320i Wentylator chłodnicy elektryczny czy visco? Wiatrak chodzi caly czas.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 17 cze 16, 16:25
- BMW: E46
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto:
Witam was wszystkich serdecznie!
Mam do was pytanko. Moje BMW to e46 320i 150km benzyna, rok 1998/12 i irytuje mnie jedna rzecz:
1 - Mam wentylator chłodnicy elektryczny czy visco? (Zdjęcia niżej)
2 - Czy jeżeli mam visco to czy jest normalne, ze wentylator kreci się zaraz po odpaleniu silnika i wyłącza się dopiero razem z jego zgaszeniem?
3 - Czy visco wydaje gdy silnik jest rozgrzany (przy przyspieszaniu) dźwięk podobny do silnego odkurzacza?
Szukałem na forum al ciężko było mi stwierdzić czy mam elektryczny czy własnie visco...
Pozdrawiam was serdecznie Damian!
Mam do was pytanko. Moje BMW to e46 320i 150km benzyna, rok 1998/12 i irytuje mnie jedna rzecz:
1 - Mam wentylator chłodnicy elektryczny czy visco? (Zdjęcia niżej)
2 - Czy jeżeli mam visco to czy jest normalne, ze wentylator kreci się zaraz po odpaleniu silnika i wyłącza się dopiero razem z jego zgaszeniem?
3 - Czy visco wydaje gdy silnik jest rozgrzany (przy przyspieszaniu) dźwięk podobny do silnego odkurzacza?
Szukałem na forum al ciężko było mi stwierdzić czy mam elektryczny czy własnie visco...
Pozdrawiam was serdecznie Damian!
Ostatnio zmieniony 17 cze 16, 20:42 przez Damian102, łącznie zmieniany 5 razy.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 17 cze 16, 16:25
- BMW: E46
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto:
Wyglada na to co widac na drugim zdjeciu, ze Wentylator jest podlaczony do paska, lecz nie jestem powien czy o to Ci chodzi, moze ktos jeszcze sie wypowie?roth pisze:Visco jest wtedy gdy napęd przekazywany jest z pompy wody - śmigło połączone jest z silnikiem ze tak powiem
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 1583
- Rejestracja: 18 sty 13, 8:12
- BMW: Bmw e46 330i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Kobylka
- VIN: Km66970
Masz visko i elektryczny do Klimy.
Tak kręci razem się z silnikiem wolno,gdy uzyska np.,100 stopni załącza się i kręci się szybko
Tak jest głośne ,ale pewnie nie słyszałeś jak chodzi w 4,4 litra
Tak kręci razem się z silnikiem wolno,gdy uzyska np.,100 stopni załącza się i kręci się szybko
Tak jest głośne ,ale pewnie nie słyszałeś jak chodzi w 4,4 litra
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 17 cze 16, 16:25
- BMW: E46
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto:
Dziekuje Ci bardzo! Tak dokladnie z przodu jest elektryczny od klimy, to mnie uspokoiłeś.. uff Powiedz mi jeszcze czy w tescie zegarow nr. 7 pokazuje temperature od ecu? Poniewaz u mnie temperatura nie przekracza 80C i nie wiem czy nie przeklamuje czasem bo jeszcze 100C nie widzialem...
-
- Bywalec forum
- Posty: 175
- Rejestracja: 3 wrz 15, 17:44
- BMW: E46 M43TU B19
- Rok produkcji: 0
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto:
tak jak kolega wyżej napisał masz wisko a wisko działa tak że kiedy silnik jest zimny chodzi powoli tak ze je nawet ręką zatrzymasz(ale lepiej nie próbuj - możesz wziąc coś zamiast ręki:D jak jest zepsute to będzie się szybko kręcić nawet na zimnym i niełatwo je wtedy zatrzymać bo kreci się praktyczne wraz z obrotami silnika kiedy jest zepsute i silnik wolniej nagrzewa się bo wisko go studzi ). A kiedy juz złapie wysoką temp silnik (nie wiem jaką dokładnie ale taką jak BMW przewidziało żeby wentylator zaczął porządnie studzić) to powinno się szybciej kręcić9i trudniej je zatryzmać) żeby go wystudzić.
A ten elektryczny wentylator to od klimy masz.
Pozdro
A ten elektryczny wentylator to od klimy masz.
Pozdro
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 17 cze 16, 16:25
- BMW: E46
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto:
kuboleoss pisze:tak jak kolega wyżej napisał masz wisko a wisko działa tak że kiedy silnik jest zimny chodzi powoli tak ze je nawet ręką zatrzymasz(ale lepiej nie próbuj - możesz wziąc coś zamiast ręki:D jak jest zepsute to będzie się szybko kręcić nawet na zimnym i niełatwo je wtedy zatrzymać bo kreci się praktyczne wraz z obrotami silnika kiedy jest zepsute i silnik wolniej nagrzewa się bo wisko go studzi ). A kiedy juz złapie wysoką temp silnik (nie wiem jaką dokładnie ale taką jak BMW przewidziało żeby wentylator zaczął porządnie studzić) to powinno się szybciej kręcić9i trudniej je zatryzmać) żeby go wystudzić.
A ten elektryczny wentylator to od klimy masz.
Pozdro
Dziekuje Ci za odpowiedz, sprawdze jutro jak sie kreci
A jak jest z ta temperatura w tescie nr. 7? pokazuje temperature od ecu? Poniewaz u mnie temperatura nie przekracza 80C i nie wiem czy nie przeklamuje czasem, bo jeszcze 100C nie widzialem... Jaka powinna byc normalna temperatura pracy silnika 2.0 150km benzynka?
EDIT BY ZIBI: Nie piszemy posta pod postem!
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 7 cze 16, 15:10
- BMW: BMW e46 320Ci
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: LPU
Witam was serdecznie.
Na trzecim zdjęciu które wrzucił w pierwszym poście tutaj kolega Damian102, na pierwszym planie widać taką czarną kostkę (opisana numerami 6411...).
Z tego co tu ustaliliście to jest to wentylator na wisko. Ja u siebie mam wentylator elektryczny i mam na obudowie wentylatora miejsce na taką kostkę , ale kostki ni widu ni słychu. Orientujecie się co to za kostka i czy w przypadku wentylatora elektrycznego też powinna być?
Pozdrawiam!
Na trzecim zdjęciu które wrzucił w pierwszym poście tutaj kolega Damian102, na pierwszym planie widać taką czarną kostkę (opisana numerami 6411...).
Z tego co tu ustaliliście to jest to wentylator na wisko. Ja u siebie mam wentylator elektryczny i mam na obudowie wentylatora miejsce na taką kostkę , ale kostki ni widu ni słychu. Orientujecie się co to za kostka i czy w przypadku wentylatora elektrycznego też powinna być?
Pozdrawiam!
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7215
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
kostka o ktorej mowisz to tzw czujnik AUC (brzydkich zapachow)lukando pisze: Witam was serdecznie.
Na trzecim zdjęciu które wrzucił w pierwszym poście tutaj kolega Damian102, na pierwszym planie widać taką czarną kostkę (opisana numerami 6411...).
Z tego co tu ustaliliście to jest to wentylator na wisko. Ja u siebie mam wentylator elektryczny i mam na obudowie wentylatora miejsce na taką kostkę , ale kostki ni widu ni słychu. Orientujecie się co to za kostka i czy w przypadku wentylatora elektrycznego też powinna być?
Pozdrawiam!
w samochodach z wentylatorem elektrycznym tez wystepuje i jest na to miejsce na obudowie wentylatora
jezeli masz automatyczna klime to powinienes tez miec ten czujnik
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 19 Odpowiedzi
- 5596 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Pinkoonel
-
- 0 Odpowiedzi
- 1147 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: deslu
-
- 2 Odpowiedzi
- 2009 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Blade94
-
- 4 Odpowiedzi
- 2925 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Kratos
-
- 5 Odpowiedzi
- 1645 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 2 Odpowiedzi
- 796 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: weman
-
- 0 Odpowiedzi
- 2270 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: piegus32
-
- 1 Odpowiedzi
- 611 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 9 Odpowiedzi
- 3105 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pawlo2404
-
- 24 Odpowiedzi
- 4080 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariusz_ci