323i m52tu Problem z disą - klapka się nie zamyka

pykpyk
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 30 paź 17, 15:45
BMW: 323i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz

#1

Post autor: pykpyk »

Hej :)

Ostatnio po czyszczeniu krokowca i przepływki zwróciłem uwagę, że disa nie pracuje prawidłowo. Tzn. po odpaleniu zapłonu, czy nawet silnika, nie zaciąga się ta klapka wewnątrz. Wyjąłem disę i sprawdziłem czy membrana jest szczelna. Po zatkaniu tego małego otworu klapka od razu puszczała więc membrana prawdopodobnie uwalona.
Ok, pojechałem na szrot po używkę ori, sprawdziłem czy trzyma ciśnienie - trzyma. Wracam do domu, wymieniam i znowu to samo - cały czas otwarta. Wróciłem na szrot, dostałem jeszcze 2 inne na podmianę i to samo.
Sprawdziłem napięcie na wtyczce i jest niecałe 12V, a dokładnie coś w okolicy 11.85V więc chyba ok. Nie sprawdziłem tylko czy po przygazowaniu w okolicy 4tys obrotów napięcie się zmienia - ale to wg mnie nie powinno mieć znaczenia w tym przypadku.
Pytanie czy mam takiego pecha, że wszystkie 4 miały jakiś problem z zamknięciem klapki czy po prostu coś z wtyczką lub sterownikiem jest nie tak?
Mam zamiar podpiąć pod inpę i sprawdzić jakimś testem czy mogę wymusić jej prace. Czytałem też o aktualizacji sterownika? Nie jestem pewny czy to pomoże.

Będę wdzięczny za jakieś rady jak się do tego tematu zabrać :)
pykpyk
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 30 paź 17, 15:45
BMW: 323i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz

#2

Post autor: pykpyk »

Zrobiłem test disy w inpie i też klapka się nie zamyka, słychać jedynie takie 'cyknięcie' :/
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#3

Post autor: tomx »

Jeśli DISA trzyma ciśnienie to pracuje właściwie, nic innego tam nie wykombinujesz. To silnik decyduje kiedy zamknąć/otworzyć klapę, on robi to zależnie od obecnych potrzeb dostaw powietrza do cylindrów. Ewentualnie do prześledzenia masz wszystkie przewody powietrzne, może któryś ma nieszczelność. Powinieneś słyszeć jak DISA wypuszcza ciśnienie po zgaszeniu samochodu po jeździe, taki specyficzny dźwięk jakby membrana "odpuszczała".
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”