[320i 2000r] Problem z wałem napędowym!
-
- Bywalec forum
- Posty: 155
- Rejestracja: 23 wrz 10, 14:13
- BMW: 330cd , m-pakiet. 259km 516nm
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: podlaskie
- Miasto: bialystok
Witam , podlacze sie do tematu bo nie chce nowego zakladac.
Moje auto e46 330Cd po programie. 259km 516nm
Mam dziwne drgania/stuki dochodzace tak jakby z prawego tylniego kola , te stuki pojawiaja sie tylko przy przyspieszaniu na 2 i 3 biegu wtedy gdy auto osiaga maksymalny moment obrotowy , czasami bywa tak ze przez jakis czas nie stuka.
Kolega ma 330Ci i u niego podobny objaw jest na 1 i drugim biegu przy koncowych obrotach.
Moje auto e46 330Cd po programie. 259km 516nm
Mam dziwne drgania/stuki dochodzace tak jakby z prawego tylniego kola , te stuki pojawiaja sie tylko przy przyspieszaniu na 2 i 3 biegu wtedy gdy auto osiaga maksymalny moment obrotowy , czasami bywa tak ze przez jakis czas nie stuka.
Kolega ma 330Ci i u niego podobny objaw jest na 1 i drugim biegu przy koncowych obrotach.
- Maniek
- Bywalec forum
- Posty: 2406
- Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
- BMW: M57N
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
- VIN: PK14005
- Lokalizacja: celu do zlikwidowania
Też mam coś takiego, drgania/ stuki pojawiają się w okolicy 2tys obr na 2gim biegu oraz w okolicach 3 - 4 tys. obr na 3 biegu. Natomiast każdy ostry start na jedynce to drgania i stuki z okolic wału napędowego / sanek dyfra.
Sprawdziłem już chyba wszystko i sprawa ma się tak - Łącznik elastyczny wału wygląda jak nowy, ale na weekend planuję go zdemontować i dokładnie obejrzeć.
Podpory wału mam nowe, ori Febi Bilstein.
Słynna "9" tuleja trzymająca dyfer od tyłu jest nowa, dwie przednie są w stanie bardzo dobrym, nie widać po nich zmęczenia.
Wymieniłem także poduszki amortyzatorów, drążki stabilizatora oraz gumy stabilizatora.
Wczoraj wykryłem, że tuleje belki są lekko naderwane, wymienię chyba od razu komplet.
Podłogi nie mam nigdzie wyrwanej, żadna blacha się nie rozwarstwia, wszystko dokładnie przejrzane.
Wszelkie testy które można zrobić bez odpinania skrzyni od silnika wykonałem i żaden nie wskazuje na zużycie dwumasy. Poza tym jeździłem już kilkoma autami z "kończącą" się dwumasą, oglądałem mnóstwo filmików i żadnych objawów w moim aucie nie zaobserwowałem.
Poduszki pod silnikiem jak i skrzynią biegów są nowe, ori Lemforder.
Jeżeli to nie te naderwane tuleje mocowania sanek dyfra do podłogi to ja już pasuje ale kompletnie pomysłów brak.
Aha no i jeszcze ten nieszczęsny łącznik elastyczny muszę sprawdzić. Ale patrząc po forach jak wyglądał u innych gdy postanowili go wymienić to mój wygląda jak nowy. Więc hał aj ten tejk ku**a ?!
Wału napędowego nie mogę mieć źle złożonego czy niewyważonego bo wibracje pojawiają się tylko w ściśle określonych momentach, a dobrze wiem, że źle złożony wał czy niewyważony tłukłby coraz to mocniej wprost proporcjonalnie do zwiększanej prędkości.
Sprawdziłem już chyba wszystko i sprawa ma się tak - Łącznik elastyczny wału wygląda jak nowy, ale na weekend planuję go zdemontować i dokładnie obejrzeć.
Podpory wału mam nowe, ori Febi Bilstein.
Słynna "9" tuleja trzymająca dyfer od tyłu jest nowa, dwie przednie są w stanie bardzo dobrym, nie widać po nich zmęczenia.
Wymieniłem także poduszki amortyzatorów, drążki stabilizatora oraz gumy stabilizatora.
Wczoraj wykryłem, że tuleje belki są lekko naderwane, wymienię chyba od razu komplet.
Podłogi nie mam nigdzie wyrwanej, żadna blacha się nie rozwarstwia, wszystko dokładnie przejrzane.
Wszelkie testy które można zrobić bez odpinania skrzyni od silnika wykonałem i żaden nie wskazuje na zużycie dwumasy. Poza tym jeździłem już kilkoma autami z "kończącą" się dwumasą, oglądałem mnóstwo filmików i żadnych objawów w moim aucie nie zaobserwowałem.
Poduszki pod silnikiem jak i skrzynią biegów są nowe, ori Lemforder.
Jeżeli to nie te naderwane tuleje mocowania sanek dyfra do podłogi to ja już pasuje ale kompletnie pomysłów brak.
Aha no i jeszcze ten nieszczęsny łącznik elastyczny muszę sprawdzić. Ale patrząc po forach jak wyglądał u innych gdy postanowili go wymienić to mój wygląda jak nowy. Więc hał aj ten tejk ku**a ?!
Wału napędowego nie mogę mieć źle złożonego czy niewyważonego bo wibracje pojawiają się tylko w ściśle określonych momentach, a dobrze wiem, że źle złożony wał czy niewyważony tłukłby coraz to mocniej wprost proporcjonalnie do zwiększanej prędkości.
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Nie do końca. Praw fizyki nie oszukasz. Przy dużych obr/prędkościach siła odśrodkowa może być tak duża że nie będzie to już wyczuwalne...ManiekTDS pisze:Wału napędowego nie mogę mieć źle złożonego czy niewyważonego bo wibracje pojawiają się tylko w ściśle określonych momentach, a dobrze wiem, że źle złożony wał czy niewyważony tłukłby coraz to mocniej wprost proporcjonalnie do zwiększanej prędkości.
- Maniek
- Bywalec forum
- Posty: 2406
- Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
- BMW: M57N
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
- VIN: PK14005
- Lokalizacja: celu do zlikwidowania
Najlepiej byłoby mi podmienić wał wraz z podporami i łącznikiem od kogoś kto nie ma tego problemu i wtedy sprawdzić. Może wiedziałbym coś więcej.
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
-
- Bywalec forum
- Posty: 155
- Rejestracja: 23 wrz 10, 14:13
- BMW: 330cd , m-pakiet. 259km 516nm
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: podlaskie
- Miasto: bialystok
Ja dodam jeszcze to ze po tej samej stronie co stuka to jest auto nizsze o 1 cm , sprezymy odpadaja bo wymienialem sie z kumplami i dalej siedzi nizej.
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Sprężyny może wymieniłeś a czy amortyzatory sprawdzałeś/wymieniałeś?rafalski pisze:Ja dodam jeszcze to ze po tej samej stronie co stuka to jest auto nizsze o 1 cm , sprezymy odpadaja bo wymienialem sie z kumplami i dalej siedzi nizej.
Co do stuków to sprawdź czy nie objawiają się one przy pewnych prędkościach czy tylko przy wys. obr. ?
Pamiętaj że dźwięki z zawieszenia puki/stuki bardzo się przenoszą i prawdę mówiąc ciężko jest postawić w 100% pewną diagnozę skąd to słychać.
-
- Bywalec forum
- Posty: 155
- Rejestracja: 23 wrz 10, 14:13
- BMW: 330cd , m-pakiet. 259km 516nm
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: podlaskie
- Miasto: bialystok
MARC pisze:Sprężyny może wymieniłeś a czy amortyzatory sprawdzałeś/wymieniałeś?rafalski pisze:Ja dodam jeszcze to ze po tej samej stronie co stuka to jest auto nizsze o 1 cm , sprezymy odpadaja bo wymienialem sie z kumplami i dalej siedzi nizej.
Co do stuków to sprawdź czy nie objawiają się one przy pewnych prędkościach czy tylko przy wys. obr. ?
Pamiętaj że dźwięki z zawieszenia puki/stuki bardzo się przenoszą i prawdę mówiąc ciężko jest postawić w 100% pewną diagnozę skąd to słychać.
Tylko przy wysokich obrotach , dzsiaj teraz jak jezdzilem to ani razu nie stukalo.
2 bieg obroty 2,5k - 3,5k i 3 bieg doslownie chwilke.
Co do amorkow to co chwile slysze rozne opinie ze one nie moga miec wplywu na to ze jedna strona nizej a raz ze moga miec wplyw na to.
Co do tych stukow to od czego zaczac ?? Moze byc to amorek lub poduszki amorkow ?? Jakies tlumiki drgan , laczniki elastyczne ??
Dzieki z gory.
- Maniek
- Bywalec forum
- Posty: 2406
- Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
- BMW: M57N
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
- VIN: PK14005
- Lokalizacja: celu do zlikwidowania
Rafalski, bardzo możliwe, że masz ten sam przypadek co i mojego Bumiera trapi.
Sprawdzaj wszystko od poduszek silnika po tulejki wahliwe wahaczy tylnych. Może coś wynajdziesz.
Sprawdzaj wszystko od poduszek silnika po tulejki wahliwe wahaczy tylnych. Może coś wynajdziesz.
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
-
- Bywalec forum
- Posty: 82
- Rejestracja: 16 kwie 11, 17:40
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: podlaskie
- Miasto: Bialystok
Witam u mnnie wczoraj własnie taka sama sytułacja była jak troche sprzęgło rozgrzałem.. ze wał zaczą bicie miec wszysto na bude przenosiło sie i ty przy ruszaniu w czasie jazdy bicia nie bylo, ale przy zmianie biegów ten stukot na wale tak jakby loz miał to juz mnie drazni... to wkoncu jakie postanowienia i od czego zaczac?? łącznik wału ten gumowy co przy skrzyni jest czy od czegos innego?
- Maniek
- Bywalec forum
- Posty: 2406
- Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
- BMW: M57N
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
- VIN: PK14005
- Lokalizacja: celu do zlikwidowania
Patrz na mój post nad Twoim...
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 6 Odpowiedzi
- 3331 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: paleta
-
- 13 Odpowiedzi
- 3806 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
- 2 Odpowiedzi
- 1324 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MiceBMW
-
- 1 Odpowiedzi
- 5084 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: bike3r
-
- 2 Odpowiedzi
- 1452 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pkpawi
-
- 4 Odpowiedzi
- 3361 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: fryco100
-
- 7 Odpowiedzi
- 2363 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pkpawi
-
- 5 Odpowiedzi
- 1844 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: cezary1808
-
- 6 Odpowiedzi
- 2191 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: fortnight
-
- 0 Odpowiedzi
- 1218 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: elkorasso