[323i M52TU25] Falujące obroty, mała moc, trudne odpalanie

JackoxD
Posty: 7
Rejestracja: 8 kwie 17, 17:28
BMW: E46; 323i; M52TU25
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Ruda Śląska

#1

Post autor: JackoxD »

Cześć,
mechaniką zajmowałem się kilka lat, ale nie diagnozowałem układów elektrycznych, więc jestem początkujący z disem i inpą w mojej beemce.
Ogólne problemy, które chciałbym skonsultować ze znawcami:
- falujące obroty (nie zawsze, ale często. Czasami na zimnym, czasami na gorącym silniku. Podczas diagnozy mocno skakał - aż trzęsło autem)
- Mała moc (kolega z takim samym silnikiem, też z gazem, jak przyśpiesza to wbija go w siedzenie. Mi przyśpiesza jakby miał 120KM, a nie 190KM - w niemczech był robiony chip ze 170KM)
- Trudne odpalanie (baaaardzo często, na zimnym i ciepłym. Około 5-10s kręcenia. Filtr paliwa wymieniony, pompy nie ruszałem).
- Lekko kopci na biało, ale ma bardzo gryzący zapach. Nie da się wytrzymać na zamkniętej hali przy włączonym silniki. I na gazie i na benzynie. Raz na 3 msce (7tyś km) dolewam litr płynu do chłodnicy i litr oleju.

Dane auta:
BMW E46
323i_M52
1998/03
Chciałem zrobić test VANOSa, ze względu na to, że był robiony 2 lata temu u mechanika, który go składał nie z blokadami, a z zaznaczonym markerem położeniem przed wyjęciem. Próbowałem się posiłkować filmami z youtube'a, niestety maja wersja DISa jest nieco inna, a nie chcę zrobić jakiejś głupoty.
Screen błędów disa, i inpy:
https://drive.google.com/open?id=1d0DNKztdFO_7qe0hcrdyJUqQ1-fI4_XA
Film z całości diagnozowania:
https://youtu.be/X7Wdi6732pk

Co było robione w aucie, już po stwierdzonych problemach (z wyjątkiem trudnego odpalania - to doszło ok. 2 miesiące temu)
- ww. naprawa vanosa (oddany do regeneracji)
- wymiana czujnika vanosa ssącego (przed wymianą praktycznie w ogóle nie chciał jeździć, teraz jeździ znośnie) na wysokiej jakości zamiennik
- wymiana przepływki (wyskakiwał błąd, teraz nie wyskakuje) na wysokiej jakości zamiennik (Magnetti Marelli)
- cewka zapłonowa cylindra 1 (wyskakiwał błąd, teraz nie wyskakuje)
- świece
- pompa paliwa

Nie mam kasy, żeby wymieniać części na próbę, dlatego wziąłem się za DISa, żeby być pewnym co jest nie halo. Ale obsługiwać go jeszcze nie potrafię. Może pokierujecie mnie, co mogę więcej zrobić?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

JackoxD pisze: 11 mar 20, 9:00 - wymiana czujnika vanosa ssącego (przed wymianą praktycznie w ogóle nie chciał jeździć, teraz jeździ znośnie) na wysokiej jakości zamiennik
- wymiana przepływki (wyskakiwał błąd, teraz nie wyskakuje) na wysokiej jakości zamiennik (Magnetti Marelli)
Szkoda wyrzucać kasę na tak wysokiej klasy zamienniki..
Przepływomierzem tylko vdo siemens, aż boję się dowiedzieć co za czujnik włożyłeś. Niestety tak nie naprawisz tego auta. Masz zły skład mieszanki, zapewne przez lewe powietrze a dodatkowo brak sygnału z przepływomierza, więc albo ten magnetik umarł albo jest problem z wtyczką/wiązką.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
JackoxD
Posty: 7
Rejestracja: 8 kwie 17, 17:28
BMW: E46; 323i; M52TU25
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Ruda Śląska

#3

Post autor: JackoxD »

Mogę sprawdzić w jakiś sposób tą przepływkę? Ona z 600 zł kosztuje..
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Chyba 800,- obecnie. Tak masa powietrza na wolnych obrotach, po rozgrzaniu i bez odbiorników prądu oraz na 3 biegu przy maksymalnym obciążeniu pod koniec skali obrotomierza. Ale jak masz cały czas błąd, który pokazałeś to nie powinno być w ogóle wskazania.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”