320i falujące obroty na zimnym

maziarz00
Bywalec forum
Posty: 21
Rejestracja: 21 sty 11, 20:48
BMW: e46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#11

Post autor: maziarz00 »

dzis miałem dzień wolny pomyślałem pogrzebie coś przy aucie :D miałem sprawdzić szczelność dolotu ,odmy. odpalam sobie auto zatkałem przewód powietrza silnik zgasł od razu czyli szczelny jest. odma też sie wydaje szczelna. co mnie zastanowiło to dziś problemy z obrotami przy zimnym silniku nie miałem. tylko ze temp za zewnątrz była na plusie ok 5stopni. co to może być ze jak na zewnatrz jest ujemna temperatura to sie dzieje tak z tymi obrotami. czyżby to podgrzewanie sondy siadło?? jeszcze tydz. i bede miał swój kabel do diagnostyki jak narazie to rozkminiam co może być... jakieś pomysły?? pozdrawiam
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#12

Post autor: MARC »

Ja Ci już powiedziałem więc sprawdź, a sam kabel do diag to jeszcze nic. Trzeba mieć komp z portem COM a nie używać przejściówek z usb na com, DOBRY program do diagnostyki, znać język obcy :) ang lub niem ponieważ większość progr jest obcojęzyczna, wtyczkę OBD lub inna...
Dlatego proponuje udaj się do diagnosty w okolicy zapłać 40zł czy tam ile... i sprawdź co się dzieje...
Nikt na forum nie ma kryształowej kuli i nie powie Ci co się dzieje. Skoro twierdzisz że dolot masz szczelny i faluje tylko na zimnym to albo sonda albo jakiś czujnik.
dzik
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 2 mar 11, 10:38
BMW: E46 325
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: OB

#13

Post autor: dzik »

Witam. Posiadam podobny problem ( obroty zaczynaja falowac po przekroczeniu niebieskiego pola , zdaza sie ze zgasnie ... az do zagrzania potem juz jest OK )
Podpielem pod kompa i wyszlo ze przeplywomierz ( 8 signal luftmassermesser) , kupilem sprawny oryginalny pojezdzilem 1 dzien i znowu zaczely falowac obroty i komp wywala blad przeplywomierza ;( ;( ;( ( silnik krokowy wyczscilem , przepustnice tez , odma byla wymieniena w tym roku , cewki sa sprawne bo kazda ma taka sama opornosc , swiece sa ok, filtr powietrza OK) spalanie nie wzroslo , nei ma spadku mocy......

Czy moze ktos mi pomoc bo juz nie wiem co wymontowac z tego silnika by zadzialalo ;( oczywiscie moge teraz kupic zamiennik przeplywki ktora ma gwarancje bo moge ja oddac ale czy to napewno pomoze ... ;(
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#14

Post autor: MARC »

Przepływka NOWA ori ? Czy używana?
Używana może być również uszkodzona więc nigdy nie wiadomo na co się trafi
maziarz00
Bywalec forum
Posty: 21
Rejestracja: 21 sty 11, 20:48
BMW: e46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#15

Post autor: maziarz00 »

maziarz00 pisze:witam mam podobny problem. odpalam rano auto chodzi chwile i zaczyna szatkować(nie na wszystkie gary działa) trzesie silnikiem, zgasze odpale po chwili to samo. zostawiam go na chwile chodzi nadal nie równo ale złapie troche temperatury gasze odpalam jest ok. byłem na kompie i wyskoczył bład 4 cewki, coś tam z sondą zmiana mieszanki chyba ale to raczej od gazu. cewke kupiłem założyłem i dalej to samo. czasem zdarzy sie ze jak dojeżdżam do np. przejazdu kolejowego to zgaśnie.jak narazie nie mam możliwośći podpiecia sie pod kompa.macie jakieś pomysły??
witam ponownie byłem na diagnostyce. wywala non stop BŁĄD 2 CYLINDRA. cewka odpada bo podmieniałem i dalej to samo. cisnienie na garach równiutkie po 11bar świece ja nie wymieniałem ale wygladaja na świeże nawet i je podmieniałem. wczoraj bład skasowałem a dziś znów check znów sie zapalił :( nie mam pomysłu czyżby wtryskiwacz benzynowy szwankował??? sondy pracuja prawidłowo. dodam ze inst.gazowa PRISNS. jakieś pomysły?? ( od poczatku chodzi o bład 2 cylindra pomyłka na poczatku)
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#16

Post autor: MARC »

Błąd 2 cylindra czy 4 bo już się pogubiłem.
Po przełożeniu cewki na inny cyl to samo?
Co to za błąd dokładnie bo już nie wiem, czy zrobiłeś z sondą czy nie? prawidłowo czyli jakie pokazuje napięcie i kiedy??
maziarz00
Bywalec forum
Posty: 21
Rejestracja: 21 sty 11, 20:48
BMW: e46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#17

Post autor: maziarz00 »

MARC pisze:Błąd 2 cylindra czy 4 bo już się pogubiłem.
Po przełożeniu cewki na inny cyl to samo?
Co to za błąd dokładnie bo już nie wiem, czy zrobiłeś z sondą czy nie? prawidłowo czyli jakie pokazuje napięcie i kiedy??
chodzi o błąd 2 cylindra czy WYPADANIE ZAPŁONU 2 CYLINDRA jakoś tak z drugiego cylindra przełożyłem na 4 i dalej wyskakuje błąd 2 cyl. czyli cewka ok. a o sprawności sond to diagnosta/elektryk mówił ze ok. jak zauwazyłem to napiecie skakało bodajże od 0 do 0.75v na biegu jałowym, pożniej kazał trzymac obroty ok2.5tys i nie wiem jak pokazywało ale stwierdził ze ok.. gość zna sie na rzeczy niby ale ma terminy odległe. a jak narzie nie mam kiedy z nim sie umówić(praca).
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#18

Post autor: MARC »

Jeżeli Ci wypada zapłon to sprawdź kable WN. Czasami bywa tak że ma przebicie na nich lub znajduje się ciecz w gniazdach świec i wtedy robi takie jaja... Jeżeli na 100% jest to wypadanie zapłonu to może to być coś "banalnego" na spokojnie sprawdź sobie wszystko...
Podmień kable itd
A na ciepłym jest silniku jest ok?
Nie pokazało żadnego błędu np czujnik temp albo coś tego typu?
maziarz00
Bywalec forum
Posty: 21
Rejestracja: 21 sty 11, 20:48
BMW: e46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#19

Post autor: maziarz00 »

tak jest to wypadanie zapłonu. w gniazdach świec jest sucho. na ciepły silniku jest ok wczoraj po skasowaniu błedów bylo ok dziś rano (zimny) odpaliłem i po jakimś czasie check... wczoraj chodził u elektryka z pół godz i żadnych błędów. nie czaje jak mam podmienić kable???
http://allegro.pl/przewody-do-cewki-bmw-e36-328-m52-kable-cewka-i2007021721.html
a sprawdzic pod jakim wzgledem??? czy kable nie sa przetarte uszkodzone??
chyba w m52 nie ma kabli zapłonowych...chyba...
arekadio78
Bywalec forum
Posty: 26
Rejestracja: 5 sty 12, 17:07
BMW: e46 320i
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Sedziszow

#20

Post autor: arekadio78 »

zajaczek_91 pisze:siema
od miesiąca mam e46 320i zrobilem ok 1000km glownie trasa
autko ma samą benzynę, dynamika elastyczność super tylko jak dzis odpliłem autko (pali na dotyk) co chwilę mi falują obroty, stalem jakies 3 minuty na postoju po odpaleniu i zaczynaly falowac coraz bardziej, głównie spadają w dół na koniec az silnik przygasał w góre do ok 1000 obrotów. Po przejechaniu kawałka drogi problem ustał.
Ma ktos pomysł co moze byc przyczyną? na zegarze mam 150 tys przebiegu (szacuje go na jakies 250), ogolnie silnuik chodzi rowno brak dymienia osadów na korkach czy przedmuchu na głowicy. w planach mam zamiar zakupic interfejs diagnostyczny zeby samemu wykrywac przyczyny takich usterek i kasowac inspekcje
z góry dzięki za pomoc
kolego objawy które opisujesz są bardzo podobne do tego co miał mój kolega z Kielc zobacz linka na tym forum bo to może być tohttp://www.bmwklubkielce.pl/viewtopic.php?t=3188
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”