[320i 2000r] Problem z wałem napędowym!

Wszystko co dotyczy układu hamulcowego, zawieszenia, układu kierowniczego i napędowego, skrzyni biegów
rafalski
Bywalec forum
Posty: 155
Rejestracja: 23 wrz 10, 14:13
BMW: 330cd , m-pakiet. 259km 516nm
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: bialystok

#11

Post autor: rafalski »

Witam , podlacze sie do tematu bo nie chce nowego zakladac.

Moje auto e46 330Cd po programie. 259km 516nm

Mam dziwne drgania/stuki dochodzace tak jakby z prawego tylniego kola , te stuki pojawiaja sie tylko przy przyspieszaniu na 2 i 3 biegu wtedy gdy auto osiaga maksymalny moment obrotowy , czasami bywa tak ze przez jakis czas nie stuka.
Kolega ma 330Ci i u niego podobny objaw jest na 1 i drugim biegu przy koncowych obrotach.
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#12

Post autor: Maniek »

Też mam coś takiego, drgania/ stuki pojawiają się w okolicy 2tys obr na 2gim biegu oraz w okolicach 3 - 4 tys. obr na 3 biegu. Natomiast każdy ostry start na jedynce to drgania i stuki z okolic wału napędowego / sanek dyfra.
Sprawdziłem już chyba wszystko i sprawa ma się tak - Łącznik elastyczny wału wygląda jak nowy, ale na weekend planuję go zdemontować i dokładnie obejrzeć.
Podpory wału mam nowe, ori Febi Bilstein.
Słynna "9" tuleja trzymająca dyfer od tyłu jest nowa, dwie przednie są w stanie bardzo dobrym, nie widać po nich zmęczenia.
Wymieniłem także poduszki amortyzatorów, drążki stabilizatora oraz gumy stabilizatora.
Wczoraj wykryłem, że tuleje belki są lekko naderwane, wymienię chyba od razu komplet.
Podłogi nie mam nigdzie wyrwanej, żadna blacha się nie rozwarstwia, wszystko dokładnie przejrzane.
Wszelkie testy które można zrobić bez odpinania skrzyni od silnika wykonałem i żaden nie wskazuje na zużycie dwumasy. Poza tym jeździłem już kilkoma autami z "kończącą" się dwumasą, oglądałem mnóstwo filmików i żadnych objawów w moim aucie nie zaobserwowałem.
Poduszki pod silnikiem jak i skrzynią biegów są nowe, ori Lemforder.

Jeżeli to nie te naderwane tuleje mocowania sanek dyfra do podłogi to ja już pasuje ale kompletnie pomysłów brak.
Aha no i jeszcze ten nieszczęsny łącznik elastyczny muszę sprawdzić. Ale patrząc po forach jak wyglądał u innych gdy postanowili go wymienić to mój wygląda jak nowy. Więc hał aj ten tejk ku**a ?!
Wału napędowego nie mogę mieć źle złożonego czy niewyważonego bo wibracje pojawiają się tylko w ściśle określonych momentach, a dobrze wiem, że źle złożony wał czy niewyważony tłukłby coraz to mocniej wprost proporcjonalnie do zwiększanej prędkości.
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#13

Post autor: MARC »

ManiekTDS pisze:Wału napędowego nie mogę mieć źle złożonego czy niewyważonego bo wibracje pojawiają się tylko w ściśle określonych momentach, a dobrze wiem, że źle złożony wał czy niewyważony tłukłby coraz to mocniej wprost proporcjonalnie do zwiększanej prędkości.
Nie do końca. Praw fizyki nie oszukasz. Przy dużych obr/prędkościach siła odśrodkowa może być tak duża że nie będzie to już wyczuwalne...
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#14

Post autor: Maniek »

Najlepiej byłoby mi podmienić wał wraz z podporami i łącznikiem od kogoś kto nie ma tego problemu i wtedy sprawdzić. Może wiedziałbym coś więcej. :Search:
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
rafalski
Bywalec forum
Posty: 155
Rejestracja: 23 wrz 10, 14:13
BMW: 330cd , m-pakiet. 259km 516nm
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: bialystok

#15

Post autor: rafalski »

Ja dodam jeszcze to ze po tej samej stronie co stuka to jest auto nizsze o 1 cm , sprezymy odpadaja bo wymienialem sie z kumplami i dalej siedzi nizej.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#16

Post autor: MARC »

rafalski pisze:Ja dodam jeszcze to ze po tej samej stronie co stuka to jest auto nizsze o 1 cm , sprezymy odpadaja bo wymienialem sie z kumplami i dalej siedzi nizej.
Sprężyny może wymieniłeś a czy amortyzatory sprawdzałeś/wymieniałeś?
Co do stuków to sprawdź czy nie objawiają się one przy pewnych prędkościach czy tylko przy wys. obr. ?
Pamiętaj że dźwięki z zawieszenia puki/stuki bardzo się przenoszą i prawdę mówiąc ciężko jest postawić w 100% pewną diagnozę skąd to słychać.
rafalski
Bywalec forum
Posty: 155
Rejestracja: 23 wrz 10, 14:13
BMW: 330cd , m-pakiet. 259km 516nm
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: bialystok

#17

Post autor: rafalski »

MARC pisze:
rafalski pisze:Ja dodam jeszcze to ze po tej samej stronie co stuka to jest auto nizsze o 1 cm , sprezymy odpadaja bo wymienialem sie z kumplami i dalej siedzi nizej.
Sprężyny może wymieniłeś a czy amortyzatory sprawdzałeś/wymieniałeś?
Co do stuków to sprawdź czy nie objawiają się one przy pewnych prędkościach czy tylko przy wys. obr. ?
Pamiętaj że dźwięki z zawieszenia puki/stuki bardzo się przenoszą i prawdę mówiąc ciężko jest postawić w 100% pewną diagnozę skąd to słychać.

Tylko przy wysokich obrotach , dzsiaj teraz jak jezdzilem to ani razu nie stukalo.

2 bieg obroty 2,5k - 3,5k i 3 bieg doslownie chwilke.

Co do amorkow to co chwile slysze rozne opinie ze one nie moga miec wplywu na to ze jedna strona nizej a raz ze moga miec wplyw na to.

Co do tych stukow to od czego zaczac ?? Moze byc to amorek lub poduszki amorkow ?? Jakies tlumiki drgan , laczniki elastyczne ??

Dzieki z gory.
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#18

Post autor: Maniek »

Rafalski, bardzo możliwe, że masz ten sam przypadek co i mojego Bumiera trapi.

Sprawdzaj wszystko od poduszek silnika po tulejki wahliwe wahaczy tylnych. Może coś wynajdziesz.
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
Arturnmp123
Bywalec forum
Posty: 82
Rejestracja: 16 kwie 11, 17:40
BMW: e46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Bialystok

#19

Post autor: Arturnmp123 »

Witam u mnnie wczoraj własnie taka sama sytułacja była jak troche sprzęgło rozgrzałem..:D ze wał zaczą bicie miec wszysto na bude przenosiło sie i ty przy ruszaniu w czasie jazdy bicia nie bylo, ale przy zmianie biegów ten stukot na wale tak jakby loz miał to juz mnie drazni... to wkoncu jakie postanowienia i od czego zaczac?? łącznik wału ten gumowy co przy skrzyni jest czy od czegos innego?
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#20

Post autor: Maniek »

Patrz na mój post nad Twoim...
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Podwozie”