325 Ci jaki plyn chlodzacy?

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Cezary-82
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 22 mar 13, 21:45
BMW: E46 330 Ci M Pakiet
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska/Anglia
Województwo: pomorskie
Miasto: Watford/Kwidzyn

#1

Post autor: Cezary-82 »

Witam i prosze o porade odnosnie plynu chlodniczego, zakupilem dzis nowa chlodnice, ktora jutro planuje wymienic i baniak plynu sprzedawca w sklepie dal mi czerwony zapewniajac ze taki jest odpowiedni do e46 325ci ja natomiast bylem przekonany ze powinien byc zielony lub niebieski.
Gdzie lezy prawda, czy moge zalac uklad czerwonym plynem?
OSA BMW

#2

Post autor: OSA BMW »

A co ma do tego kolor?
Nie sluchaj bredni tylko zalej markowy zalecany plyn do ukladu i wszystko
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#3

Post autor: kuchar »

Kup koncentrat oryginalny Bmw lub Febi (febi niebieski to zamiennik oryginalnego).
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#4

Post autor: romanikxxl »

Romanikxxl
czerep
Posty: 4
Rejestracja: 13 cze 15, 22:55
BMW: e46 330XI
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#5

Post autor: czerep »

Otóż kolor w większości przypadków ( nie jest to regułą ) mówi nam o tym w jakiej technologi jest wykonany płyn i czy nadaje się do starszego typu chłodnic np lutowanych, nowoczesne płyny rozpuszczają luty bo zawierają kwasy i do starych paści zalewa się płyny w technologi IAT który to zazwyczaj jest zielony / niebieski a do nowszych OAT czerwony różowy bezbarwny żółty wystarczy sobie wygoglać
https://pl.wikipedia.org/wiki/Samochodowe_p%C5%82yny_ch%C5%82odz%C4%85ce
poza tym sam koncentrat ma wyższą temp krzepnięcia niż koncentrat rozrobiony, może się to wydawać dziwne ale tak jest. Jeszcze dodam że w przypadku BMW duże znaczenie ma temp wrzenia płynu i jakieś lipne borygo z temp wrzenia bodajże 106 stopni się nie nadaje bo te samochody często jeżdżą z ciśnienie w układzie 2 bary i temperatururą 120 stopni i wtedy Wam rozwala zbiorniczki bo się płyn gotuje :)
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#6

Post autor: hackunek »

kolego ale im wyższe ciśnienie, tym wyższa temperatura wrzenia...
np. zalewając wodę przy ciśnieniu 2 bar będzie wrzeć przy 127c.

a rozrywające się zbiorniczki mają wadę materiału który z czasem kruszeje
Munios
Posty: 2
Rejestracja: 23 lip 23, 9:44
BMW: 325xi
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: JR93364
Płeć:

#7

Post autor: Munios »

Temat stary, ale tylko dodam, że zielony najlepiej widać w lampie UV jak szukacie wycieków.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”