[323Ci 99r, m52tub25] Alternator? Regulator napięcia?

Tymoteusz1337
Posty: 4
Rejestracja: 2 lip 17, 20:21
BMW: E46 Coupe 323
Rok produkcji: 99
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Złotoryja

#1

Post autor: Tymoteusz1337 »

Witam, mam pewien problem z moim 323Ci z 99r. Mianowicie, kiedyś przestał działać mi rozrusznik, auto nie reagowało na przekręcenie kluczyka. Został wyciągnięty rozrusznik, ale spec od rozruszników sprawdził i stwierdził, że jest wszystko dobrze. Kiedy auto postało kilka dni, założyłem znów rozrusznik i auto zaczęło normalnie palić (rozrusznik zaczął kręcić). Aż do tamtego tygodnia, czyli jakieś 3 miesiące później. Dodam tylko, ze przed ta sytuacja rozładował mi się akumulator, nowy akumulator i to dość spory, future centra (nie pamietam specyfikacji). Odpaliłem autko pojechałem do apteki. Auto stało z 20 minut zgaszone, kiedy spróbowałem odpalić, zero reakcji znowu na kluczyk. Odpaliłem na pych, auto normalnie zapaliło, ale zegary nie chodziły. Nie działało nicz prócz obrotomierza i dwóch kontrolek, od oleju i aku, które świeciły na czerwono. Dopiero przy kolejnym odpaleniu na pych zegary zaczęły działać. Rozrusznik nie działa do tej pory i dodam, ze przy przekręceniu kluczyka, aby odpalić auto, tak jakby mi spadało napięcie w instalacji czy coś. Kiedy gra mi na przykład radio, i przekręcę kluczyk by spróbować je odpalić, radio się wyłącza, tak samo z dmuchawa. Po przekręceniu kluczyka nie wieje.

Czy po tych objawach jakieś stwierdzenia można wysnuć? Dodam, ze nie mam możliwości zmierzenia napięcia na dzień dzisiejszy, bo auto jest w Polsce ze względu na to, iż w dzień wyjazdu odmówiło mi właśnie posłuszeństwa. Z góry dziekuje

Edyt/ Chyba niewłaściwy dział, ale już trudno. Mam jeszcze drugi problem. Podłączyłem urządzenie od wykrywania błędów (już nawet nie pameitam co to było) i pokazało mi błędy: p0101, oraz p0170. Check się nie pali, ale auto poniżej 3000 obr. wkręca się mocno dziwnie. Ma takie jedno/dwa szarpnięcia koło 2.5/3k obrotow i później dopiero idzie, w tym miejscu dodam, że zmieniałem świece na nowki, cały dolot z febi nowy, nowe fajki, wymieniłem też uszczelkę pod pokrywą zaworów, bo miałem olej na świecach i falował. Jakieś opinie? Skąd te szarpnięcia na niskich oraz te błędy?
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#2

Post autor: GUMMISS »

Same kody bez narzędzia jakim były odczytane są bezużyteczne. Najlepiej podłącz INPA. Co do rozruchu obstawiam słaby przepływ prądu na linii akumulator-rozrusznik. Jest trochę połączeń i praktycznie wszędzie może być problem. Klema, klema pirotechniczna, śruba pod maską, podłączenie alternatora, podłączenie rozrusznika. Może problemy z masą w różnych miejscach, przy aku, przy silniku........

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Tymoteusz1337
Posty: 4
Rejestracja: 2 lip 17, 20:21
BMW: E46 Coupe 323
Rok produkcji: 99
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Złotoryja

#3

Post autor: Tymoteusz1337 »

Wlasnie myślałem o regulatorze napięcia. Nie sprawdzałem napięcia, ale alternator nie doładowywuje mi aku, w dodatku. Podłączenie rozrusznika na 100% jest git, tak samo klemy przy akumulatorze i śruba pod maską również dobrze. Pozostaje albo ta klema pirotechniczna, alternator, albo właśnie ten regulator napiecia, ale dzięki za odpowiedz.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#4

Post autor: scghost »

no jesli aku nie jest ladowany tak jak powinien, to nawet najlepszy padnie predzej czy pozniej
wiec pomiar napiecia w trakcie pracy silnika w pierwszej kolejnosci

p0101 to blad przeplywki, wiec moze miec znaczny wplyw na prace silnika, ale ja bym sugerowal najpierw rozwiazac problem pradu a potem sie za to brac
a p0170 to blad mieszanki, moze wynikac z poprzedniego
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Tymoteusz1337
Posty: 4
Rejestracja: 2 lip 17, 20:21
BMW: E46 Coupe 323
Rok produkcji: 99
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Złotoryja

#5

Post autor: Tymoteusz1337 »

Wiec odpalę ją (oczywiście na pych :D), postaram się zmierzyć napięcie i podzielić się tutaj wynikami mojego testu, bo raczej bez mierzenia się nie obejdzie. Jeszcze zobaczę w teście na liczniku jakie mi napięcie będzie pokazywało.

A właśnie co do tych błędów, to poczekam, aż rozwiążę ten problem z prądem, dopiero się za błędy wezmę, dodam, że niedawno nawet mi zgasła dwa razy i paliło się EML i nie wchodziła wyżej niż 2 tysiące. Dopiero jak pojezdzilem z odpieta przepływką, to zgasło EML.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”