323i m52tu Problem z disą - klapka się nie zamyka
-
- Bywalec forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 30 paź 17, 15:45
- BMW: 323i
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Bydgoszcz
Hej
Ostatnio po czyszczeniu krokowca i przepływki zwróciłem uwagę, że disa nie pracuje prawidłowo. Tzn. po odpaleniu zapłonu, czy nawet silnika, nie zaciąga się ta klapka wewnątrz. Wyjąłem disę i sprawdziłem czy membrana jest szczelna. Po zatkaniu tego małego otworu klapka od razu puszczała więc membrana prawdopodobnie uwalona.
Ok, pojechałem na szrot po używkę ori, sprawdziłem czy trzyma ciśnienie - trzyma. Wracam do domu, wymieniam i znowu to samo - cały czas otwarta. Wróciłem na szrot, dostałem jeszcze 2 inne na podmianę i to samo.
Sprawdziłem napięcie na wtyczce i jest niecałe 12V, a dokładnie coś w okolicy 11.85V więc chyba ok. Nie sprawdziłem tylko czy po przygazowaniu w okolicy 4tys obrotów napięcie się zmienia - ale to wg mnie nie powinno mieć znaczenia w tym przypadku.
Pytanie czy mam takiego pecha, że wszystkie 4 miały jakiś problem z zamknięciem klapki czy po prostu coś z wtyczką lub sterownikiem jest nie tak?
Mam zamiar podpiąć pod inpę i sprawdzić jakimś testem czy mogę wymusić jej prace. Czytałem też o aktualizacji sterownika? Nie jestem pewny czy to pomoże.
Będę wdzięczny za jakieś rady jak się do tego tematu zabrać
Ostatnio po czyszczeniu krokowca i przepływki zwróciłem uwagę, że disa nie pracuje prawidłowo. Tzn. po odpaleniu zapłonu, czy nawet silnika, nie zaciąga się ta klapka wewnątrz. Wyjąłem disę i sprawdziłem czy membrana jest szczelna. Po zatkaniu tego małego otworu klapka od razu puszczała więc membrana prawdopodobnie uwalona.
Ok, pojechałem na szrot po używkę ori, sprawdziłem czy trzyma ciśnienie - trzyma. Wracam do domu, wymieniam i znowu to samo - cały czas otwarta. Wróciłem na szrot, dostałem jeszcze 2 inne na podmianę i to samo.
Sprawdziłem napięcie na wtyczce i jest niecałe 12V, a dokładnie coś w okolicy 11.85V więc chyba ok. Nie sprawdziłem tylko czy po przygazowaniu w okolicy 4tys obrotów napięcie się zmienia - ale to wg mnie nie powinno mieć znaczenia w tym przypadku.
Pytanie czy mam takiego pecha, że wszystkie 4 miały jakiś problem z zamknięciem klapki czy po prostu coś z wtyczką lub sterownikiem jest nie tak?
Mam zamiar podpiąć pod inpę i sprawdzić jakimś testem czy mogę wymusić jej prace. Czytałem też o aktualizacji sterownika? Nie jestem pewny czy to pomoże.
Będę wdzięczny za jakieś rady jak się do tego tematu zabrać
- tomx
- Bywalec forum
- Posty: 274
- Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Gliwice
Jeśli DISA trzyma ciśnienie to pracuje właściwie, nic innego tam nie wykombinujesz. To silnik decyduje kiedy zamknąć/otworzyć klapę, on robi to zależnie od obecnych potrzeb dostaw powietrza do cylindrów. Ewentualnie do prześledzenia masz wszystkie przewody powietrzne, może któryś ma nieszczelność. Powinieneś słyszeć jak DISA wypuszcza ciśnienie po zgaszeniu samochodu po jeździe, taki specyficzny dźwięk jakby membrana "odpuszczała".
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 5 Odpowiedzi
- 1125 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Vit0
-
- 9 Odpowiedzi
- 3304 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Szuma15
-
- 1 Odpowiedzi
- 1692 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: medoff
-
- 6 Odpowiedzi
- 1711 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 2 Odpowiedzi
- 965 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: medoff
-
- 1 Odpowiedzi
- 707 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 1024 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Blacka
-
- 17 Odpowiedzi
- 6756 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: slawek423
-
- 3 Odpowiedzi
- 1054 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MatMat