha cieplym powietrzem. Martwia mnie jednak te dwa weze, co prawda moge je scisnac w palcach, ale lekko nie jest, sa naprawde twarde, moze cos jest nie tak i mam zbyt wysokie cisnienie w ukladzie co w konsekwencji za jakis czas moze miec oplakane skutki.
Prosze o porade.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

Ogólnie to układ chłodzenia w E46 jest zbudowany na zasadzie podciśnienia więc węże po odpaleniu auta powinny być twardsze.
Ciężko mi powiedzieć jakie są Twoje.
Możesz jechać dla świętego spokoju na test CO2 w układzie chłodzenia. Wtedy będziesz miał 100% pewność.
TomekC
Bywalec forum
Posty: 113
Rejestracja: 16 sie 12, 16:19
BMW: E46 318I + LPG
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: MIECHÓW

#3

Post autor: TomekC »

ewentualnie korek chłodnicy do wymiany , na początek sprawdź czy płyny się nie mieszaj , to znaczy olej i płyn w chłodnicy
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#4

Post autor: WKRENTEK77 »

Jeżeli węże robią się twarde w chwilę po odpaleniu no to jest problem ale po przejechaniu 50 km wydaje mi się że jest ok.Tylko właśnie jak twarde? jak kamień czy można je ścisnąć tak mniej więcej do połowy średnicy węża? Tak przynajmniej jest u mnie.
Cezary-82
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 22 mar 13, 21:45
BMW: E46 330 Ci M Pakiet
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska/Anglia
Województwo: pomorskie
Miasto: Watford/Kwidzyn

#5

Post autor: Cezary-82 »

Od momentu odpalenia do osiagniecia temp ok 90 stopni weze sa miekie, pozniej dopiero robia sie twarde moze nie jak kamien, ale raczej nie zgniote ich do polowy srednicy (moze kwestia sily w rekach hehe) zrobilem juz tak moze 200km ale w kolo domu, boje sie wypuscic dalej w trase.
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#6

Post autor: WKRENTEK77 »

Dopóki płyn jest nie rozgrzany węże będą miękkie a póżniej płyn zaczyna się rozprężać zmienia objętość no i siłą rzeczy tworzy się ciśnienie a co za tym idzie węże robią się twardsze.Raczej jest ok jak chcesz to zrób test na co2 tak dla spokojności i śmigaj . Nie zaszkodzi jak co jakiś czas zerkniesz pod maskę na korek czy czasem nie wywala płynu.Jeśli coś zaobserwujesz to wymień korek najlepiej ori taki sam to istotne .
Cezary-82
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 22 mar 13, 21:45
BMW: E46 330 Ci M Pakiet
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska/Anglia
Województwo: pomorskie
Miasto: Watford/Kwidzyn

#7

Post autor: Cezary-82 »

Dzieki Panowie troche ze mnie zeszlo cisnienia, wiecie jak jest kupilem auto tydzien temu i same problemy uszczelka pod klawiatura, chlodnica, problem z chamulcami a mialo byc tak pieknie... jezdze i slucham czy wszystko ok, ale i tak jestem mega zadowolony zamienilem 5 letniego Accorda na 10 letnia Bume i nie zaluje :D
Marcin-e46
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 26 kwie 13, 19:19
BMW: BMW e46 318
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Konin
VIN: FZ91985

#8

Post autor: Marcin-e46 »

Podepne się pod temat silnik m54 padł termostat po czym wymieniłem go na nowy i od momentu kiedy go wymieniłem zaczął się problem z układem zaczęły się robić twarde węże powietrze nie uchodzi z układu po zgaszeniu auta np gasze wieczorem wstaje rano i mam węże dalej twarde głowica wsio ok nie wiem o co już chodzi wina korka ?? Nie puszcza i dlatego tak się dzieje ?? Przy odkreceniu oczywiście wywala płyn w chwili zakrecenia poziom wskazuje na ok po przejechaniu kilku kilometrów zapala się kontrolka od poziomu ... o co tu biega ?? :(
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#9

Post autor: WKRENTEK77 »

Proponuje dobrze odpowietrzyc uklad .
Marcin-e46
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 26 kwie 13, 19:19
BMW: BMW e46 318
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Konin
VIN: FZ91985

#10

Post autor: Marcin-e46 »

WKRENTEK77 pisze:Proponuje dobrze odpowietrzyc uklad .
No I teraz jest miodzio ale zajęło mi to prawie godzinę i wskazówka w pionie siedzi :) tylko teraz 32 stopnie to były 32 stopnie poprzednio nie zwróciłem za bardzo uwagi na to . :beer:
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”