[323Ci 1999] Dziwny wyciek z układu chłodzenia

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Waldek6987
Bywalec forum
Posty: 42
Rejestracja: 2 sty 13, 11:13
BMW: E46 323Ci
Rok produkcji: 99
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Malbork

#1

Post autor: Waldek6987 »

Witam , jestem nowy na forum i mam nadzieję że nie złamię obowiązujących tu zasad :)

A więc w wyżej wymienionym aucie jest wymienioy Filtr powietrza i jego obudowa która była źle docięta , przez co po zamknięciu pokrywy silnika naciskała na kolanko skutkiem czego w miejscu jego łączenia z chłodnicą powstał widoczny tutaj wyciek

co widoczne jest na poniższej fotografii

Obrazek
Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro

obudowa została już odpowiednio docięta niestety wyciek nie ustąpił -choć znacznie się zmniejszył .

I tu pytanie Panowie :

- czy wystarczy wymiana wyżej wymienionego kolanka ? , a może jest tam jakaś uszczelka do wymiany ? czy też trzeba będzie ingerować w sam króciec chłodnicy ... :x

Pomóżcie proszę , .... jak przyjdzie wiosna to wyciek na pewno się powiększy
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

http://realoem.com/bmw/partgrp.do?model=AM11&mospid=47636&hg=17
Jeżeli cieknie z kolanka to trzeba wymienić cały wąż.
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#3

Post autor: WKRENTEK77 »

najlepiej i najbezpieczniej będzie wymienić cały wąż tak jak napisał kolega MARC choćby z racji ciśnienia jakie panuje w układzie ale skoro piszesz że ten wyciek po dopasowaniu tej osłony się zmniejszył to znaczy że ów przewód zaczyna się odkształcać do stanu pierwotnego i za niebawem będzie wsio ok,może warto chwilkę doczekać i możę zaoszczędzicz sobie wydatku no chyba że nic się nie zmieni w temacie to niestety wymiana .
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#4

Post autor: MARC »

WKRENTEK77 pisze:najlepiej i najbezpieczniej będzie wymienić cały wąż tak jak napisał kolega MARC choćby z racji ciśnienia jakie panuje w układzie ale skoro piszesz że ten wyciek po dopasowaniu tej osłony się zmniejszył to znaczy że ów przewód zaczyna się odkształcać do stanu pierwotnego i za niebawem będzie wsio ok,może warto chwilkę doczekać i możę zaoszczędzicz sobie wydatku no chyba że nic się nie zmieni w temacie to niestety wymiana .
Cena za wąż to ok. 80zł więc nie duże pieniądze.
Waldek6987
Bywalec forum
Posty: 42
Rejestracja: 2 sty 13, 11:13
BMW: E46 323Ci
Rok produkcji: 99
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Malbork

#5

Post autor: Waldek6987 »

A jak wygląda tam sprawa uszczelnienia, uszczelka jest elementem chłodnicy czy wspomnianego węża?
TomekC
Bywalec forum
Posty: 113
Rejestracja: 16 sie 12, 16:19
BMW: E46 318I + LPG
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: MIECHÓW

#6

Post autor: TomekC »

panowie na tych szybkozłączkach wystarczy same oringi zmienić , szkoda kasy na cały przewód , u siebie wymieniłem wszystkie możliwe bo BMW nie przyłożyło się do jakości materiału i po 18kkm większość była jak z plastiku ów oring jet w tym kolanku , zdejmij kolanko wyjmij oring i kup w sklepie motoryzacyjnym koszt jednego około 50gr
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#7

Post autor: WKRENTEK77 »

skoro są tam oringi to nie ma co się zastanawiać wymienić i będzie po kłopocie!
Waldek6987
Bywalec forum
Posty: 42
Rejestracja: 2 sty 13, 11:13
BMW: E46 323Ci
Rok produkcji: 99
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Malbork

#8

Post autor: Waldek6987 »

To świetnie! idę i podaję model , cy trzeba będzie na wymiar dobierać ?
Waldek6987
Bywalec forum
Posty: 42
Rejestracja: 2 sty 13, 11:13
BMW: E46 323Ci
Rok produkcji: 99
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Malbork

#9

Post autor: Waldek6987 »

Tak czy siak , to jutro kupię jak dam radę i zaraz po montażu dam znać czy problem rozwiązany :)
TomekC
Bywalec forum
Posty: 113
Rejestracja: 16 sie 12, 16:19
BMW: E46 318I + LPG
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: MIECHÓW

#10

Post autor: TomekC »

najlepiej weź stary do reki i do sklepu
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”