323Ci Ciągłe problemy z układem chłodzenia, a może to uszczelka pod głowicą ?

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
pawelgl
Bywalec forum
Posty: 97
Rejestracja: 29 gru 14, 22:16
BMW: 323Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Okolice Kozienic

#1

Post autor: pawelgl »

Witam, od pewnego czasu borykam się z problemem układu chłodzenia, gdy kupiłem auto już podczas powrotu do domu zauważyłem że kontrolka od poziomu płynu chłodniczego sie zapala i gaśnie, w domu odpowietrzyłem układ i był spokój przez jakieś 5 tyś kilometrów następnie pękł zbiorniczek wyrównawczy kupiłem ori używkę założyłem po 20 km znowu pękł więc zamówiłem nowy MEYLE z korkiem i czujnikiem, problem na trochę ustał, następnie chłodnica poszła, wyciek na żeberkach i była wygięta dołem, wsadziłem nową Nissenes, układ porzadnie odpowietrzony od razu pojawił się wyciek na obudowie termostatu, mikro pękniecie, wymieniony na wahlera i teraz cały czas ubywa płyn, około 2 litry po 200km i tak w kółko auto się nie gotowało trzymało pion jedynie poniżej 3k obrotów nie leciało ciepłe powietrze, aż do dziś gdy podczas trasy 6 km wskazówka wyszła ponad pion, jutro pojadę i zamówię dla Pewności jeszcze nową pompę wody i może postaram się obejrzeć auto od dołu, nie mnie jednak obawiam sie uszkodzenia uszczelki pod głowicą ponieważ podczas tych przygód z układem chłodzenia przegrzałem auto 2 razy. Gdy rano dotykałem węży to były dość twarde. Ewentualnie na co radzicie zwrócić uwagę podczas poszukiwań przyczyny ? Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 9 sty 17, 21:00 przez pawelgl, łącznie zmieniany 1 raz.
Zapraszam do tematu mojego BMW : http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=20557
Obrazek
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#2

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Podjedź do mechanika na test CO2.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
pawelgl
Bywalec forum
Posty: 97
Rejestracja: 29 gru 14, 22:16
BMW: 323Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Okolice Kozienic

#3

Post autor: pawelgl »

W okolicy pytałem i żaden nie ma, zamówiłem test przez internet
Zapraszam do tematu mojego BMW : http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=20557
Obrazek
pawelgl
Bywalec forum
Posty: 97
Rejestracja: 29 gru 14, 22:16
BMW: 323Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Okolice Kozienic

#5

Post autor: pawelgl »

Zapraszam do tematu mojego BMW : http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=20557
Obrazek
kiceq
Bywalec forum
Posty: 135
Rejestracja: 9 maja 15, 18:01
BMW: e46 coupe
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kobylka

#6

Post autor: kiceq »

Te testy dzialaja tylko przy konkretnym przedmuchu, a taki bedziesz mial gdy samochod bedzie slabo odpalal i za autem zobaczysz biala zaslone dymna.. Musisz sprawdzic cisnienie w ukladzie chlodzenia. Generalnie wg moich doswiadczen to na 100 % uszczelka. Uklad bedzie sie rozszczelnial ciagle w innym miejscu. Mialem tak u siebie w n42, nie dopuszczalem do siebie mysli ze to uszczelka i ciagle uszczelnialem uklad i ludzilem sie ze to co innego. Warto jeszcze sprawdzic jedna rzecz, tzn wymienic korek od zbiorniczka na nowy oem(behr).

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
pawelgl
Bywalec forum
Posty: 97
Rejestracja: 29 gru 14, 22:16
BMW: 323Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Okolice Kozienic

#7

Post autor: pawelgl »

No i niestety, chyba najgorszy sceneriusz.. Padnięta uszczelka, według tego testu z allegro. Ktoś kto robił może powiedzieć oreintacyjny koszt wymiany z planowaniem nowymi szpilkami itp ?
Zapraszam do tematu mojego BMW : http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=20557
Obrazek
Awatar użytkownika
SebeQ
Bywalec forum
Posty: 95
Rejestracja: 1 lis 14, 14:00
BMW: E46 318i & 323i
Rok produkcji: 99
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
Lokalizacja: Radom

#8

Post autor: SebeQ »

pawelgl pisze:No i niestety, chyba najgorszy sceneriusz.. Padnięta uszczelka, według tego testu z allegro. Ktoś kto robił może powiedzieć oreintacyjny koszt wymiany z planowaniem nowymi szpilkami itp ?
Robiłem u siebie to samo w 323i, najpierw niech wyjmą głowicę i sprawdzą na szczelność (płaszcz wodny) czy nie jest pęknięta, potem planowanie i wszystko na nowych uszczelkach do tego płyny itp. mi do tego wymienili rozrząd ze ślizgami, bo były zużyte. Widzę, że jesteś z Kozienic ja jestem z Radomia, mi to robili w POLCARsie i mogę ich śmiało polecić w poprzedniej 318i robili to samo i brat jeździ do dziś :good:

Masz faktury do wglądu jeżeli chodzi o koszty:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek
pawelgl
Bywalec forum
Posty: 97
Rejestracja: 29 gru 14, 22:16
BMW: 323Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Okolice Kozienic

#9

Post autor: pawelgl »

Niestety okazało się u mnie ze uszczelka jest cała, głowica jest pęknięta, czekam na kuriera z inną głowica :)
Zapraszam do tematu mojego BMW : http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=20557
Obrazek
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#10

Post autor: Samniewiemkto »

wam głowice pękają, a ja mam tanio na zbyciu z 330i... tyle, że pewnie by nie podeszła...
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”