323i sedan S226A jakie macie wrażenia z jazdy?
Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
-
- Bywalec forum
- Posty: 39
- Rejestracja: 30 lip 14, 15:37
- BMW: 323
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto:
Witam
Niedawno kupiłem E46 w którym jest pakiet sportowego dostosowania podwozia S226A. Wcześniej nie miałem jeszcze żadnego BMW i zauważyłem pewną dziwną dla mnie rzecz.
Chodzi o twardość zawieszenia. Rozumiem, że to zawieszenie usportowione i nie będzie komfortu limuzyny ALE:
Czy to normalne, że tył jest znacznie twardszy niż przód? Jak przejeżdżam przez progi zwalniające, czy większe poprzeczne nierówności na drodze czuć, że przód fajnie przechodzi wystarcza skoku zawieszenia i ogólnie przednie zawieszenie uznałbym za takie jakiego bym się spodziewał po usportowionym. Natomiast tył jest za twardy. Mam wrażenie jak by dobijał do odbojów a przecież do odbojów ma dobrych kilka centymetrów. Jak przejeżdżam przez progi zwalniające to przód fajnie tłumi a tył jak by podrzuca co mocno wpływa na komfort podróży także w trasie można to odczuć, że tył jest dosyć nerwowy.
Zastanawiam się czy tak ma być czy ktoś coś namodził w moim tylnym zawieszeniu. Jakieś twardsze sprężyny albo amortyzatory. Tył jest niżej od przodu o jakieś 10-15mm - czy to również normalne? Tak się zastanawiam czy z przodu nie mam czasem S226A a z tyłu coś innego. Jak to rozpoznać? Albo proszę powiedzcie mi jakie Wy macie odczucia podczas jazdy.
Pozdrawiam
Niedawno kupiłem E46 w którym jest pakiet sportowego dostosowania podwozia S226A. Wcześniej nie miałem jeszcze żadnego BMW i zauważyłem pewną dziwną dla mnie rzecz.
Chodzi o twardość zawieszenia. Rozumiem, że to zawieszenie usportowione i nie będzie komfortu limuzyny ALE:
Czy to normalne, że tył jest znacznie twardszy niż przód? Jak przejeżdżam przez progi zwalniające, czy większe poprzeczne nierówności na drodze czuć, że przód fajnie przechodzi wystarcza skoku zawieszenia i ogólnie przednie zawieszenie uznałbym za takie jakiego bym się spodziewał po usportowionym. Natomiast tył jest za twardy. Mam wrażenie jak by dobijał do odbojów a przecież do odbojów ma dobrych kilka centymetrów. Jak przejeżdżam przez progi zwalniające to przód fajnie tłumi a tył jak by podrzuca co mocno wpływa na komfort podróży także w trasie można to odczuć, że tył jest dosyć nerwowy.
Zastanawiam się czy tak ma być czy ktoś coś namodził w moim tylnym zawieszeniu. Jakieś twardsze sprężyny albo amortyzatory. Tył jest niżej od przodu o jakieś 10-15mm - czy to również normalne? Tak się zastanawiam czy z przodu nie mam czasem S226A a z tyłu coś innego. Jak to rozpoznać? Albo proszę powiedzcie mi jakie Wy macie odczucia podczas jazdy.
Pozdrawiam
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
proponował bym sprawdzić stan amortyzatorów. Jak są slabe to będą dobijać. Jak kupiłem auto parę lat temu to z przodu były takie, ze na hopce dobijalem przodem.
Tył często wizualnie wygląda ze jest niżej niż przód.
Tył często wizualnie wygląda ze jest niżej niż przód.
Ostatnio zmieniony 7 sie 14, 23:01 przez mariryb, łącznie zmieniany 1 raz.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
- Krzysiek669
- Moderator
- Posty: 3314
- Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
- BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
Może masz amorki do wymiany już z tyłu ? Sprawdź jakie są dokładnie zamontowane oraz jakie masz sprężyny ? Tył nie powinien być niżej niż przód. Ewidentnie coś jest nie tak.
-
- Bywalec forum
- Posty: 39
- Rejestracja: 30 lip 14, 15:37
- BMW: 323
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto:
Amortyzatory raczej sprawne. Suche, a na przeglądzie po 80%. Są to BOGE TURBO.
Na sprężyny rzuciłem okiem i je przetarłem, ale żadnych oznaczeń nie znalazłem. Muszę chyba jeszcze dokładniej poszukać.
Na sprężyny rzuciłem okiem i je przetarłem, ale żadnych oznaczeń nie znalazłem. Muszę chyba jeszcze dokładniej poszukać.
-
- Bywalec forum
- Posty: 39
- Rejestracja: 30 lip 14, 15:37
- BMW: 323
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto:
Odboje sa odpowiednie - oryginal S226A.
Amortyzatory to Boge/Sachs Advantage czyli chyba tez odpowiednik oryginalu pod S226A.
Przednie sprezyny to oryginal S226A.
A tylne sprezyny wychodziloby na to ze to pakiet sportowego zawieszenia do coupe. Czyli chyba twardziej niz S226A w sednie?
Amortyzatory to Boge/Sachs Advantage czyli chyba tez odpowiednik oryginalu pod S226A.
Przednie sprezyny to oryginal S226A.
A tylne sprezyny wychodziloby na to ze to pakiet sportowego zawieszenia do coupe. Czyli chyba twardziej niz S226A w sednie?
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 21 Odpowiedzi
- 18683 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 3 Odpowiedzi
- 3205 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 3415 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: set
-
- 0 Odpowiedzi
- 742 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pawelk-krk
-
- 8 Odpowiedzi
- 1719 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Arkhon
-
- 2 Odpowiedzi
- 1605 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dzidek90
-
- 34 Odpowiedzi
- 7817 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pawko81