[320i 2004] W zimę słabo grzeje, w lato sauna

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1633
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#11

Post autor: kosteg »

Przecież to wszystko zależy od wielu warunków.

Generalnie jak jest zimno to ustawienie 16.5 st to włączenie ogrzewania. A system działa mniej więcej tak, że do zadanej temperatury chce jak najszybciej "dojść". Bliżej jej osiągania "zwalnia" a później moduluje temperaturę. Mnie osobiście ten system ogrzewania dość irytuje ale działa tak samo w moim e46 jak i w f31. Nie znam sposobu na włączenie "trochę grzania" gdy jest zimno i bardzo zimno. Jeśli startujesz zimnym autem to wygląda to odrobinę inaczej w e46 niż w f31 bo nie ma tu "farelki". Tzn mamy zimną ciecz jaka rozgrzewa się (i bez znaczenia czy jest w obiegu dogrzewacz czy nie) wraz z silnikiem co powoduje, że temperatura rośnie relatywnie powoli (aż do osiągnięcia jakiejś tam wartości gdy nagrzewnica jest już wystarczająco ciepła by elektrozawór zaczynał pracować miast być całkowicie otwartym). W serii F3x mamy elektryczną nagrzewnicę w obiegu powietrza a nie wody. Co powoduje, że przy takich okolicach 0 jak dziś wsiadam do zimnego auta, panel nastawiony na powiedzmy 18st a po chwili zaczyna ziać ogniem. Jak osiągnie zadaną temp (czy też zbliży się do niej) to dopiero zwalnia.

Kończąc przydługi wywód - sprawdź czy po nagrzaniu się powietrza w kabinie nadal leci tak ciepłe, czy może zacznie już wiać czymś czego bardziej oczekujesz.

I tak jak scghost napisał - w żadnej sytuacji temperatura ustawiona na panelu nie ma bezpośredniej korelacji z temperaturą jaka wydobywa się z kratek. To zadana temperatura w kabinie. Oczywiście algorytm działa inaczej w opcji z auto i bez auto ale nadal to temp docelowa. Oczywiścei poza dwoma wyjątkami: 16st to coś co nazwać można MIN - niezaleznie od warunków a zależnie jedynie od załączenia klimy będzie to najniższa możliwa temp - bez właczonej klimy będzie to temperatura z zewnątrz. Po włączeniu klimy będzie to temp z zewnątrz obniżona przez parownik. 32st to przeciwieństwo - odpowiednik MAX. Będzie to temp z zewnątrz ogrzana przez to co się da uzyskać z nagrzewnicy przy całkowicie otwartym elektrozaworze. Po właczeniu klimy obniżona przez parownik. Wszystko co jest od 16.5st do 31.5st to wartości "zadane". I jeśli w kabinie będzie 40st czy 50st a będziesz na panelu miał 31.5st to na początku będzie wiało "lodem" aż do osiągnięca zadanej temperatury.
Obrazek
gorgioborgio
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 10 gru 23, 17:49
BMW: E46 M54B22
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Piotrków Trybunalski
Płeć:

#12

Post autor: gorgioborgio »

Chyba jest tak jak kosteg napisał, że ten klimatronik - w moim odczuciu - jest taki upierdliwy. Jak zrobi się cieplej przetestuje jeszcze czy ta klima będzie chłodzić na szybie i nogach też.

A czy funkcja odmrażania/odparowywania szyby zawsze daje na full gorące? Wydaje mi się, że po włączeniu jej z klimatyzacją dmuchało chłodnym powietrzem.
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1633
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#13

Post autor: kosteg »

gorgioborgio pisze: 12 lut 24, 16:25 A czy funkcja odmrażania/odparowywania szyby zawsze daje na full gorące?
To jest w teorii defrost - czyli powinno max ciepłe aby odszronić.
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”