323i sedan S226A jakie macie wrażenia z jazdy?

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
D1_PITER
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 30 lip 14, 15:37
BMW: 323
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:

#1

Post autor: D1_PITER »

Witam

Niedawno kupiłem E46 w którym jest pakiet sportowego dostosowania podwozia S226A. Wcześniej nie miałem jeszcze żadnego BMW i zauważyłem pewną dziwną dla mnie rzecz.

Chodzi o twardość zawieszenia. Rozumiem, że to zawieszenie usportowione i nie będzie komfortu limuzyny ALE:

Czy to normalne, że tył jest znacznie twardszy niż przód? Jak przejeżdżam przez progi zwalniające, czy większe poprzeczne nierówności na drodze czuć, że przód fajnie przechodzi wystarcza skoku zawieszenia i ogólnie przednie zawieszenie uznałbym za takie jakiego bym się spodziewał po usportowionym. Natomiast tył jest za twardy. Mam wrażenie jak by dobijał do odbojów a przecież do odbojów ma dobrych kilka centymetrów. Jak przejeżdżam przez progi zwalniające to przód fajnie tłumi a tył jak by podrzuca co mocno wpływa na komfort podróży także w trasie można to odczuć, że tył jest dosyć nerwowy.

Zastanawiam się czy tak ma być czy ktoś coś namodził w moim tylnym zawieszeniu. Jakieś twardsze sprężyny albo amortyzatory. Tył jest niżej od przodu o jakieś 10-15mm - czy to również normalne? Tak się zastanawiam czy z przodu nie mam czasem S226A a z tyłu coś innego. Jak to rozpoznać? Albo proszę powiedzcie mi jakie Wy macie odczucia podczas jazdy.

Pozdrawiam
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#2

Post autor: mariryb »

proponował bym sprawdzić stan amortyzatorów. Jak są slabe to będą dobijać. Jak kupiłem auto parę lat temu to z przodu były takie, ze na hopce dobijalem przodem.

Tył często wizualnie wygląda ze jest niżej niż przód.
Ostatnio zmieniony 7 sie 14, 23:01 przez mariryb, łącznie zmieniany 1 raz.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#3

Post autor: Krzysiek669 »

Może masz amorki do wymiany już z tyłu ? Sprawdź jakie są dokładnie zamontowane oraz jakie masz sprężyny ? Tył nie powinien być niżej niż przód. Ewidentnie coś jest nie tak.
D1_PITER
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 30 lip 14, 15:37
BMW: 323
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:

#4

Post autor: D1_PITER »

Amortyzatory raczej sprawne. Suche, a na przeglądzie po 80%. Są to BOGE TURBO.

Na sprężyny rzuciłem okiem i je przetarłem, ale żadnych oznaczeń nie znalazłem. Muszę chyba jeszcze dokładniej poszukać.
D1_PITER
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 30 lip 14, 15:37
BMW: 323
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:

#5

Post autor: D1_PITER »

Zdjęcie tylnej sprężyny:
Obrazek

Zdjęcie tylnej osłony:
Obrazek

Zdjęcie tylnego odboju:
Obrazek

Zdjęcie tylnego amortyzatora:
Obrazek

Zdjęcie przedniej sprężyny:
Obrazek
D1_PITER
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 30 lip 14, 15:37
BMW: 323
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:

#6

Post autor: D1_PITER »

Odboje sa odpowiednie - oryginal S226A.

Amortyzatory to Boge/Sachs Advantage czyli chyba tez odpowiednik oryginalu pod S226A.

Przednie sprezyny to oryginal S226A.

A tylne sprezyny wychodziloby na to ze to pakiet sportowego zawieszenia do coupe. Czyli chyba twardziej niz S226A w sednie?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zawieszenie”