[323i 2000r.] Pytanie o płyny eksploatacyjne

jarekrk
Bywalec forum
Posty: 381
Rejestracja: 11 wrz 11, 18:54
BMW: 323
Rok produkcji: 199
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: krk

#1

Post autor: jarekrk »

Mam do was pytania trzy;)

1- poprzedni właściciel lał mobil 5W50 , mówił ,że co 10 tys robił wymiane i nie dolewał nic, w sumie kupiłem go jak miał zrobione juz 8k i akurat było tak troche poniżej połowy miarki to by się zgadzało z tym co on mówi bo jeszcze 2k przejechać i zmienić, ale ja na wszelki wypadek kupiłem litr tego oleju , dolałem do pełna i jeżdżę teraz, widzę ,że rzeczywiście bardzo mało go ubywa, i teraz zrobione już jest 12k po tamtej wymianie no i chcę zmienić olej , i tu pytanie, czy ten mobil 5W50 to dobry olej i można ten sam wlać ?
(chciałbym jednak uniknąć płukanki i zabawy z tym związanej)

2- chciałem zmienić też płyn do wspomagania, bo chyba delikatnie koło pompy sączy się już, i jak poprzedni właściciel dolewał to też nie wiem jaki czy nie dolał innego, w sumie nic się nie dzieję , odkąd go kupiłem itp. Ale chciałbym go zmienić to jest różnica jaki płyn wleje ?

3- co ile wymienia się olej w moście? Jeżeli nic się nie dzieje a koleś zarzekał się ,że w 2010 wlewał nowy to jest sens zmieniać?
Ostatnio zmieniony 23 mar 12, 14:26 przez jarekrk, łącznie zmieniany 1 raz.
don’t regret anything you do, cause in the end it makes you, who you are.
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#2

Post autor: romanikxxl »

Po pierwsze to nie ten dział i nie zbyt poprawny tytuł!
Lubrykant- http://pl.wikipedia.org/wiki/Lubrykant :D 8)

Na pozostałe pytania znajdziesz odpowiedź na forum! :szukaj:
Romanikxxl
jarekrk
Bywalec forum
Posty: 381
Rejestracja: 11 wrz 11, 18:54
BMW: 323
Rok produkcji: 199
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: krk

#3

Post autor: jarekrk »

heh ale w którym dziale oleje mam zapytać o pytania nr 2 i 3 ?
Myślałem że tam tylko oleje do silnika chodzi sory, a co do tematu to w ang instrukcji obsługi auta płynu są opisane jako lubricant więc tak napisałem :)
pozdro


Na forum używałem szukajki ale o mobilu były pojedyncze informacje tylko.
don’t regret anything you do, cause in the end it makes you, who you are.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#4

Post autor: MARC »

http://www.czescidobmw.pl

Tam masz wszystko ceny super i obsługa bardzo fachowa oraz miła.

Pkt. 2 - skoro cieknie z węża to albo uszczelka pod zakrętką puszcza (można śmiało wymienić koszt to kilka zł) albo opaska na wężu od spodu przepuszcza...

pkt. 3 - olej w moście jak i skrzyni należy wymieniać raz powiedzmy na kilka lat. Ja osobiście polecam ten zabieg bo nigdy nic nie wiadomo, a jak chcesz zostawić auto dla siebie to zawsze warto.
BadAzz
Bywalec forum
Posty: 514
Rejestracja: 30 paź 11, 10:18
BMW: e46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#5

Post autor: BadAzz »

MARC pisze:http://www.czescidobmw.pl

Tam masz wszystko ceny super i obsługa bardzo fachowa oraz miła.
Nie wiem jak z obsługą, ale te ceny to nie są super. Wymieniałem tydzień temu komplet filtrów i olej, które kupiłem w zwykłym sklepie motoryzacyjnym. Każdy z produktów w http://www.czescidobmw.pl jest droższy o ok. 30zł w porównaniu do zwykłego sklepu.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#6

Post autor: MARC »

BadAzz pisze:
MARC pisze:http://www.czescidobmw.pl

Tam masz wszystko ceny super i obsługa bardzo fachowa oraz miła.
Nie wiem jak z obsługą, ale te ceny to nie są super. Wymieniałem tydzień temu komplet filtrów i olej, które kupiłem w zwykłym sklepie motoryzacyjnym. Każdy z produktów w http://www.czescidobmw.pl jest droższy o ok. 30zł w porównaniu do zwykłego sklepu.
Nie chce wychwalać, każdy może kupować tam gdzie mu się podoba. Masz rację, teraz gdy porównałem np. z allegro to faktycznie... Nie zwróciłem na to uwagi gdyż mam u niego osobiście zniżki, dlatego sugerowałem się swoimi cenami... Tak czy inaczej dla mnie się opłaca.
Sorry za wprowadzenie w błąd z cenami
BadAzz
Bywalec forum
Posty: 514
Rejestracja: 30 paź 11, 10:18
BMW: e46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#7

Post autor: BadAzz »

[quote="MARC] Nie zwróciłem na to uwagi gdyż mam u niego osobiście zniżki, dlatego sugerowałem się swoimi cenami... Tak czy inaczej dla mnie się opłaca.
Sorry za wprowadzenie w błąd z cenami[/quote]

:) To zmienia postać rzeczy! Ładne musisz miec te zniżki! ;)
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#8

Post autor: romanikxxl »

jarekrk pisze:Mam do was pytania trzy;)

1- poprzedni właściciel lał mobil 5W50 , mówił ,że co 10 tys robił wymiane i nie dolewał nic, w sumie kupiłem go jak miał zrobione juz 8k i akurat było tak troche poniżej połowy miarki to by się zgadzało z tym co on mówi bo jeszcze 2k przejechać i zmienić, ale ja na wszelki wypadek kupiłem litr tego oleju , dolałem do pełna i jeżdżę teraz, widzę ,że rzeczywiście bardzo mało go ubywa, i teraz zrobione już jest 12k po tamtej wymianie no i chcę zmienić olej , i tu pytanie, czy ten mobil 5W50 to dobry olej i można ten sam wlać ?
(chciałbym jednak uniknąć płukanki i zabawy z tym związanej)

2- chciałem zmienić też płyn do wspomagania, bo chyba delikatnie koło pompy sączy się już, i jak poprzedni właściciel dolewał to też nie wiem jaki czy nie dolał innego, w sumie nic się nie dzieję , odkąd go kupiłem itp. Ale chciałbym go zmienić to jest różnica jaki płyn wleje ?

3- co ile wymienia się olej w moście? Jeżeli nic się nie dzieje a koleś zarzekał się ,że w 2010 wlewał nowy to jest sens zmieniać?
1.Olej dobry ale możesz również zalać sobie jakiś inny markowy syntetyczny olej który spełnia normy BMW LL 98 i LL01( 0w30,0w40,5w30,5w40) :)
2.Do wspomagania stossuje się olej klasy ATF Dexron 2 D np.Shell ATF Dexron 2 D-21-631. :) pojemnośc zbiornika 1,2l :)
3.Nie ma potrzeby okresowej wymiany oleju w tylnym moście.Olej 75w90 np.Castrol SAF-X0 pojemność ok.0,9l :)
Romanikxxl
jarekrk
Bywalec forum
Posty: 381
Rejestracja: 11 wrz 11, 18:54
BMW: 323
Rok produkcji: 199
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: krk

#9

Post autor: jarekrk »

dzięki za poprawienie tematu i za odpowiedzi

poczytałem też troche o tym oleju i mało jest złych opinii to na razie nie zmieniam na inny.
don’t regret anything you do, cause in the end it makes you, who you are.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#10

Post autor: MARC »

romanikxxl pisze:3.Nie ma potrzeby okresowej wymiany oleju w tylnym moście.Olej 75w90 np.Castrol SAF-X0 pojemność ok.0,9l
Co masz na myśli pisząc okresowej?
Każdy zapomina lub celowo nie wymienia oleju w moście, a jak wiadomo każdy olej ma swoje właściwości które z biegiem czasu tracą wartości.
Dlatego wg. mnie co 3-4lata należy wymienić płyn w moście i skrzyni obowiązkowo.
Później czyta się tematy na forum typu: "Wycie mostu". Ludzie w większości przypadków sami sobie są winni ponieważ nie dokonują systematycznych oraz terminowych wymian płynów jak i części eksploatacyjnych. Usterki silników powstają właśnie od tego m.in.
Każdy kto kiedykolwiek wymienił SOBIE olej w skrzyni na 100% odczuł różnicę, chodź by w zimie przy dużych mrozach (przy bardzo starym oleju na zimnym silniku biegi na początku ciężko "wchodzą" - problem znika po zmianie oleju).
Skrzynia (manual) wchodzi ok 1.1l
Reasumując: o samochód trzeba dbać! kupujesz dla siebie zainwestuj o 100zł więcej i kup oleje do skrzyni oraz mostu.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”