[320i/M52] Ubyło płynu - UPG?!

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
ciolowski
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 27 sty 17, 12:48
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#1

Post autor: ciolowski »

Cześć. Miesiąc temu stałem się właścicielem E46 i trochę się niepokoję czy nie dałem się wkopać.
Otóż kilka dni po zakupie odstawiłem ją do warsztatu na tzw. pakiet startowy (olej, filtry i sprawdzenie płynu chłodniczego). Skupiając się na tym ostatnim - mechanik jak twierdzi dolał jeszcze 2 litry. Następnego dnia zaświeciła się kontrolka od płynu, wskazówka temperatury poszybowała do czerwonego pola (w trakcie jazdy)
Diagnoza: pęknięty zbiornik wyrównawczy, cały płyn znalazł się poza układem, jak sądzę zrobiło się za duże ciśnienie. Po wymianie zbiornika i zalaniu nowego płynu profilaktycznie co jakiś czas lekko odkręcam korek i słychać uchodzące ciśnienie.
Dziś po krótkiej przejażdżce powtórzyłem zabieg, z tą różnicą, że zajrzałem do środka i wskaźnik poziomu był trochę ponad minimum (o ile wiem powinien wystawać ponad korek). Od wizyty u mechanika przejechałem około 3k km.
W czym może tkwić problem? Wyciek, UPG, czy jeszcze coś innego?

(Jeśli robię coś nie tak, proszę o spokojne wyjaśnienie zamiast fali hejtu - jest to moje pierwsze BMW i jeszcze nie znam wszystkich przypadłości modelu)

Wytapane z Galaxy S5 Neo przez Tapatalk
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

Może po prostu teraz auto odpowietrzyło się całkowicie.

Dolej płynu na max dla silnika zimnego (przy zimnym silniku) i po tym obserwuj.
Pamiętaj aby zawsze sprawdzać płyn w tych samych warunkach, tzn. albo na ciepłym albo na zimnym silniku.
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#3

Post autor: Samniewiemkto »

Dodam, że zbiorniczek to bardzo delikatny element. Często pęka. Ja już mam wyrobimy nawyk, cały czas kątem oka spoglądam na wskaźnik temperatury silnika. Staraj się nigdy nie doprowadzić do sytuacji w której temperatura wskoczy na czerwone pole, choćby trzeba było się na środku drogi zatrzymać. Wtedy UPG bywa najmniejszym wymiarem kary. Blok i głowica mogą nie wytrzymać. Generalnie układ chłodzenia w moich odczuciach jest jednym z najsłabszych punktów E46.
Masz więcej pytań to pisz śmiało, o drobiazgi możesz pytać na forumowym czacie.
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#4

Post autor: Miłosz »

Może już chłodnica wygięła się jak banan i gdzieś puszcza, węże wszystkie też warto obserwować.
Mój --- > lexus is 220d
ciolowski
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 27 sty 17, 12:48
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#5

Post autor: ciolowski »

Witam. (Tak, wiem, odgrzewam temat)
Od poprzedniej sytuacji przejechałem blisko 4k km. W trakcie jazdy zobaczyłem za sobą białą chmurę, po zatrzymaniu zajrzałem pod maskę i zastałem taki widok
Obrazek
Cały płyn znalazł się poza układem, zbiornik wyrównawczy chyba jest cały. Kilka godzin wcześniej sprawdzałem poziom płynu (po dolaniu 1l od poprzedniego posta było w porządku)
Możliwe jest żebym tym sposobem znów zapowietrzył układ? Czy tak jak przedmówca mówił szukać problemu głębiej, tj. chłodnica, termostat itp.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”