320i Wentylator chłodnicy elektryczny czy visco? Wiatrak chodzi caly czas.

Damian102
Posty: 9
Rejestracja: 17 cze 16, 16:25
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#1

Post autor: Damian102 »

Witam was wszystkich serdecznie!

Mam do was pytanko. Moje BMW to e46 320i 150km benzyna, rok 1998/12 i irytuje mnie jedna rzecz:
1 - Mam wentylator chłodnicy elektryczny czy visco? (Zdjęcia niżej)
2 - Czy jeżeli mam visco to czy jest normalne, ze wentylator kreci się zaraz po odpaleniu silnika i wyłącza się dopiero razem z jego zgaszeniem?
3 - Czy visco wydaje gdy silnik jest rozgrzany (przy przyspieszaniu) dźwięk podobny do silnego odkurzacza?

Szukałem na forum al ciężko było mi stwierdzić czy mam elektryczny czy własnie visco...

Pozdrawiam was serdecznie Damian! :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 17 cze 16, 20:42 przez Damian102, łącznie zmieniany 5 razy.
adamusiek
Moderator
Posty: 3767
Rejestracja: 6 sty 12, 14:01
BMW: E83
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#2

Post autor: adamusiek »

popraw tytuł na regulaminowy
roth
Bywalec forum
Posty: 212
Rejestracja: 25 gru 15, 22:47
BMW: E46 325CI Cabrio
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto:

#3

Post autor: roth »

Visco jest wtedy gdy napęd przekazywany jest z pompy wody - śmigło połączone jest z silnikiem ze tak powiem
INPA
P.A. SOFT 1.4
Damian102
Posty: 9
Rejestracja: 17 cze 16, 16:25
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#4

Post autor: Damian102 »

roth pisze:Visco jest wtedy gdy napęd przekazywany jest z pompy wody - śmigło połączone jest z silnikiem ze tak powiem
Wyglada na to co widac na drugim zdjeciu, ze Wentylator jest podlaczony do paska, lecz nie jestem powien czy o to Ci chodzi, moze ktos jeszcze sie wypowie? :)
pawlo2404
Przyjaciel forum
Posty: 1583
Rejestracja: 18 sty 13, 8:12
BMW: Bmw e46 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kobylka
VIN: Km66970

#5

Post autor: pawlo2404 »

Masz visko i elektryczny do Klimy.
Tak kręci razem się z silnikiem wolno,gdy uzyska np.,100 stopni załącza się i kręci się szybko
Tak jest głośne ,ale pewnie nie słyszałeś jak chodzi w 4,4 litra :)
Damian102
Posty: 9
Rejestracja: 17 cze 16, 16:25
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#6

Post autor: Damian102 »

Dziekuje Ci bardzo! :) Tak dokladnie z przodu jest elektryczny od klimy, to mnie uspokoiłeś.. uff ;) Powiedz mi jeszcze czy w tescie zegarow nr. 7 pokazuje temperature od ecu? Poniewaz u mnie temperatura nie przekracza 80C i nie wiem czy nie przeklamuje czasem bo jeszcze 100C nie widzialem...
kuboleoss
Bywalec forum
Posty: 175
Rejestracja: 3 wrz 15, 17:44
BMW: E46 M43TU B19
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto:

#7

Post autor: kuboleoss »

tak jak kolega wyżej napisał masz wisko a wisko działa tak że kiedy silnik jest zimny chodzi powoli tak ze je nawet ręką zatrzymasz(ale lepiej nie próbuj - możesz wziąc coś zamiast ręki:D jak jest zepsute to będzie się szybko kręcić nawet na zimnym i niełatwo je wtedy zatrzymać bo kreci się praktyczne wraz z obrotami silnika kiedy jest zepsute i silnik wolniej nagrzewa się bo wisko go studzi ). A kiedy juz złapie wysoką temp silnik (nie wiem jaką dokładnie ale taką jak BMW przewidziało żeby wentylator zaczął porządnie studzić) to powinno się szybciej kręcić9i trudniej je zatryzmać) żeby go wystudzić.
A ten elektryczny wentylator to od klimy masz.
Pozdro
Damian102
Posty: 9
Rejestracja: 17 cze 16, 16:25
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#8

Post autor: Damian102 »

kuboleoss pisze:tak jak kolega wyżej napisał masz wisko a wisko działa tak że kiedy silnik jest zimny chodzi powoli tak ze je nawet ręką zatrzymasz(ale lepiej nie próbuj - możesz wziąc coś zamiast ręki:D jak jest zepsute to będzie się szybko kręcić nawet na zimnym i niełatwo je wtedy zatrzymać bo kreci się praktyczne wraz z obrotami silnika kiedy jest zepsute i silnik wolniej nagrzewa się bo wisko go studzi ). A kiedy juz złapie wysoką temp silnik (nie wiem jaką dokładnie ale taką jak BMW przewidziało żeby wentylator zaczął porządnie studzić) to powinno się szybciej kręcić9i trudniej je zatryzmać) żeby go wystudzić.
A ten elektryczny wentylator to od klimy masz.
Pozdro

Dziekuje Ci za odpowiedz, sprawdze jutro jak sie kreci :)

A jak jest z ta temperatura w tescie nr. 7? pokazuje temperature od ecu? Poniewaz u mnie temperatura nie przekracza 80C i nie wiem czy nie przeklamuje czasem, bo jeszcze 100C nie widzialem... Jaka powinna byc normalna temperatura pracy silnika 2.0 150km benzynka? :)

EDIT BY ZIBI: Nie piszemy posta pod postem!
lukando
Posty: 9
Rejestracja: 7 cze 16, 15:10
BMW: BMW e46 320Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LPU

#9

Post autor: lukando »

Witam was serdecznie.
Na trzecim zdjęciu które wrzucił w pierwszym poście tutaj kolega Damian102, na pierwszym planie widać taką czarną kostkę (opisana numerami 6411...).
Z tego co tu ustaliliście to jest to wentylator na wisko. Ja u siebie mam wentylator elektryczny i mam na obudowie wentylatora miejsce na taką kostkę , ale kostki ni widu ni słychu. Orientujecie się co to za kostka i czy w przypadku wentylatora elektrycznego też powinna być?
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#10

Post autor: scghost »

lukando pisze: Witam was serdecznie.
Na trzecim zdjęciu które wrzucił w pierwszym poście tutaj kolega Damian102, na pierwszym planie widać taką czarną kostkę (opisana numerami 6411...).
Z tego co tu ustaliliście to jest to wentylator na wisko. Ja u siebie mam wentylator elektryczny i mam na obudowie wentylatora miejsce na taką kostkę , ale kostki ni widu ni słychu. Orientujecie się co to za kostka i czy w przypadku wentylatora elektrycznego też powinna być?
Pozdrawiam!
kostka o ktorej mowisz to tzw czujnik AUC (brzydkich zapachow)
w samochodach z wentylatorem elektrycznym tez wystepuje i jest na to miejsce na obudowie wentylatora
jezeli masz automatyczna klime to powinienes tez miec ten czujnik
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”