[320i/M52] Ubyło płynu - UPG?!
-
- Bywalec forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 27 sty 17, 12:48
- BMW: E46
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto:
Cześć. Miesiąc temu stałem się właścicielem E46 i trochę się niepokoję czy nie dałem się wkopać.
Otóż kilka dni po zakupie odstawiłem ją do warsztatu na tzw. pakiet startowy (olej, filtry i sprawdzenie płynu chłodniczego). Skupiając się na tym ostatnim - mechanik jak twierdzi dolał jeszcze 2 litry. Następnego dnia zaświeciła się kontrolka od płynu, wskazówka temperatury poszybowała do czerwonego pola (w trakcie jazdy)
Diagnoza: pęknięty zbiornik wyrównawczy, cały płyn znalazł się poza układem, jak sądzę zrobiło się za duże ciśnienie. Po wymianie zbiornika i zalaniu nowego płynu profilaktycznie co jakiś czas lekko odkręcam korek i słychać uchodzące ciśnienie.
Dziś po krótkiej przejażdżce powtórzyłem zabieg, z tą różnicą, że zajrzałem do środka i wskaźnik poziomu był trochę ponad minimum (o ile wiem powinien wystawać ponad korek). Od wizyty u mechanika przejechałem około 3k km.
W czym może tkwić problem? Wyciek, UPG, czy jeszcze coś innego?
(Jeśli robię coś nie tak, proszę o spokojne wyjaśnienie zamiast fali hejtu - jest to moje pierwsze BMW i jeszcze nie znam wszystkich przypadłości modelu)
Wytapane z Galaxy S5 Neo przez Tapatalk
Otóż kilka dni po zakupie odstawiłem ją do warsztatu na tzw. pakiet startowy (olej, filtry i sprawdzenie płynu chłodniczego). Skupiając się na tym ostatnim - mechanik jak twierdzi dolał jeszcze 2 litry. Następnego dnia zaświeciła się kontrolka od płynu, wskazówka temperatury poszybowała do czerwonego pola (w trakcie jazdy)
Diagnoza: pęknięty zbiornik wyrównawczy, cały płyn znalazł się poza układem, jak sądzę zrobiło się za duże ciśnienie. Po wymianie zbiornika i zalaniu nowego płynu profilaktycznie co jakiś czas lekko odkręcam korek i słychać uchodzące ciśnienie.
Dziś po krótkiej przejażdżce powtórzyłem zabieg, z tą różnicą, że zajrzałem do środka i wskaźnik poziomu był trochę ponad minimum (o ile wiem powinien wystawać ponad korek). Od wizyty u mechanika przejechałem około 3k km.
W czym może tkwić problem? Wyciek, UPG, czy jeszcze coś innego?
(Jeśli robię coś nie tak, proszę o spokojne wyjaśnienie zamiast fali hejtu - jest to moje pierwsze BMW i jeszcze nie znam wszystkich przypadłości modelu)
Wytapane z Galaxy S5 Neo przez Tapatalk
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Może po prostu teraz auto odpowietrzyło się całkowicie.
Dolej płynu na max dla silnika zimnego (przy zimnym silniku) i po tym obserwuj.
Pamiętaj aby zawsze sprawdzać płyn w tych samych warunkach, tzn. albo na ciepłym albo na zimnym silniku.
Dolej płynu na max dla silnika zimnego (przy zimnym silniku) i po tym obserwuj.
Pamiętaj aby zawsze sprawdzać płyn w tych samych warunkach, tzn. albo na ciepłym albo na zimnym silniku.
- Samniewiemkto
- Bywalec forum
- Posty: 713
- Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
- BMW: 330i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Rybnik
Dodam, że zbiorniczek to bardzo delikatny element. Często pęka. Ja już mam wyrobimy nawyk, cały czas kątem oka spoglądam na wskaźnik temperatury silnika. Staraj się nigdy nie doprowadzić do sytuacji w której temperatura wskoczy na czerwone pole, choćby trzeba było się na środku drogi zatrzymać. Wtedy UPG bywa najmniejszym wymiarem kary. Blok i głowica mogą nie wytrzymać. Generalnie układ chłodzenia w moich odczuciach jest jednym z najsłabszych punktów E46.
Masz więcej pytań to pisz śmiało, o drobiazgi możesz pytać na forumowym czacie.
Masz więcej pytań to pisz śmiało, o drobiazgi możesz pytać na forumowym czacie.
-
- Specjalista
- Posty: 3184
- Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
- BMW: Lexus is 220d
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
Może już chłodnica wygięła się jak banan i gdzieś puszcza, węże wszystkie też warto obserwować.
Mój --- > lexus is 220d
-
- Bywalec forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 27 sty 17, 12:48
- BMW: E46
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto:
Witam. (Tak, wiem, odgrzewam temat)
Od poprzedniej sytuacji przejechałem blisko 4k km. W trakcie jazdy zobaczyłem za sobą białą chmurę, po zatrzymaniu zajrzałem pod maskę i zastałem taki widok
Cały płyn znalazł się poza układem, zbiornik wyrównawczy chyba jest cały. Kilka godzin wcześniej sprawdzałem poziom płynu (po dolaniu 1l od poprzedniego posta było w porządku)
Możliwe jest żebym tym sposobem znów zapowietrzył układ? Czy tak jak przedmówca mówił szukać problemu głębiej, tj. chłodnica, termostat itp.
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Od poprzedniej sytuacji przejechałem blisko 4k km. W trakcie jazdy zobaczyłem za sobą białą chmurę, po zatrzymaniu zajrzałem pod maskę i zastałem taki widok
Cały płyn znalazł się poza układem, zbiornik wyrównawczy chyba jest cały. Kilka godzin wcześniej sprawdzałem poziom płynu (po dolaniu 1l od poprzedniego posta było w porządku)
Możliwe jest żebym tym sposobem znów zapowietrzył układ? Czy tak jak przedmówca mówił szukać problemu głębiej, tj. chłodnica, termostat itp.
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 55 Odpowiedzi
- 19684 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: staszek_bal
-
- 2 Odpowiedzi
- 1244 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: HackerMan_1989
-
- 1 Odpowiedzi
- 858 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 644 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 32 Odpowiedzi
- 12159 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 2 Odpowiedzi
- 1209 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: xagnieszkax92
-
- 4 Odpowiedzi
- 2649 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: yoshimura
-
- 4 Odpowiedzi
- 2958 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: 14seba15
-
- 4 Odpowiedzi
- 1614 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: patryk41266
-
- 11 Odpowiedzi
- 7035 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pawlo2404