320I problem z VANOSEM. STUKI NA ZIMNYM SILNIKU

danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#11

Post autor: danielo6666 »

kolego to masz juz odpowiedz dlaczego ci chodzi głośniej silnik
olej
weż jaknajszybciej zalej taki jak byl wczesniej
z tego co pamietam to najlepszy do tego silnika 5W30 moze być Castrol ,Liqui Moli ,Mobil 1
blue01
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 3 lut 11, 16:59
BMW: e46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#12

Post autor: blue01 »

no jest kawałek :D ja nie przyjade do ciebie bo i tak nic nie posłuchamy bo silnik bedzie nagrzany. myślisz ze wymiana oleju rozwiąże zagadkę vanosa ;>
hmm wymiana oleju była jakoś 26 lutego. to juz trochę klocków się naliczyło. nie wiem czy teraz to już się opłaca. Tez o tym myślałem zęby samemu rozkręcić i zobaczyć czy jest luz na tłoczkach, ale boje się ze coś spartolę i potem nie złoże :D
danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#13

Post autor: danielo6666 »

od wymiany oleju musisz zaczać to narazie najtańsze rozwiazanie
jak nie pomoże do może zawor zwroty oleju a jak nie to vanosy ( zespoły regulacyjne wałków ssacych i wydechowych) koszt 1800zł za oba
jabym nie radził ci robierać glowicy bo tylko bedziesz mial dodatkowe koszty uszczelka planowanie itd.
blue01
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 3 lut 11, 16:59
BMW: e46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#14

Post autor: blue01 »

masz racje, najpierw wymienię olej, i zobaczymy. tylko co zalać ? tak jak było wcześniej czyli Mobil 1, czy taka jak zaleca BMW, CASTROL
To zęby dostać sie do vanos-a trzeba tez ściągać głowice? - Chyba nie :> No właśnie tez myślałem o tym zaworze, a on nie nazywa się czasem "zawór regulacji ciśnienia?" Mechanik za wymianę tego zaworu chce 300zl, bo już pytałem go o to.
Jarek1984
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 18 paź 10, 21:16
BMW: e46 320i M54
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Otwock
Lokalizacja: Otwock

#15

Post autor: Jarek1984 »

Właśnie gdzie jest zawór zwrotny oleju?w filtrze czy w pompie?żeby dostać sie do vanosa musisz odkrecić dekiel zaworów.Zresztą jest instrukcja na beisan.com chyba:)
danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#16

Post autor: danielo6666 »

zawór zwrotny oleju jest w pompie olejowej czyli musisz odkręcic miske olejową i tam gdzies bedzie
a co do vanosa to wystarczy odkrecić pare oslon i dekiel rozrzadu
no ale co ci po tym jak sam tego ani nie naprawisz ani nie ustawisz
no chyba ze masz przyrządy do blokady wałków i sie na tym wszystkim znasz?
blue01
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 3 lut 11, 16:59
BMW: e46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#17

Post autor: blue01 »

ale jak odsłonisz vanosa to będę mógł sprawdzić czy ma luzy na walkach
przesyłam wam 2 linki jak chodzi mój silnik na zimnym silniku, po rozgrzaniu wszystko mija ? :(
http://www.youtube.com/watch?v=mxuY6i5N5EM
http://www.youtube.com/watch?v=4qTbVzGA6S4
danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#18

Post autor: danielo6666 »

kolego ale tak na zdrowy rozum jakby vanos był walniety to caly czas powinien klekotać bo bedzie mial luzy
mówiłeś że zaczął chodzić głośno po wymianie oleju
to ci powiem że właśnie duzo o tym czytalem i już wiem że te piepszone silniki sa bardzo wrażliwe na jakość i dobór oleju i jak bedzie zły to zaczną się cyrki
ja tak właśnie mam i jak mi się silnik nagrzeje to zaczyna klekotać jak diesel i najprawdopodobniej jest to wina zlego oleju
Jarek1984
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 18 paź 10, 21:16
BMW: e46 320i M54
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Otwock
Lokalizacja: Otwock

#19

Post autor: Jarek1984 »

Po wyjęciu vanosa można sprawdzić jak chodą tłoczki,stan uszczelniaczy,elektrozawory i luz na łożyskach.Potem skręcać do kupy bez ustawiania czegokolwiek.
Danielo6666,na forum bmw-sport jest temat o kłopotach z n42.Klekot tego silnika powoduje usterka rozrządu,zły olej,coś z pompą oleju,valvetronic.Dużo tam tego jest.Nie wszystkim udało sie usunąć usterkę,koszty nie małe...
Ostatnio zmieniony 10 cze 11, 21:13 przez Jarek1984, łącznie zmieniany 1 raz.
blue01
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 3 lut 11, 16:59
BMW: e46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#20

Post autor: blue01 »

no dobra to zwijam się i wymieniam olej, oby pomogło.
tylko na jaki? na ten co miałem wcześniej zalany czyli mobil 1, czy tak jak zaleca bmw castrola ???
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”